fredag 31 oktober 2008

Helg

Ja, så då var det helg igen.
Så vad händer i helgen då? Ikväll ska vi nog bara ta det lugnt... Imorrn ska vi på Halloweenfest nere på Grindgatan, blir en lugn kväll då jag inte är helt frisk och så har vi ju Rejsa-Bus att se till. Blir nog bra - får tanka de andra istället! ;)


Grattis till Tess syster M och hennes T till lilla Maya! :D


Vad mer? Hmm... Har ingen som helst fantasi till någon blogg idag. Tror att jag ska lägga in några Halloweenkort från i fjol istället.... ;)

- jag bestämmer musiken -



- "Döden" hade sytt sina egna kläder -


- "Jason" var såklart också där, om än lite trött -


- Självklart måste man ju ha en sjuksyrra nära en kväll som denna -


- Festen var väldigt multinationell -


- Eftersom "Jason" var här var ju även "Freddie K" tvungen att dyka upp -


- den här Fallna Ängeln fastnade i klänningen, så Döden var tvungen att hjälpa henne -


- så här lyckliga kan man tydligen vara när man hämtat mer att dricka där vid 01, behöver kanske inte säga att det var tungt dagen efter -



torsdag 30 oktober 2008

........

Igår var en riktigt jobbig dag.... Huvva. Men idag känns det, tack och lov, bättre! Tyvärr så blir förkylningen bara värre och värre - hostan har börjat kännas längre ner i bröstet. Okul som fasen. Får hoppas att jag slipper få nån jäkla lunginflammation eller nåt sånt rackel. Har inte tid med nåt sånt, har ju ett nytt jobb jag måste vårda!

Den ekonomiska svackan löste sig, har inte mycket till stolthet kvar - men det löste sig iaf. Ibland måste man svälja stoltheten och be om hjälp, hur jobbigt det än må vara.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan en stund. :)

måndag 27 oktober 2008

Sorg

Det har varit en omtumlande dag på många sätt. Mest dåligt, tyvärr. Så jag kan inte påstå att jag är piggare nu än i morse när jag pratade med chefen. Men, ibland kan man inte styra över vad som händer. Jag önskar att man kunde det.

Idag har jag varit vansinnig på gubbens fd chefer som ligger i topp på min Svarta Lista, då de än en gång förstört vår tillvaro på mer än ett sätt. Jag har hittills aldrig förstått vad som försiggår uppe i pollan på de där två. På ett sätt är jag glad över det, för skulle jag förstå så skulle jag ju ligga på samma låga nivå som dem. Det vill nog ingen.

Deras destruction av tillvaron visar sig främst när räkningarna ska betalas. ALDRIG tidigare har det sett ut som det gör denna månad. Vette fan hur vi ska lösa det....

Nu ikväll så har det hänt tråkigheter nere på Grindgatan som innebär att vovven med stortrynet har fått åka över Regnbågsbron...... Storgrisen. Vi kommer alla att sakna dig...

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Tess !


Reglerna är följande:
Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
♣ Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
♣ Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
♣ Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

  1. Jag gillar inte att få oannonserat besök. Vill gärna veta om det kommer någon och hälsar på så jag kan plocka undan bh`n/soporna/hundhåret etc. innan....
  2. Jag har suttit med i en rättegång mot en alkis som stal min väska från korridoren på Christinaskolan mitt på ljusa dagen och jag kom på honom.
  3. Jag ägde en gång en katt som var "döpt" Nisse, men kallades för Nils. Han blev 16 år gammal.
  4. Jag och Tess bodde grannar när vi var små och hade en lina mellan våra balkonger så vi kunde skicka meddelanden till varandra. :)
  5. Jag har en stark dragning till Ikea. Trevligt litet ställe. ;)
  6. Jag varken röker eller dricker kaffe - festar gör jag kanske två gånger per år. Tyvärr gör jag det gärna med en sån otrolig inlevelse att jag inte är människa förrän några dagar senare....
  7. Jag har extremt kass fantasi när det gäller att komma på middagsmat.

Jag utmanar:
http://vildsagasverklighet.blogspot.com
http://kanalgatan.blogspot.com/
http://enkattblandhermelinerna.blogspot.com/
http://jennielundgren.blogg.se/
http://monanathalie.blogg.se/
http://girlfromnextdoor.blogspot.com/
http://jezzanlarssons.blogg.se/

lördag 25 oktober 2008

Ärligt stulen....

.....av Nathalie som i sin tur hade snott den av en kompis till henne. :)


Hur naturlig är du?

Du har....
(x) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En locktång
(x) Designparfym
(x) Foundation över 200 kr
( ) Ögonfransböjare
(x) Olika borttagningsmedel
(x) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(x) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning

( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Summa = 11

Du ...
(x) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder fondation varje dag
(x) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Avänder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
( ) Använder bodylotion varje dag-
(x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på Gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad

Summa = 3

Du har...
(x) Tonat håret
(x) Färgat håret
(x) Hårförlängning (haft)
( ) Piercat dig
(x) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen
Summa = 5

Totalt: 19

0-10 Naturligtvis naturlig tjejen!
10-15 konstgjord behandlad blomma
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20-25 Frysen jordgubbe
25-30 Barbiedocka. Bara plast

tisdag 21 oktober 2008

Jobbet

Jag kommer att jobba åt ett företag som heter Älvsby Säljgrupp. Första två veckorna är jag stationerad i Älvsbyn, men är jag duktig och allt känns bra så får jag flytta till Piteå - så vi hoppas på det! :) Det är ett telemarketingföretag, kanske jag skulle klargöra. ;)

Jå.

Fick jobbet! Det är förvisso två veckors "prövotid" för båda parters skull, men det tycker jag bara är positivt! :)

Har min första dag imorrn! Jeejjj! Wish me luck!

Anställningsintervju....

...har jag varit på idag på förmiddagen. Det kändes som att det gick bra, men det återstår att se! :) Skulle få veta efter lunch hur det gått. Om det gått bra så börjar jag imorgon redan!!!
*håller tummarna*

söndag 19 oktober 2008

Mini-spakväll

Har känt mig lite risig hela dagen så då tänkte jag att jag skulle ta hand om mig själv lite extra ikväll. Då gubben satt och spelade passade jag helt enkelt på att ha en liten spakväll för mig själv... Den satt där den skulle, vill jag lova.

  • Ansiktsrengöring
  • Ansiktsscrub
  • Ansiktsmask
  • Rakat benen
  • Hårinpackning
  • Varm och lång dusch
  • Fuktkräm till ansiktet
  • Bodylotion

Jag är ju helt såld på Clarins produkter, så allt till ansiktet är samma märke...






Vovvar och bäbis

- Rejsa - Bus -
- Rejsa-Bus -
- Rejsa-Bus -

- Eddie -

- Nova -