Visar inlägg med etikett bilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bilder. Visa alla inlägg

söndag 20 maj 2012

Ännu ett bildinlägg.....

....då jag inte ids skriva så mycket idag. Är trött, förkyld och svär över pollenskiten. Ett läsvärt inlägg får ni en annan dag!
Jag kan i alla fall säga att min dator lever igen efter att ha totalhavererat tidigare i veckan. Blev många tårar och en hel del tandagnisslan då alla foton från de senaste åren försvann. :/  Tack och lov så lyckades gubben klura lite och lyckades på nåt sätt rädda dem i slutändan! Lycka! :D

Jaja, här är lite bilder då...
Här spottar vi inte i tallriken - vi slickar den ren! :P

Älskade unge!

Min mormor och Z läser boken - himla kul hade de!

Gladskit!

Firade Jimmy och Carmen med middag på Thaigarden igår (lördag). Superkul kväll med galet sjuk humor! :D

söndag 13 maj 2012

Förra helgens "halv åtta"

Förra fredagen var det min tur att bjuda in till "Halv åtta hos mig". Vilken beslutsångest jag hade inför denna middag alltså... Spikade menyn dagen innan! Haha! :P  Nu är det dock sommaruppehåll och vi tar upp denna otroligt mysiga tradition (som det har blivit) till hösten igen!

Förrätt: Liten grönsallad, vitlösbröd och aioli

Varmrätt: Kyckling a la Erika

Efterrätt: Mördegspaj med vaniljsås

fredag 11 maj 2012

Helg då!

Nu har jag avverkat de första två praktikdagarn av tio totalt. Det har varit två helt fantastiska dagar alltså! Vilket ställe! :D  Känns verkligen bra att Z kommer att börja där till hösten, helt klart. :)

Ikweel är det fredagsmys med Kollektivet som vanligt, blir himla najs! Känns som att det var längesen vi träffades allihopa, fastän det nog säkert inte är så.... :P  Pizza och surr blir det, bortsett från Åsa och Martin som skulle vara nyttiga och käka sallad. Svikare. ;)  höhö!

Imorrn blir det eventuellt BBQ med lillSjöbergsfamiljen, om vädret tillåter. :)  Blir mysigt!

Nu ska jag softa lite innan vi ska dra oss mot andra sidan älven!

Trevlig helg!


Finaste lillkillen!

måndag 23 april 2012

Vilken härlig helg!

Vi har verkligen haft en toppenhelg! :D

I fredags fick Z sova i Svensbyn och så hade vi lite vuxenkalas för mig och gubben som fyllt år i helgen. Vi grillade en massa gott och sen åkte vi och bowlade - jag skrattade så att jag fick ont i käkarna! Efter att Carmen vunnit (vem som kom tvåa minns jag inte... hmmpf) så käkade vi lite efterrätt hos oss och bara softade i soffan... Massor najs! TACK kära vänner för en sjukt rolig kväll! :D


Rejsa och hennes favvo - Åsa. :P




I lördags så hängde vi kvar i Svensbyn och käkade lite middag där - mysigt och himla gott! Efter det bar det iväg på kalas i Pitsund med en massa glada kids och gott fika. :)
Igår fortsatte kalasandet och vi hade nästan hela familjen på besök under dagen! Jag älskar verkligen när huset är fullt med folk - det är så himla mysigt! :D

Så efter en härlig och rolig helg så är det tillbaka till vardagen med plugg för mig, förskola för Z och jobb för gubben... 


söndag 20 mars 2011

onsdag 12 januari 2011

Och för att jag är lite snäll emellanåt... :P

...så bjuder jag på ett foto till som underbara Tess har tagit. :)

söndag 9 januari 2011

Smakprov

Fotograf: Therese S.

Jag grät av glädje när jag fick bilderna - de är så otroligt fina så jag har inte ens ord att beskriva känslan jag fick! TACK kära vän för all hjälp, du är guld värd!

Det blev såklart massvis med underbara bilder, men vi kommer att hålla dem för oss själva här hemma så den som jag lagt upp här är det jag bjuder er på. Bilderna känns väldigt privata och många av dem förmedlar verkligen den känsla av lycka som vi känner av att få uppleva detta mirakel. :) 

söndag 24 oktober 2010

Ann 40 år

Eva, Jonas och Mats


Gubben ser lite galen ut, han var nog ganska hungrig...

Ann öppnar presenterna

Hunden Lizzy slappade lite

Eva och pappa läser upp reslutat från en frågesport

Malin och Eva

Kecko, Ann och pappa

onsdag 4 augusti 2010

Bild v15

(kapade bort huvudet eftersom jag såg så sur ut... :P)

torsdag 1 januari 2009

Jul och nyår i bilder

Mamma kan konsten att dekorera vad som helst... hihi. Sötmamman! :) (juldagen)

Brorsan och Mallan - de bästa! (juldagen)


Nyår spenderades i Bersika hos Martin och Carmen - hur trevligt som helst!

Kaxiga Zelda

Wilma och Zelda - sötisar!

Zelda - får man vara så här söt?

Before

Doris fick sig en och annan omgång av Kaxiga Zelda

Sällskapet! :)

After

Mästerfotografen in action

Jimmy blev less och dekorerade om hos familjen Karlsson med rödvinssås... Eller? ;)

Grabbarna Grus helt borta i tv-spelets värld! Coolingar!

Jag och Rejsa-Bus firar tolvslaget i soffan