Har massor att skriva om, jag vet bara inte riktigt var jag ska börja.... *funderar*
Vi kan börja med en liten viktuppdatering tycker jag! Jag har nu nått -25 och det känns så fantastiskt i kroppen, knappt jag finner ord att beskriva hur det känns! :D Den här operationen var det bästa beslutet för mig när det kommer till min hälsa, jag är så glad att jag vågade hoppa på GBP-tåget - det förändrade mitt liv helt och hållet på ett bra sätt såklart. Jag känner mig gladare, piggare, mer positiv....and so on. :D
Vi fortsätter till flytten.... När vi var in till Rawi för att lämna kontraktet på lägenheten och låna en nyckel för att åka och mäta lite så fick vi en liten positiv överraskning! Bostadsförmedlaren vi träffade sa att lägenheten inte var städad, så om vi städade den själva så skulle vi få ta nycklarna innan de går på semester - dvs 1 JULI! Kontraktet börjar inte gälla förrän 1 augusti, så vi får alltså en hel månad gratis! :D Hur fantastiskt är inte det?!??!!! Lovley! Så planen är att packa som idioter hela juni, och när vi får nycklarna den 1 juli så åker vi och städar ur den nya lägenheten och sen tokflyttar vi allt så fort vi bara kan. :) Det är ju lättare att städa ur den här läggan när den är helt tom tänker jag. Ska dock putsa fönstren redan nu, det skulle kännas bra att ha gjort bort det. Så, ni som kan och vill är varmt välkomna att hjälpa oss flytta där i början av juli! ;)
Åsa och Jimmys bröllop närmar sig och jag håller på att längta ihjäl mig! Det ska bli sååååå kul! :D Där har vi två människor som verkligen är gjorda för varandra - det är underbart att se. :) Jag och gubben har fått äran att vara värdpar så just nu är det mycket förberedelser och vi inväntar anmälningar från några släktingar. Dock tycker jag att det är lite trist att många inte förstår syftet med att anmäla sig i tid - det är suuuuperviktigt! För när man inte vet hur många som kommer så kan man inte göra klart festhäftet, bordplaceringen, matplaneringen.... etc. Allt hänger ju på att veta hur många och vilka som kommer! Juh!
Jag är helt övertygaad om att det kommer att bli en helt fantastisk dag i alla fall, för det handlar ju bara om kärlek den dagen - och hur kan det bli annat än toppen!? :P
Skolan då? Jag är helt klar med alla inlämningsuppgifter och inväntar betyg på 3-4 stycken, jag hoppas på godkänt så att jag kan bocka av det första läsåret och bara jobba som en tok i sommar! :)
I sommar kommer jag att ha ett litet uppehåll från Korpen och jobba på Gina Tricot istället. Det blir kul att testa något nytt - har ju jobbat i butik förut, dock inte med kläder. :) Var inhyrd på Gina i Luleå i helgen eftersom de hade nyöppning i en större och bättre butik. Det var riktigt kul, men jäklar i min låda så ont jag hade i fötterna - AJJ! Gissar att det är en vanesak, var ju rätt längesen jag hade ett jobb med så mycket spring och stress. Lördagen gick dock betydligt bättre än fredagen, men då hade jag ju haft en dag på mig att känna in stället och personalen och då kändes det inte lika förvirrande. :D Ska dock bli kul att jobba här hemma i Piteå där jag känner till personalen bättre, och även butiken - så på tisdag börjar sommarschemat för mig! Jeejj! :P
Jag kommer även att ha ett litet extraknäck vid sidan om från och med nästa vecka, det blir riktigt najs. ;)
Till hösten har jag bestämt att jag gärna vill ha kvar mina måndagar och var 5:e helg på Korpen, och om Gina vill ha kvar mig efter sommaren så står jag till förfogande där också de övriga dagarna! :D
Det var nog allt.... Tror jag. :P
måndag 31 maj 2010
söndag 30 maj 2010
Utmaning
Jag har blivit utmanad av Tess.
Den går ut på att man ska avslöja 3 saker om sig själv som inte så många vet om....
Och jag säger som Tess - jag utmanar alla de som känner att de har lust!
Den går ut på att man ska avslöja 3 saker om sig själv som inte så många vet om....
- Jag är extremt knepig i maten - jag äter inte mat som innehåller tillagade grönsaker, lök eller svamp. Inte heller sånt som inte luktar bra (t ex surströmming) stoppas i huvudet, eller råa maträtter så som sushi, sill eller gravad lax.
- Jag hatar fötter! Det är sååååå creepy med fötter, bortsett från bäbisfötter. :) *ryser*
- Jag kokar tydligen gott kaffe trots att jag inte dricker själv och har nån aning om hur det ska smaka. :P
Och jag säger som Tess - jag utmanar alla de som känner att de har lust!
onsdag 26 maj 2010
Vilken toppendag!
Idag har jag och gubben gjort stan osäker! Eller nja, knappast - men vi har haft en mysig dag där i alla fall. :) Jag hämtade ut mina nygamla glasögon, köpte surfershorts till både mig och gubben, åt lunch och så fick han hämta ut sin nya telefon. Han har varit som ett litet barn på julafton, haha! :P
De här superhärliga surfershortsen från H&M fick följa med mig hem - det här är mina då, såklart. Gubben fick lite mer maskulina shorts. :P
Ikväll har vi varit till storebror och Malin och hälsat på en sväng. Passade på att testa deras nya SPA-bad - fy klåån så härligt det var! Jag ville aldrig gå upp juh... Riktigt bra investering det där. ;) Ska bli spännande att testa det till vintern, måste ju vara grymt najs misstänker jag. :)
Morgondagen bjuder på ett nytt stadsbesök, men den här gången med tjejerna. Det ska bli roligt - surra lite skit och kanske köpa nåt fint. :P
måndag 24 maj 2010
Trött
Om jag hade varit piggare så hade jag bloggat om nationalsången, KomKom-låten och om "mänpojkar". Men som att jag ska göra det imorrn! :P
fredag 21 maj 2010
Jag är med och tävlar!
Såklart jag ville vara med och tävla om en somrig goodiebag från Lindas sminkblogg!!
Håll tummarna för mig! :P
Wihoo - helgen är här!
I helgen är det bara en massa roliga saker som händer!
Min fredag i korta drag:
Imorrn blir det nog till att städa på dagen, om det nu inte är strålande sol förstås för då blir det till att sitta ute. :P På kvällen så är det dags för månadens tjejmiddag, hos Tess den här gången. Ska bli riktigt spännande! Trist dock att Åsa inte kunde komma, men hälsan går före - att få vattkoppor när man är gravid är obra. :/ Men have some faith vännen, jag har värsta middagen planerad så du har nåt att se fram emot! ;)
Min fredag i korta drag:
- handlat
- solat lite
- tittat förbi på Nygatan och slängt avundsjuka blickar på spa-badet
- har tillsammans med Mallan räddat en vilsen stövare som irrade runt
- varit på kalas i Bersika där chefen fyllde år - hihi!
- myst med Rejsa-Bus
Imorrn blir det nog till att städa på dagen, om det nu inte är strålande sol förstås för då blir det till att sitta ute. :P På kvällen så är det dags för månadens tjejmiddag, hos Tess den här gången. Ska bli riktigt spännande! Trist dock att Åsa inte kunde komma, men hälsan går före - att få vattkoppor när man är gravid är obra. :/ Men have some faith vännen, jag har värsta middagen planerad så du har nåt att se fram emot! ;)
Min allergi
...har nått nya nivåer. Nu kliar det till och med i halsen! Det var ganska många år sedan jag hade så här jobbigt med allergin, jag vill minnas att jag inte ens behövde pollenmedicin förra året... Wierd. Det är väl åldern elleråt. :P
Idag var planen att jag skulle grilla mig lite i solen, sen ikväll så bär det av till Bersika för att fira 25-åringen! höhö! :P Bara kul idag!
Idag var planen att jag skulle grilla mig lite i solen, sen ikväll så bär det av till Bersika för att fira 25-åringen! höhö! :P Bara kul idag!
torsdag 20 maj 2010
Känner mig lite lätt irriterad.... :/
...på alla jävla idioter som inte har vett att lämna hundarna hemma istället för att de ska följa med och sitta i den STEKHETA bilen när matte/husse shoppar!!! Hur jävla svårt ska det vara? Hundarna har det betyyydligt bättre hemma, oavsett liksom! GAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!
tisdag 18 maj 2010
Tisdag morgon
Klockan är 08.15 och jag är vaken - det är för varmt för att somna om... :S
Dagens ToDo:
Dagens ToDo:
- PLUGGA
- Städa
- Träna
- Göra lite ärenden
söndag 16 maj 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



