måndag 31 maj 2010

Nu händer det grejer! :D

Har massor att skriva om, jag vet bara inte riktigt var jag ska börja.... *funderar*

Vi kan börja med en liten viktuppdatering tycker jag! Jag har nu nått -25 och det känns så fantastiskt i kroppen, knappt jag finner ord att beskriva hur det känns! :D  Den här operationen var det bästa beslutet för mig när det kommer till min hälsa, jag är så glad att jag vågade hoppa på GBP-tåget - det förändrade mitt liv helt och hållet på ett bra sätt såklart. Jag känner mig gladare, piggare, mer positiv....and so on. :D 

Vi fortsätter till flytten.... När vi var in till Rawi för att lämna kontraktet på lägenheten och låna en nyckel för att åka och mäta lite så fick vi en liten positiv överraskning! Bostadsförmedlaren vi träffade sa att lägenheten inte var städad, så om vi städade den själva så skulle vi få ta nycklarna innan de går på semester - dvs 1 JULI! Kontraktet börjar inte gälla förrän 1 augusti, så vi får alltså en hel månad gratis! :D Hur fantastiskt är inte det?!??!!! Lovley! Så planen är att packa som idioter hela juni, och när vi får nycklarna den 1 juli så åker vi och städar ur den nya lägenheten och sen tokflyttar vi allt så fort vi bara kan. :)  Det är ju lättare att städa ur den här läggan när den är helt tom tänker jag. Ska dock putsa fönstren redan nu, det skulle kännas bra att ha gjort bort det. Så, ni som kan och vill är varmt välkomna att hjälpa oss flytta där i början av juli! ;)

Åsa och Jimmys bröllop närmar sig och jag håller på att längta ihjäl mig! Det ska bli sååååå kul! :D  Där har vi två människor som verkligen är gjorda för varandra - det är underbart att se. :)  Jag och gubben har fått äran att vara värdpar så just nu är det mycket förberedelser och vi inväntar anmälningar från några släktingar. Dock tycker jag att det är lite trist att många inte förstår syftet med att anmäla sig i tid - det är suuuuperviktigt! För när man inte vet hur många som kommer så kan man inte göra klart festhäftet, bordplaceringen, matplaneringen.... etc. Allt hänger ju på att veta hur många och vilka som kommer! Juh! 
Jag är helt övertygaad om att det kommer att bli en helt fantastisk dag i alla fall, för det handlar ju bara om kärlek den dagen - och hur kan det bli annat än toppen!? :P

Skolan då? Jag är helt klar med alla inlämningsuppgifter och inväntar betyg på 3-4 stycken, jag hoppas på godkänt så att jag kan bocka av det första läsåret och bara jobba som en tok i sommar! :)

I sommar kommer jag att ha ett litet uppehåll från Korpen och jobba på Gina Tricot istället. Det blir kul att testa något nytt - har ju jobbat i butik förut, dock inte med kläder. :)   Var inhyrd på Gina i Luleå i helgen eftersom de hade nyöppning i en större och bättre butik. Det var riktigt kul, men jäklar i min låda så ont jag hade i fötterna - AJJ! Gissar att det är en vanesak, var ju rätt längesen jag hade ett jobb med så mycket spring och stress. Lördagen gick dock betydligt bättre än fredagen, men då hade jag ju haft en dag på mig att känna in stället och personalen och då kändes det inte lika förvirrande. :D  Ska dock bli kul att jobba här hemma i Piteå där jag känner till personalen bättre, och även butiken - så på tisdag börjar sommarschemat för mig! Jeejj! :P
Jag kommer även att ha ett litet extraknäck vid sidan om från och med nästa vecka, det blir riktigt najs. ;)
Till hösten har jag bestämt att jag gärna vill ha kvar mina måndagar och var 5:e helg på Korpen, och om Gina vill ha kvar mig efter sommaren så står jag till förfogande där också de övriga dagarna! :D 

Det var nog allt.... Tror jag. :P  

Inga kommentarer: