onsdag 17 december 2008
måndag 15 december 2008
Bästa julfilmen?
Satt och funderade på vilken som är bästa julfilmen - och kom fram till att jag har lite svårt att välja bara en... :)
- Die Hard
- Gremlins
- Ensam Hemma
- Tomten är far till alla barnen
- A nightmare before christmas (har jag inte sett hela än, men det står på min ToDo-lista!)
- Grinchen
Vilken är din favorit? Tipsa mig!
lördag 13 december 2008
En riktig toppendag!
Dagen har verkligen varit riktigt bra!
Började med att träffa Erica och hennes kids på stan - vi fikade och surrade en massa! Det var alldeles för länge sen, saknar vårat surr juh... :) Har sagt det förr, men säger det igen - fastän jag och Erica inte träffas så där jätteofta (ibland upp till ett år mellan gångerna) så känns det som att det var igår! Då vet man att det är äkta vänskap. Det är värt otroligt mycket! Tack för idag, vännen!
Sen så skyndade jag hem och gjorde mig i ordning för nästa punkt på agendan - mammas sambos 50-årsfest! Vi kom dit där vid 16.30 ungefär, sen var det mat och fika och en massa roliga punkter under kvällen. Allt från Paketleken (något förändrad för att passa publiken) till luciatåg till eldshow. Sånt där med eld tittar jag på med skräckblandad förtjusning, lite läskigt men lika facinerande....
- killen som kom och "eldade" lite -
- brorsan skulle såklart testa, och jag blev tvingad att föreviga detta ;) -
onsdag 10 december 2008
Blommorna...
...var från mäklaren. Inte roligare än så... Det är väl iofs det minsta de kan göra efter att vi betalat dem 50 papp för att sälja vårat hus. Sjukt jäkla dyrt är det att anlita mäklare! *ryser*
Men blommorna var ändå fina. Trots allt.
Men blommorna var ändå fina. Trots allt.
Mer bilder....
Lite fler julgrejjer har tittat fram. Och jaaa, jag vet att vi är sjukt tidigt ute med granen men den fick inte plats i förrådet och då fick den helt sonika stå kvar framme. Får bråka med förrådet efter jul istället.... ;)
(Och bilderna är fortfarande gryniga för att jag vägrar använda blixten... ;) )

(Och bilderna är fortfarande gryniga för att jag vägrar använda blixten... ;) )
Glömde ju
Har ju fått svar på provet jag tog förra måndagen - min ämnesomsättning har dykt igen så nu är det en ökning av medicinen som gäller. Skönt att få svar på varför jag mått så dåligt, fysiskt iaf, på senaste tiden.
Nu ska jag gå och doona lite, få se om jag får någon ordning på läggan.....
Nu ska jag gå och doona lite, få se om jag får någon ordning på läggan.....
tisdag 9 december 2008
Fick ett samtal...
...från Byggmans handelsträdgåtd/Interflora nu på morgonen. Vi ska tydlligen få blommor levererade till oss! :D Ska bli spännande att se från vem de är.... Skulle tippa på mäklaren, vi fick blommor när vi köpte huset också så varför inte när man säljer? Så det är säkert inte mer spännande än så. Men ändå kul med blommor! ;)
söndag 7 december 2008
Smakprov från lägenheten....
Tänkte ge er lite smakprov på hur det ser ut hemma hos oss i nya hemmet. Det känns verkligen som ett "hem", inte bara "nånstans man bor"... Otroligt härlig känsla. Vette tusan om det till och med känns mer "hemma" här än i huset? Eller är det bara för att det är Djupviken? Hmm...
Jaja, här kommer några bilder. Ha lite överseende med att det inte är klart ännu... (några av bilderna är suddiga för att jag skippade blixten då bilderna blev så "kliniska" när jag använde den...)
- köket, det ska upp en tavla ovanför bordet så det blir lite mjukare -
- min vinst sitter i hallen så det är det första man ser när man kommer hem till oss -
- vardagsrummet där jag skulle vilja ha ett vitt, runt bord för att bryta av mot alla "kantiga" möbler -
- liiite julpynt har väl tittat fram -
- köpte den här underbart fina ljusslingan på Elkedjan, men jag vet inte vad jag ska göra med den... Förslag? -
- hatar furu (uttalas med englesk brytning.. ;)) så jag gör allt i min kraft för att slippa se skiten -
- så här ser äckelfurut ut egentligen *urk* -
-såklart har jag fått upp korten på Gibbe, tror dock att jag ska kasta om korten mellan ramarna så man "blandar" dem lite -
lördag 6 december 2008
JAAAAAAAAAA!!!!
Rätt par vann! Jeeeejjj!
Helt rätt att det blev Markus och Johanna som vann "Stjärnor på Is"!
Helt rätt att det blev Markus och Johanna som vann "Stjärnor på Is"!
Lördagkväll
Idag har vi knappt varit utanför dörren - har haft en lugn och skön dag, jag, gubben och Loppan....
Vi börjar faktiskt komma lite i ordning nu, i alla fall på nedre våningen... :) Lite tavlor som ska upp på väggarna, men sen är det klart! Uppe är det en helt annat läge. hehe.
Vad är då kvar att göra?
Kök: Upp med en tavla på väggen och lampor ovanför köksbordet, byta knoppar på lådorna
Hall: Byta lamporna vi har nu då de tyvärr är i vägen för garderobsdörrarna.. :( Surt.
V-rum: Upp med två tavlor, fixa lådor till bokhyllan, har beställt ben till tvbänken
Sovrum: Tapetsera, klä om sänggavel, hänga upp tavlor och gardiner, taklampa
Datarum: Sätta upp gardiner, få upp alla pysselgrejjer, taklampa
Vi börjar faktiskt komma lite i ordning nu, i alla fall på nedre våningen... :) Lite tavlor som ska upp på väggarna, men sen är det klart! Uppe är det en helt annat läge. hehe.
Vad är då kvar att göra?
Kök: Upp med en tavla på väggen och lampor ovanför köksbordet, byta knoppar på lådorna
Hall: Byta lamporna vi har nu då de tyvärr är i vägen för garderobsdörrarna.. :( Surt.
V-rum: Upp med två tavlor, fixa lådor till bokhyllan, har beställt ben till tvbänken
Sovrum: Tapetsera, klä om sänggavel, hänga upp tavlor och gardiner, taklampa
Datarum: Sätta upp gardiner, få upp alla pysselgrejjer, taklampa
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)