Den här helgen kommer att bli liiite svår att toppa känner jag - den har varit så sjukt jäkla bra!
I fredags så fick Z vara ledig från dagge och så hade vi en familjedag. Vi mös, åkte och badade med Kollektivet i Hortlax och sen samlades vi hos Familjen Karlsson och åt smörgåstårta som vi köpte med oss för presentkortet vi vann tidigare i höst. Riktigt trevligt! :D
Lördagen började med att jag förberedde kvällens tjejmiddag - fixade lite västerbottensostpajer i miniformat, preppade efterrätten som var en tårta och dukade. Sen åkte vi och lämnade Z i Svensbyn där han skulle sova över och så hem och fortsätta förbereda både mig själv och maten. Gubben for och joinade grabbarna i Öjebyn, tjejjerna anlände och vi åt och surrade och till slut låg vi mest och jäste i soffan. Efter allt jäsande drog vi till stan för att se sista Twilight-filmen. Filmen var helt okej, men nu känns det faktiskt skönt att det inte kommer fler filmer. De sista har liksom en känsla av tuggummi liksom... Kvällen anslutades med ett par timmar på dansgolvet på Challange - askul! :D
Idag är jag bara lite trött och längtar lite efter att gå och sova igen, man är ju inte van att vara vaken till nästan 03 liksom...
Men som sagt - grymt najs helg som blir svår att toppa! :)
söndag 18 november 2012
söndag 11 november 2012
Jag och Dollarstore
Jag håller på att längta ihjäl mig efter att få julpynta! Ser fina grejer överallt och vill inget hellre än att få ta fram och planera vart allt pynt ska vara.... *drömmer mig bort lite*
Ängeln (och en mindre kompis) kommer att finnas någerst i vårt hus till jul. Kommer från Village. :)
Ängeln (och en mindre kompis) kommer att finnas någerst i vårt hus till jul. Kommer från Village. :)
fredag 9 november 2012
Härligt!
Pratade just med mäklaren som värderat om vårt hus efter köksrenoveringen för att se om vi skulle kunna lägga om lite lån - och visst kan vi det! :P
Vi köpte det för 1 030 000:- (10 tusen under utgångspris) och värderingen nu ligger på 1 150 000:-. Det gillar vi! :)
Vi köpte det för 1 030 000:- (10 tusen under utgångspris) och värderingen nu ligger på 1 150 000:-. Det gillar vi! :)
onsdag 7 november 2012
En bild säger mer än tusen ord...
...men jag kan inte säga annat än att jag är så otroligt glad att jag tog beslutet att göra denna resa! :)
lördag 3 november 2012
Ont i hjärtat.
Det här är första gången som Z är ordentligt sjuk och herregud så ont det gör i mitt mammahjärta... Att se yrvädret med det alltid så glada humöret vara så medtagen, trött och ledsen gör mig också ledsen. Hujja. Jag håller tummarna för att han ska vara piggare imorrn...
![]() |
| Så här är man ju van att se honom - hjärtat vårat! (Fotograf: Martin Karlsson) |
fredag 2 november 2012
måndag 29 oktober 2012
....
Är toktrött, stressad, förkyld och totalt förvirrad av omställningen av klockan.... Tenta på torsdag och det är inte mycket som fastnar, fattar inte vad problemet är alltså! Håller på att bli galen! :/
Helgen har i alla fall varit riktigt bra! Mysfredag med lite kalas hos systern som fyllt år, lördag hade vi en familjedag på stan med allt vad det innebär och söndag svängde vi förbi Svensbyn och hälsade på och efter det åkte vi och snabbfirade busiga Wilma som fyllde hela 6 år i fredags! Hon var ju nyss en liten plutt... Det går undan!
Idag står pluggdejt med bästa Jäcka på agendan, inte för att vi läser samma kurser men det spelar ingen roll - plugg som plugg liksom. :) Blir bra det. I em är det dags för ett "vanligt" övningstillfälle hos frissan V inför hennes gesäll, dagen D börjar närma sig för henne - spännande! :)
Förra veckan hade vi även in bilen på verkstaden för service och rep, fastän det kostade en rätt stor slant så känns det faktiskt på den att det var en bra grej! Vanligtvis så märker man ju inte ens att man haft in biljäkeln, men nu var det en betydligt piggare bil vi hämtade hem från verkstaden så det var kul.
Vi har även haft redovisningar av våran VFU på skolan och där blev jag godkänd så det är riktigt jäkla skönt att ha det avklarat! :)
Helgen har i alla fall varit riktigt bra! Mysfredag med lite kalas hos systern som fyllt år, lördag hade vi en familjedag på stan med allt vad det innebär och söndag svängde vi förbi Svensbyn och hälsade på och efter det åkte vi och snabbfirade busiga Wilma som fyllde hela 6 år i fredags! Hon var ju nyss en liten plutt... Det går undan!
Idag står pluggdejt med bästa Jäcka på agendan, inte för att vi läser samma kurser men det spelar ingen roll - plugg som plugg liksom. :) Blir bra det. I em är det dags för ett "vanligt" övningstillfälle hos frissan V inför hennes gesäll, dagen D börjar närma sig för henne - spännande! :)
Förra veckan hade vi även in bilen på verkstaden för service och rep, fastän det kostade en rätt stor slant så känns det faktiskt på den att det var en bra grej! Vanligtvis så märker man ju inte ens att man haft in biljäkeln, men nu var det en betydligt piggare bil vi hämtade hem från verkstaden så det var kul.
Vi har även haft redovisningar av våran VFU på skolan och där blev jag godkänd så det är riktigt jäkla skönt att ha det avklarat! :)
söndag 21 oktober 2012
Update - bilder
| Tjejmiddag hos Carmen |
| Tjejmiddag - varmrätt |
| Tjejmiddag - efterrätt |
| Äntligen har Z fått en onepiece han också! Från Villervalla blev det. :D |
| Har tapetserat och målat om i Zs rum - massor bättre! |
| Stora killen sover numer i en vanlig säng, går hur bra som helst! :) |
| Och äntligen är den här - den efterlängtade vintern med minusgrader! Jeejj! |
fredag 19 oktober 2012
Hoppsan!
Insåg precis att det är jäääättelängesen jag skrev nåt här... Sorry! Har haft fullt upp med skola och hemmalivet så jag har verkligen inte prioriterat bloggen. Men nu är det dags att ta itu med den igen!
Det blir en liten recap i punktform, enklast så.
Nu är jag för trött för att skriva nåt mer så fortsättning följer (+ lite bilder!)....
Det blir en liten recap i punktform, enklast så.
- Blev placerad i en helt fantastisk förskoleklass under min praktik och det är med lite sorg i hjärtat jag gjorde min sista dag av tre veckor där idag. :( Kanonbra personal och härliga ungar - blir inte bättre än så. Redan första dagen så kände jag mig "hemma". Love it!
- Z har varit/är lite krasslig. Har en jobbig hosta som jag hoppas försvinner tills på måndag då det är dags för dagis igen då jag verkligen måste tokplugga inför tentan som komma skall. Hujja.
- På måndag kommer de även att repa/serva våran bil på Müllers i Luleå då kupéfläkten pajjat och tempen inte går upp som den ska (igen!). Sen blir det en grundlig service då bilen är i stort behov av det inför vintern. Jobbiga utgifter kan jag tycka.
- Måndag verkar vara en händelsernas dag då även snickaren kommer hit för att göra filiret i vårt nya kök. Ni vet, sånt där som man önskar att man kunde göra riktigt bra själv, men om man skulle ge sig på skulle sluta med att man går lös i köket med motorsågen. Typ. Kommer att bli grymt bra!
- Jag har äntligen fått tummen ur och gjort ett litet ansiktslyft i Zs rum så att det blev betydligt roligare. Grymt kul! (om man bortser från att tapeten var nog gjord av Djävulen himself). När jag och mamman åkte upp till Ikea förra helgen så passade jag på att köpa en ny säng till Z, en sån där juniorsäng. Nu börjar killen vara stor alltså. Ojojoj.
- Z har nån utvecklingsperiod just nu, för jäklar i min låda så det händer grejer! Riktigt kul att se, men lite nervöst för hönsmammans hjärta. Nu har han kommit på att han kan hämta nåt att stå på så att han tar sig högre upp och han förstår också så otroligt mycket! Pratar gör han, men fortfarande inte så att det är riktiga ord, han är grymt duktig på att göra sig förstådd ändå så det är inge problem.
Nu är jag för trött för att skriva nåt mer så fortsättning följer (+ lite bilder!)....
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













