tisdag 28 juni 2011

Att sova på beställning?

Jag är ju en sån där som alltid tänker "om jag somnar nu så får jag sova si och så många timmar" - och då kan man ju räkna ut med röven att det inte blir så många timmars sömn i slutändan. Varför gör man så? Är det något kvinnligt (har hört vänner som är likadana), eller beror det på något annat? Däremot karlar, de verkar kunna sova på beställning. Gubben sa för en stund sen "nä, nu ska jag sova", vänder sig om och fem minuter senare så hör jag honom snarka. Och så är det alltid, medan jag hinner se alla repriser och crime-serier innan jag somnar... Why? Och framför allt - hur fan lär man sig att sova på beställning???

5 kommentarer:

Emma sa...

Haha, exakt så är det här också! Fredde börjar nästan snarka bara han lägger huvudet på kudden och även fast han ska upp och jobba verkar han inte ha ångest över att han är uppe till 12 som jag har om jag är uppe för sent... :P Måste ju vara något kvinnligt?!

Madde sa...

Nja, vet inte om det är kvinnligt för i vårat förhållande är det tvärtom. Thomas ligger och räknar timmar och blir mer och mer stressad och jag bara lägger mig ner och sover. Lätt som en plätt! :)

Jennie och Norah sa...

Hoho!Exakt så är det hemma hos oss!! =) Jag kan ligga och snurra i hundra år och hela tiden räkna ner,medan Ante kan somna innan han landat på kudden :p

Hanna sa...

Samma här! Jag vrider och vänder mig som en mask på krok, tills jag fått "kan-inte-somna-panik" och somnar av ren utmattning :D

Sv: Taaaack :)

Don Martín sa...

Jag har fruktansvärt svårt att somna, medans Carmen då är som Guzman.. Jag har läst att då man tänker så där om si och så många timmar, så stressar man upp sig själv och det blir svårare och svårare att somna.. Jag tänker inte så ofta på just det, men på annat...typ fotograferingar jag vill göra, utekök, grillad mat m.m. hahaha nämen, jag vet inte, det är ärligt talat jättejobbigt..och nu i MX e det ännu värre..jag har t.o.m. köpt sömntabletter, men de funkar inte =( Jag vet att alkohol funkar, men man kan ju inte dricka det varje kväll, då blir man ju alkis på nolltid