Visar inlägg med etikett skönhetsprodukter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skönhetsprodukter. Visa alla inlägg

torsdag 23 september 2010

Tjejgrejer

Idag har min beställning från Kicks.se kommit - känns som en helt okej leveranstid. Jag beställde i lördags och idag hade jag paketet i postlådan, det funkar absolut! :)  Imorrn kväll ska jag premiäranvända mina nya grejer, det är som kul att piffa sig lite extra ibland... Oftast använder jag bara Cliniques mineralpuder, mascara och lite ljus ögonskugga (för att inte se så sömnig ut) till vardags. :P  
Vad använder ni för produkter och är ni nöjda med dem? Jag är lite sugen på att köpa en ny ögonskugga, men har inte riktigt bestämt mig än... Den jag använder nu är från H&M och sitter apdåligt, men vad göra när min IsaDora är slut liksom. Jag gillar IsaDoras ögonskuggor eftersom det oftast är bra färger med i deras paletter.
Något jag skulle vilja lära mig är att få till snygga, sotiga ögon - men jag får det inte till att funka och det stör ihjäl mig! :/   Någon som har nåt bra och enkelt knep för att få det snyggt?

Nä, nu tror jag fasen att jag ska gå och öva lite på sotiga ögon, sen ta en lååång och varm dusch och avsluta med att plocka och färga ögonbrynen! :) 

lördag 18 september 2010

Homeshopping

Idag har jag beställt från Kicks hemsida... Fick ett varuprov hem med Kickstidningen och jag föll som en fura för Clinique´s superbalanced foundation! Hur skön som helst! Sen har jag varit ute efter en bra underlagskräm eftersom den jag har hemma med all säkerhet har gått ut och sen är den närapå slut också. Jag tror att jag har hittat rätt... Eller jag hoppas på det i alla fall. Sen att man fick med en concealer på köpet gör inte ont direkt, plus då 20% rabatt så det blev inte så dyrt i slutändan. :) Sånt gillas mycket!


Foundation
När man beställde så fick man med en sån här på köpet! Me like!

torsdag 29 juli 2010

Känslan av att vara ren

Nu tänker jag inte gå in på hur det känns att vara en ren, utan hur det ska kännas efter en dusch. Jag testar gärna nya duschcremer, men återkommer alltid till en vanlig hederlig Dove duschcreme - en sån där som luktar tvål och inte parfym. Det luktar som när man duschade när man var liten. Man känner sig riktigt ren helt enkelt. För visst är det renheten som är syftet med duschen och inte att man efter deo, vax och spray i håret, kanske lite lätt parfym - ska ha tuuusen olika dofter på sig? Jag förstår inte varför allt måste lukta så himla starkt. Inte nu sagt att olika produkter luktar illa, men tillsammans blir allt bara ett virrvarr för luktsinnet och man doftar inte alls som det var tänkt från början.

Sen använder jag gärna peeling till ansiktet och väldigt gärna en fuktgivande ansiktsmask också, det är grejer det! Och som alltid så använder jag bara Clarins hudvårdsprodukter, det är det enda som funkar för mig. Dyrt, men drygt - köper kanske nytt var tredje, fjärde månad eller så.