Visar inlägg med etikett hus. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hus. Visa alla inlägg

måndag 7 maj 2012

Bilder på köket

Är redan totalt förälskad i vårt nya kök!

Lite passbitar och täckskivor saknas än

Passbitar, tackskivor och socklar saknas på den här delen också

måndag 30 april 2012

Bildinlägg!

En liten sammanfattning av senaste tiden med bilder!

Nya skor till mig! Snacka om att det är skillnad på sko och sko! Grymt sköna!

Junior åker lite på snön som finns kvar på gården.

Coolingen!

Snyggungen!

Konstnären i full fart!

"Halv åtta" hos Carmen den här gången - smarrig mat och härligt sällskap!
Z har fått nya wheels! Vi ville ha en rejäl vagn som var mindre än Edgen som vi har nu, och då föll valet på en sån här, men våran är grå och vit med silverfärgat chassi. Schnygg!

onsdag 28 mars 2012

Senaste veckorna i bilder

(bloggar via mobilen så det blir inga bildtexter och de hamnar inte heller i rätt ordning, men det får ni ta.... ;) )

måndag 19 mars 2012

Snabb update - köket

Det går framåt! Alla stommar är ihopmonterade så nu ska bara elen dras så kan vi dra fast skåparna och börja mecka in lådor och få dit bänkskivan... :)

måndag 12 mars 2012

Update: Köket!

Det tar sig i byggdammet! :P  Allt tar ju lite längre tid när man har lillen hemmavid, men det framåt går det i alla fall. :)  Jag måste erkänna att demoleringen var galet kul - speciellt att ta ner kaklet som jag gick lös på med en kofot! Snacka om en perfekt grej att ta ut lite aggressioner på! :D Najs.

I helgen ryckte Martin in och hjälpte oss med att få ner överskåparna då de är lite väl tunga för mig att ta emot - supernajs! Igår fick Z roa sig nån timme hos familjen K så att vi skulle kunna vara lite effektiva, och jäklar så mycket vi fick gjort alltså! Grymt tacksamt! :D

To Do-listan:
  • Riva ut det gamla köket - KLART!
  • Ta upp golvet i köksdelen - KLART!
  • Jämna ut golvet där gamla köksinredningen stått - KLART!
  • Lägga om golvet i köksdelen - KLART!
  • Ta bort det gamla kaklet - KLART!
  • Åka till tippen med allt skräp
  • Gipsa väggarna
  • Fixa fläktröret
  • Bygga stommar och lådor
  • Ställa alla underskåpar på plats
  • Sätta upp överskåparna
  • Sätta alla vitvaror på plats
  • Städa bort allt damm
  • Fylla upp alla skåpar och lådor
  • Ställa tillbaka alla möbler där de ska vara igen
  • KLART! :D



Skafferi/allt porslin

Fläktröret som vi måste fixa på nåt sätt...

Harmoniskt? Nop, not much. Yet.

söndag 4 mars 2012

Ikea - igen... ;)



Det blev lite ändrade planer med helgens aktiviteter - av tre inbokade grejer så blev det bara en i slutändan... Men det funkade det också. :)

Igår åkte jag till Ikea med Åsa, hennes svärmor och svärmorns syster. Vi hade en härlig dag, trots att det såklart var galet mycket folk då det var löningshelg... :P


Ett axplock av vad jag shoppade:
IKEA 365+ Kastrull med lock IKEA Fungerar på alla hällar - även induktionshäll. Tillverkad helt av metall; kan även användas i ugn.
Ett par pannor som funkar till nya hällen
RATIONELL VARIERA Besticklåda IKEA Måttanpassad för lådan RATIONELL i 60 cm bredd; utnyttjar utrymmet maximalt. Lätt att ta ut och rengöra.
Till lådorna
OFELIA Filt IKEA Töjbar; passar sängar upp till 180 cm bredd.
Pläd
MULA Ringpyramid IKEA Pinnen är mjuk och skadar inte barnet om han/hon ramlar på den. Utvecklar finmotoriken och det logiska tänkandet.
Till Z
LILLHOLMEN Vägglampa IKEA Flexibel, går att montera med ned- eller uppåtriktat ljus.
Badrumslampa (som ska hängas med pollan neråt)
BJÖRKEFALL Ljusstake IKEA
Fin ljusstake

tisdag 31 maj 2011

Lilltoan

Äntligen är den klar! :D

måndag 9 maj 2011

Livet är allt bra härligt!

Jag måste säga att livet just nu är helt underbart! Visst är jag väl lite trött emellanåt, men det mesta runt omkring mig är positivt just nu.

Lilla Z växer som ogräs - liten blir stor! Han har nu storlek 62-68 på kläder... ojojoj, var ska detta sluta? :P  höhö. Han har börjat skratta massor när vi busar med honom och är jättestadig i nacken - hur kul som helst! Vi övar på att sitta upp och man kan nu hålla honom i händerna och dra upp honom till sittande läge. Tiden går huuur fort som helst! Imorrn är det 3-månaderskontroll på BVC med tillhörande vaccination. Huuuua för sprutor.... :S  Den kommer gubben att få ta hand om så inte jag tippar omkull. *ryyys*

Imorrn ska vi även ha en liten mammaträff på Familjens Hus tillsammans med mammorna från föräldragruppen - ska bli superkul! Alltid roligt att lära känna nya människor, sen att de har småttingar i samma ålder som lilla Z är ju bara ett plus i kanten! :P

När det kommer till huset så är det bara sovrummet kvar som ska tapetseras, det är najs. :)  Tror att det eventuellt blir att fixa det till helgen när gubben är ledig så att jag kan vara effektiv. Blir bra att ljusa upp här inne lite... :)  Idag har vi röjt lite ute och börjat planera hur vi ska göra med staketet som vi vill sätta upp så att Loppan kan få vara lös ute. Blir inte staket runt hela gården så därför känns det lite halvviktigt att vi gör det hela smart och snyggt... Har även varit och lånat en endriven häck-trimmer så i veckan blir det till att frisera häcken lite så att den blir grön och fin! :)  Det är fasen kul att doona ute på gården - den är precis lagomt stor! *gilla*

Busungen! :D

fredag 18 mars 2011

Snart flyttar vi ju!

Vi insåg just att det är mindre än en månad kvar tills vi flyttar! Iiihhh! Shit så fort tiden går.... Kanske dags att börja packa? ;)  Höhö.
Tänkte att jag skulle börja idag, men vette fasen om jag ids. Jag har hört att det är en dag imorrn också. :P 
Vi håller på att längta ihjäl oss, det ska bli sååå skönt att bo i hus igen. Fastän nu inte Zack är varken stor eller gammal så tar han ändå en del plats. Eller inte just han, men alla saker som hör honom till - vagn, säng, kläder, filtar, bilbarnstol, skötbädd och sånt där. Och i den lägenhet vi bo i nu så känns det trångt sen vi blev en familjemedlem till. Så ja, hus blir underbart! :D

Till vännerna: All hjälp med flytten - vad än det kan tänkas vara - emottaget väldigt, väldigt tacksamt ! :)  Vi tänkte att vi skulle tokflytta under ett par dagar så att vi kanske kan hinna städa ur lgh innan påskhelgen, vore skönt att kunna släppa den och bara mysa på under helgen. :)  Vi får nycklarna till huset den 15:e april (en fredag) och kommer att börja redan då att köra grejer.

torsdag 19 augusti 2010

Torsdag och allt är lugnt

Idag har vi insett att vi måste dammsuga varje dag om vi inte ska bli anfallna av "småvalpar" (Rejsahår). Är ju lite lagomt kul. Det är såna här perioder när man längtar efter ett hus på landet lite extra, där Loppan kan vara ute och filosofera hela dagarna... Inte nu bara för att hon fäller, men för att hon ska få ligga och snustra i gräset och jaga flugor och allt annat hon kan tänkas vilja göra. *drömmer mig bort*  Som det ser ut i dagsläget så blir det nog på äldre dagar hon kommer att få uppleva det där för att skaffa hus nu när jag pluggar är verkligen inte någon bra idé ekonomiskt. Sen, med de nya bolånevillkoren så är man ju körd om man inte har (minst) hundra tusen på banken.
Snacka om att verkligen göra allt för att införskaffa klassamhället igen! Idioter. De påstår att de inför de nya reglerna om att man inte får låna hela köpebeloppet, endast bottenlånet (kontantinsats och lagfart och såna avgifter måste man betala cash), för att de vill hjälpa folk att komma ifrån kreditfällorna. Snacka om att gillra en större fälla! Nu kommer de som vill köpa hus och inte haft möjlighet att spara alla de där pengarna att ta dyrare "skitlån" för att överhuvudtaget kunna köpa sitt hus. För hur man än vänder och vrider på det så är det billigare att bo i ett hus än att hyra en lägenhet med typ 5 rok. Faktiskt. Jag säger det igen - idioter är de som bestämt det här.

Idag ska jag då i alla fall till Sunderbyn och träffa dietisten en sväng och prata lite om mina värden och passa på att ställa lite frågor till henne. Jag är ju jättesugen på att börja träna igen, men vette fasen om den lilla energi jag får i mig är tillräcklig för något sånt? Ja, lite sånt ska jag surra med henne om i alla fall... Jag lämnar en rapport senare idag! :)