tisdag 28 juni 2011
Att sova på beställning?
Jag är ju en sån där som alltid tänker "om jag somnar nu så får jag sova si och så många timmar" - och då kan man ju räkna ut med röven att det inte blir så många timmars sömn i slutändan. Varför gör man så? Är det något kvinnligt (har hört vänner som är likadana), eller beror det på något annat? Däremot karlar, de verkar kunna sova på beställning. Gubben sa för en stund sen "nä, nu ska jag sova", vänder sig om och fem minuter senare så hör jag honom snarka. Och så är det alltid, medan jag hinner se alla repriser och crime-serier innan jag somnar... Why? Och framför allt - hur fan lär man sig att sova på beställning???
måndag 27 juni 2011
Hyrde några filmer....
Den här var inte riktigt vad jag hade väntat mig. Den gick att se, men ingen film som jag fick någon direkt "wow"-känsla över. Visst, se den, men förvänta er ingen toppenrulle trots rätt kända skådisar...
Betyg: 2/5
Ben Affleck är en rätt bra kille - hans filmer levererar oftast. Den här var okej, men inte heller den skulle jag se igen om jag inte fick betalt för det.
Betyg: 2/5
Här börjar vi dock snacka bra film! :D Jag var lite skeptisk till en början eftersom jag hört mycket om den, tänkte att den kanske var en smula hypad. Den var riktigt bra och jag rekommenderar den starkt! Det är dock svårt att ställa om sig från Johnny´s karaktär "Jack Sparrow" till en normal roll, men även det går riktigt bra. :P
Betyg: 4/5
Betyg: 2/5
Betyg: 2/5
Här börjar vi dock snacka bra film! :D Jag var lite skeptisk till en början eftersom jag hört mycket om den, tänkte att den kanske var en smula hypad. Den var riktigt bra och jag rekommenderar den starkt! Det är dock svårt att ställa om sig från Johnny´s karaktär "Jack Sparrow" till en normal roll, men även det går riktigt bra. :P
Betyg: 4/5
lördag 25 juni 2011
torsdag 23 juni 2011
Update Zack - röntgen
För ett par veckor sedan var vi och gjorde den första av två undersökningar i Sunderbyn för att ta reda på hur Zack´s vänstra njure fungerar då den inte riktigt ser ut som den ska.
De satte en kateter på honom och nere på röntgen så sprutades en kontrastvätska in för att se hur urinblåsan och urinröret såg ut och betedde sig när han kissade. Den här undersökningen tar reda på om han har en "backventil", alltså om kisset går tillbaka upp i njuren när han kissar eller om den stängs (som den ska göra).
För några dagar sedan ringde DrBirgitta och berättade att det såg helt normalt ut och att han inte hade en endaste liten bakterie i kisset (de tog urinprov också)! Så otroligt skönt att höra! :D
Nu är det bara den andra undersökningen kvar, den är jag lite nervös inför då de kommer att sätta en port i armen på honom och spruta in en radioaktiv vätska för att se om njurarna utsöndrar ett visst ämne - de ska allstå kolla av njurens funktion. Bäbisar och nålar rimmar illa i min värld, men jag vet ju att undersökningen görs för att grundligt kontrollera så att allt fungerar som det ska. Men ändå......lilla hjärtat. :(
Här kan man läsa mer om en sk reflux som de konstaterat att han alltså inte hade.
De satte en kateter på honom och nere på röntgen så sprutades en kontrastvätska in för att se hur urinblåsan och urinröret såg ut och betedde sig när han kissade. Den här undersökningen tar reda på om han har en "backventil", alltså om kisset går tillbaka upp i njuren när han kissar eller om den stängs (som den ska göra).
För några dagar sedan ringde DrBirgitta och berättade att det såg helt normalt ut och att han inte hade en endaste liten bakterie i kisset (de tog urinprov också)! Så otroligt skönt att höra! :D
Nu är det bara den andra undersökningen kvar, den är jag lite nervös inför då de kommer att sätta en port i armen på honom och spruta in en radioaktiv vätska för att se om njurarna utsöndrar ett visst ämne - de ska allstå kolla av njurens funktion. Bäbisar och nålar rimmar illa i min värld, men jag vet ju att undersökningen görs för att grundligt kontrollera så att allt fungerar som det ska. Men ändå......lilla hjärtat. :(
Här kan man läsa mer om en sk reflux som de konstaterat att han alltså inte hade.
onsdag 22 juni 2011
Betyg: 3,5/5
Provade ett nytt bröd idag: Pågen Äntligen Mjukbröd. "Ett ljust bröd som är som ett mörkt bröd". :P Helt klart godkänt! Provade med leverpastej på - mums! :D
söndag 19 juni 2011
Note to self:
Rejsa löper, något sent för hennes vår-löp. Kan kanske bero på flytten och så, tar ju sin tid att känna sig hemma. Får se hur olyckliga grannarnas hanhundar kommer att bli nu.... :P
Bästa Jessica 30 år!
Igår kväll så firades bästa Jessica! Det var riktigt najs, synd bara att gubben skulle iväg och jobba så vi kunde inte stanna så länge... Läste att vi missade en sångtävling bland annat - det hade varit sjukt kul att bevittna! :P
| Maaat! |
| Manligt vid grillen |
| Wendy går hårt på muggen! :p |
| Lilla fina "Lillebror" |
Nu jäklar ska det röjas!
Garaget ska få sig en genomkörare idag! När vi flyttade hit så ställdes allt in i garaget för effektivitetens skull, sen har det som inte blivit att vi röjt undan sånt som egentligen inte behöver vara kvar. Nu har vi lånat pappas släpvagn så nu ska det bort! :D Som jag längtar efter att organisera där inne alltså....
fredag 17 juni 2011
Den där häcken alltså....
Försökte ge mig på den tidigare idag - planen var mest att få den lite smalare och bara "toppa" uppepå... Insåg dock att den nog borde jämnas med marken, typ, och få börja om från början då den är ganska tärd och misshandlad på sina ställen. Har hört att det är en häck som växer snabbt så om nåt år så har jag förhoppning om att den kommer att vara tjock och fin igen. :) Den får vara kvar i sommar som insynsskydd och så kapar ni ner den till hösten och rensar ur den ordentligt och fixar till gräskanten i samma veva. Räknar med att det lätt kan ta ett par veckor att göra det där men jag tror att det blir bra.
tisdag 14 juni 2011
Nya inköp till Z
Lilla Z fick ju presentkort på Barnens Hus och en del pengar i doppresent. I söndags spenderade han hela slanten på Barnens Hus... Ja se dagens ungdomar - de bara shoppar och shoppar och shoppar. :P
Med hem följde dessa med:
Med hem följde dessa med:
![]() |
| Britaz Hi-Way. Han sitter så sjukt mycket bättre i den här stolen än i babyskyddet - massor najs! |
![]() |
| Det här har vi spanat på ett tag och nu äntligen fick det följa med hem! Lilla Z ligger gärna där och surrar med figurerna och snurrar runt. :) |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

