tisdag 31 maj 2011

Lite blandade bilder


På babymassage


Rejsa har redan koll på var man ska stå när lillebror äter.. haha!

På bröllopsmiddag


Lilltoan

Äntligen är den klar! :D

Läkarbesöket idag

Idag var vill till sjukhuset och träffade DrBirgitta för genomgång av ultaljudet vi gjorde förra veckan. Njurarna är lika stora och lika tjocka. Det högra njurbäckenet ser ut som den ska, men den vänstra ser inte riktigt likadant ut så det är den som krutet fokueras. De ska nu undersöka hur muskulaturen funkar kring njuren och urinvägarna och det ska även kollas upp hur funktionen är. Den första undersökningen görs här i Piteå och den andra i Sunderbyn. Fastän det känns jobbigt att sånt här måste göras så är jag otroligt tacksam över hur noggrannt det kollas upp. Lillhjärtat.

Frustrerande.....

Det känns som att jag har lyckats dubbelboka mig till helgen... Det jag vet är planerat är tjejmiddag hos Åsa på lördag, men det är som att det är nåt mer men jag kommer för mitt liv inte på vad det är. Nån som har nån aning och kan hjälpa mig att minnas?


Morgondagen bjuder på läkarbesök för lilla Z angående hans njurbäcken och sen till Familjens Hus för att göra avgjutningar i gips på lillens händer och fötter. :)   Ska bli riktigt intressant att höra vad läkaren säger, jag hoppas på att det är något som kan växa till sig och att det är något som inte påverkar honom eller hans hälsa. Jag uppdaterar här imorrn.

måndag 30 maj 2011

Längtar till hösten en smula när jag läste det här...

(The Vampire diaries)
Season three opens the door to learn more about Klaus and The Original Family as his motives for wanting Stefan on his side are finally revealed. As Stefan sinks deeper into the dark side, Damon and Elena struggle with the guilt of their growing bond even as they work together to bring Stefan back from the edge. The ghosts from Jeremy's past have a powerful message they're trying to deliver to him, not to mention the impact they're having on his relationship with Bonnie. And as Caroline and Tyler grow closer, a war erupts between their families.

lördag 28 maj 2011

Himla nöjd!

Igår inhandlades ett stycke sådan här:
Nikon COOLPIX S2550
Himla liten och smidig - so far är vi väldigt nöjda! :D 

tisdag 24 maj 2011

Jag tävlar!


Klicka på bilden för att komma till tävlingen!


måndag 23 maj 2011

Hjälp

Hur i hela friden hinner ni andra som har småttingar med era hundar så de får den tid de behöver??? Jag får inte riktigt till logistiken när det kommer till detta och jag vet inte hur fasen jag ska göra för att jag lösa problemet... De dagar när gubben är hemma är det ju lättare, men de dagar när han jobbar så är det så mycket som ska klaffa för att jag ska hinna med både Zack och Rejsa.

Hur gör ni?

Lite har jag fått gjort idag

Idag har jag tagit mig för att städa bilen - som att det behövdes! Hann dock inte tvätta den innan regnet kom, men det får bli nån annan gång... :)  Insidan är då polerad och fin! Sen har jag pockat ihop i huset så det är bara golven kvar, de tar jag när lillen har käkat och är nöjd. :) 

Spontanbesök av nästan hela familjen Grönlund har vi också hunnit med - karlarna var ute och lekte med motorsågen och en av rönnarna och vi tjejer (och Z) satt inne och surrade. Max fick stå för lunchen då jag insåg att vi inte hade mycket att bjuda på, måste verkligen handla.... :/    Men massor kul med besök! :D

söndag 22 maj 2011

Veckans ToDo

  • Städa bilen
  • Städa huset
  • Tandläkarbesök
  • UL för lilla Z
  • Träna
  • Gå på bröllop