söndag 19 juni 2011

Nu jäklar ska det röjas!

Garaget ska få sig en genomkörare idag! När vi flyttade hit så ställdes allt in i garaget för effektivitetens skull, sen har det som inte blivit att vi röjt undan sånt som egentligen inte behöver vara kvar. Nu har vi lånat pappas släpvagn så nu ska det bort! :D   Som jag längtar efter att organisera där inne alltså....

fredag 17 juni 2011

Den där häcken alltså....

Försökte ge mig på den tidigare idag - planen var mest att få den lite smalare och bara "toppa" uppepå... Insåg dock att den nog borde jämnas med marken, typ, och få börja om från början då den är ganska tärd och misshandlad på sina ställen. Har hört att det är en häck som växer snabbt så om nåt år så har jag förhoppning om att den kommer att vara tjock och fin igen. :)  Den får vara kvar i sommar som insynsskydd och så kapar ni ner den till hösten och rensar ur den ordentligt och fixar till gräskanten i samma veva. Räknar med att det lätt kan ta ett par veckor att göra det där men jag tror att det blir bra.

tisdag 14 juni 2011

Nya inköp till Z

Lilla Z fick ju presentkort på Barnens Hus och en del pengar i doppresent. I söndags spenderade han hela slanten på Barnens Hus... Ja se dagens ungdomar - de bara shoppar och shoppar och shoppar. :P

Med hem följde dessa med:
Britaz Hi-Way. Han sitter så sjukt mycket bättre i den här stolen än i babyskyddet - massor najs!

Det här har vi spanat på ett tag och nu äntligen fick det följa med hem! Lilla Z ligger gärna där och surrar med figurerna och snurrar runt. :)

lördag 11 juni 2011

Zack´s dopdag i bilder






Underbara Åse sjöng i kyrkan, tårarna var näära... :P

Malin och snygg-Elton

Paketöppning i solen

Barnen fick svalka sig lite i poolen

Några av paketen

Böcker från min faster Eva

Glidarkläder av lillSjöbergsfamiljen

Snygga namnbyxor och en Brio-giraff från familjen Grönlund

Sparbössa från Erica, Therese och kidsen

En Pingufilt från Zack´s farbror Clas

En fin ram från Zack´s andra farbror med fru

Gipskit från Zack´s morbror Fredrik med familj

Ett paket med en Cult-lampa och en tandask från familjerna Viklund/Vikgren, Vikgren och Vikgren/Nyström

Skinntofflor och sommaroutfit från morfar och mormor Irma

Halsband, även det från morfar och mormor Irma

Barnkammarboken från min faster Elsebritt och hennes man Kent

Presentkort på Barnens Hus från mormor, Presentkort på Lindex från familjen Edin i Bersika, presentkort på Hanséns från Davids moster Monica och ett till presentkort från mina mostrar, kusiner med familjer och min mormor

En sparhund och sparfonder från familjen Samuelsson/Björk

En skyddsängel från mina mostrar, kusiner med familjer och min mormor
  • Sen fick Zack pengar av sin farmor, sin farfar och hans fru och av min farmor - toppen! :)

Stort tack till alla som ville dela den här dagen med Zack - det känns jättekul att vi har så många nära och kära som kunde komma idag! Och ett jätteTACK till underbara Åse som sjöng i kyrkan för Zack, hon var helt fantastisk! Kan lova att tårarna var nära....

Lilleman sover sen några timmar tillbaka, vi ska också söka reda på kuddarna snart och ta igen oss efter denna härliga dag!

onsdag 8 juni 2011

Ljuvliga värme!

Värmen är helt underbar, men undantag för ett par saker - hunden och junior. Rejsa flåsar sig igenom dagarna och lillen vet inte vart han ska ta vägen, han som är varm som en kamin i vanliga fall... :S  Vad tusan gör man med de små? Läste någonstans att de inte ska behöva dricka vatten så länge de ammar/äter ersättning - men det känns ändå som att jag skulle vilja ge honom lite extra vätska såna här dagar. Hur gör ni som har/haft såna här små under sommaren? 

måndag 6 juni 2011

Deo utan vita märken?

Någon som har koll på om det överhuvudtaget finns någon deo som inte lämnar vita rester efter sig på kläder? Jag har provat väldigt många som påstår att de är t ex "black dress approved" - men det är bara bullshit.
Jag börjar bli lite less att det alltid syns vita deomärken på alla mina mörka kläder..... :/

Vill ha!


Eftersom jag har lite svårt att få till en schysst solbränna i ansiktet så vore den här klockren för mig! Tror nästan att jag ska slå till nästa gång jag är i stan... :)  Har provat den tidigare och det blir en riktigt najs färg av den. *gilla*

söndag 5 juni 2011

En dag på Familjens Hus

Tidigare i veckan åkte vi till Familjens Hus och träffade de andra i mammagruppen. På dagens schema stod babymassage och hand-/fotavtryck och självklart fotade vi lite... Snacka om att nya lilla kameran har fått arbeta sen vi fick den! Perfekt!



Kusin Elton har ju fyllt år!

Hela 1 år blev han! Tycker att det var nyss han kom och var en liten lillfis... Tiden går jättejättejättefort nu alltså. :)


Tårrrta!



Min underbara farmor och sur-Maggan :)


torsdag 2 juni 2011

Älskade lillskit

Får en tår i ögat när jag tittar på vårt älskade barn och inser att han verkligen är ett litet mirakel. Helt perfekt från topp till tå - vår lilla grabb! Vi har väntat länge och vägen har varit fylld av djupa dalar och höga berg, men nu när vi fått lön för mödan så förstår vi ju att det var just Zack vi väntat på i alla dessa år. Att man kan älska en annan människa så som man älskar sitt/sina barn det är inget man kan förstå förrän man själv blir förälder - det är helt fantastiskt och underbart!

Mamma och pappa älskar dig över allt annat, du underbara lilla varelse!
Published with Blogger-droid v1.7.0