torsdag 29 juli 2010

Känslan av att vara ren

Nu tänker jag inte gå in på hur det känns att vara en ren, utan hur det ska kännas efter en dusch. Jag testar gärna nya duschcremer, men återkommer alltid till en vanlig hederlig Dove duschcreme - en sån där som luktar tvål och inte parfym. Det luktar som när man duschade när man var liten. Man känner sig riktigt ren helt enkelt. För visst är det renheten som är syftet med duschen och inte att man efter deo, vax och spray i håret, kanske lite lätt parfym - ska ha tuuusen olika dofter på sig? Jag förstår inte varför allt måste lukta så himla starkt. Inte nu sagt att olika produkter luktar illa, men tillsammans blir allt bara ett virrvarr för luktsinnet och man doftar inte alls som det var tänkt från början.

Sen använder jag gärna peeling till ansiktet och väldigt gärna en fuktgivande ansiktsmask också, det är grejer det! Och som alltid så använder jag bara Clarins hudvårdsprodukter, det är det enda som funkar för mig. Dyrt, men drygt - köper kanske nytt var tredje, fjärde månad eller så.





Inga kommentarer: