torsdag 22 november 2012

Det är inte mycket som gör mig riktigt låg alltså, men....

....en av grejerna är definitivt tandläkarbesök. *ryser*  Idag när jag var där så skulle jag laga ett hål, men då jag ändå var där så föreslog tandläkaren att jag skulle göra en undersökning då det var över ett år sen sist. Sagt och gjort, hon passade på medans bedövningen verkade. Hon och sköterskan pratade väldigt mycket med varandra och jag fick känslan av att jag förmodligen skulle bli tandlös. :S  Hon lagade hålet och sen kom domen: TIO hål, varav två sitter i två visdomständer! GAAAHHH! Hur är detta möjligt ens? Jag borstar tänderna precis som vem som helst... Vi pratade lite om hur det kunde komma sig att det var så och hon sa då att det är för att jag äter så ofta, vilket jag måste göra i och med operationen. Ja, hur fasen gör man då liksom - äta måste jag ju göra. Det blir att hålla munnen så ren jag bara kan genom att borsta tänderna efter varje gång jag ätit nåt, flourtabletter, munskölj och antiinflammatorisk munskölj (hade ju då inflammation i tandköttet som bonus). Tar med tuggummi i väskan så att jag kan ta ett sånt om jag inte äter hemma och har tandborsten i närheten. Helvete vilket projekt. Ja just ja, visdomständerna drar hon ut då hon inte tyckte att det fanns nån mening med att laga dem. På väg därifrån, vid kassadisken, när jag stod och skulle boka in nästa tid så kommer tandläkaren och frågar om jag ville göra bort att laga ett hål på listan nu när inte hennes nästa patient kom. What the hell liksom, jag är redan väääldigt bedövad och dagen är ändå förstörd. Det blev till att bocka av ett hål till idag. Summa summarum: två visdomständer ska dras och sju tänder ska lagas. Oh joy.

Nämnde jag att jag verkligen hatar att gå till tandläkaren, så pass att jag är knäckt resten av dagen av stressen och nervositeten? :S  Tur att min tandläkare och hennes sköterskor är superfina, annars hade det aldrig funkat.

Och nej, jag längtar inte efter kostnadsförslaget som hon skulle höra av sig om för att göra allt häjjn. :/

6 kommentarer:

Jennie sa...

Jo, jag vilade faktiskt idag. Dock inte pga av skavsåret, utan pga mensvärk =) Har satt på min absolut bäste vän: Compeed skavsårsplåster. Har inga som helst känningar eller besvär när dessa är på. Guld värt!

Huvva för tandläkaren!! Och trist med hål! Min sambo har hål i stort sett varje gång han är hos tandläkaren och det finns INGEN som är så noga som han med att borsta tänderna. Själv har jag aldrig haft hål och jag slarvar som bara den! Det sägs att det är till stor del saliven som skyddar tänderna? Jag måste ha helvetes bra spott! =) Dessvärre har jag haft mkt tandsten :/

Emmeli, Mio och Théa sa...

Huvva, förstår din rädsla. Jag har extrem tandläkarskräck och fixar inte att göra något utan lustgas eller lugnande.. Så ett tips är att säga till så får du lugnande innan! Lycka till, det kommer gå bra :)

Hanna sa...

Fy farao! Både för att ha tandläkarskräck och måsta dit, och att laga hål..

Sv; Dessutom så skedde den där olyckan i bärselen precis innan vi skulle klä oss och gå ut, väldigt lägligt :P Jag <3 tvättmaskin!

Loo sa...

Livet suger när skit händer! Och tänder, ja dom vill man ju ha kvar

Greta sa...

Oj oj Hoppas det blir bra.

Jennie sa...

Jag önskade att denna någon hade läst min kommentar i din blogg, för såsom denna någon sagt så var det inte så som jag skrev. Det var tvärtom! :/ Jag väljer mina kommentarer väl då jag vet att vissa letar upp alla mina svar i andras bloggar. Det är så tragiskt!