fredag 31 augusti 2012

Z önskar sig...

...en ny, vanlig, säng. Vi har fått ta hem en jättefin gammal växasäng från Svensbyn som vi tänkte måla och så skulle han kunna ha den ett tag. Idag insåg jag att Z "virvelvinden" Edin kommer att känna att den är lite väl smal för att vrida och vända sig till sömns i. Tyvärr. Jäkla skit! :/ Har kikar lite på Ikeas hemsida och deras säng "Kritter" i vitt vore nu himla najs. :) Får nog bli en sån istället då.


tisdag 28 augusti 2012

Höst ute, höst inne, höst i sinne....

Om man bortser från att hösten bjuder på en hel del regn så tycker jag att det är en rätt mysig tid på året. Det blir mörkare så man kan tända lampor och ljus och få den där mysiga känslan på kvällskvisten, man får även klä på sig utan att behöva svettas - härligt! Höstmodet brukar ofta falla mig i smaken också, sommaren är oftast för färgglatt medan hösten bjuder på lite mer dämpade fäger.



onsdag 22 augusti 2012

Vinterkänslor säljes!

Eller så kanske jag nöjer mig med att sälja våran jättefina sparklåda! :P Den är blå med dekormålade blommor på - superfin! Den skulle kanske behöva lite ny målarfärg, eller så behåller med retrolooken. :)
Pris: 350:-

tisdag 21 augusti 2012

Saknar....

...att ha en liten sovandes bäbis i famnen. Lilla bäbisen har ju blivit en liten pojke juh. Vad hände?

...att vara lyckligt ovetande om att räkningar slukar en stor del av ens futtiga inkomst.

...fina Gibbe. Vi har ju underbara Loppan här nu, men de är ibland så lika att det skär lite i hjärtat av saknad efter den fyrbenta som lämnade oss alldeles för tidigt. 

...jobbet som försvann. Glädjen och energin jag fick där har jag aldrig upplevt förut och tvivlar på att jag någonsin kommer att uppleva igen. Sorgen är stor.

...min fina vän och vapendragare Erica. Trots att vi ses nån gång emellanåt så är det ändå på tok för sällan. Hon är en sån där vän som man alltid känner sig bekväm med oavsett hur länge sen det är man träffades. Vi har känt varandra sedan vi var bäbisar typ. :)

...att vara gravid. Hur underbart fantastiskt det är att få förmånen att vara mamma så är det något visst med väntan och längtan innan det äntligen är dags att träffa den lilla. Vi vill verkligen ha ett barn till - ett syskon till miraklet - men vi får se om vi har sån tur att vi någonsin får uppleva det igen. Om inte så har vi finaste Z att pussa och älska hur mycket som helst! 

lördag 18 augusti 2012

På plats!

Mycket tjat om denna soffa, men nu är den på plats och därmed ett avslutat ärende! ;) Nu måste vi bara flytta om lamporna så att de hänger bra... :)

Snart flyttar den in!

Soffan har gått från jättegrön till vit och redan efter första varvet så ser den superfin ut! :D Sen ska jag fixa lite piffiga kuddar till den och idag blir det att köpa ny klädsel till locket - blir himla fint häjjn! Stoort tack för att vi fick denna perfekta soffa! Ni är guld värda! :)

torsdag 16 augusti 2012

Fäääärdig!

Spontantrippen in på Colorama igår slutade så här: (bilden med vita väggar är som det såg ut före tapetseringen)

måndag 13 augusti 2012

Sova, sova, säng, säng, säng...

Tidigare har vi ju haft det lite kämpigt med läggningarna av Z, men ändå tröstat oss med att det säkert löser sig framöver nångång. Och so it did! :D  Senaste veckan har han somnat själv i sin egen säng utan problem! Så jäkla skönt, för oss alla! :)  Lugnare och mindre stressigt för honom och mindre frustrerande för oss. Love it!  :D

söndag 12 augusti 2012

Det tar sig!

Både badrummet och köket har ju varit oavslutade projekt, men idag tog vi ett steg närmare att avsluta i badrummet iaf. Vi fick äntligen upp belysning ovanför spegeln och slipper se de där jäkla kablarna hänga där bredvid! Najs! Nu ska bara duschen bytas ut, men det kanske vi tar nästa sommar. :)

Skooogen

Igår spontanåkte vi till familjen Grönlunds nya sommarställe som låg någonstans i skogarna bortanför Älvsbyn. :) Jättefin stuga som med lite färg på väggarna inne kommer att bli ännu finare! Supermysig kväll med BBQ och underhållande av kidsen. Fler såna kvällar, tack! :)