måndag 17 september 2012

Tjuvtitt!

Har fått se lillfisens första dagisfoton idag - och shit pommes så överraskad jag blev! Hade förväntat mig ett foto där han var på väg därifrån i princip, men han blev galet fin! Ni ska få en liten tjuvtitt ni också....

fredag 14 september 2012

måndag 10 september 2012

Funderar lite....

...på om det är mina inlägg som är pisstråkiga eller om det är något fel på kommentarsfunktionen här på bloggen, för det är nästan liiite väl mycket luft mellan kommentarerna kan jag tycka. ;)

söndag 9 september 2012

Djur och natur

Saknar verkligen hästar, nästan dagligen. Jag blir alldeles varm och fluffig i hjärtat när jag ser dem och än värre blir det när jag får mysa lite på dem. Så otroligt vackra och kloka djur...
Tog några bilder idag på dem och fåren när vi var till Pålberget, myyys!



Liten uppdate från den senaste veckan

Skolan började om i tisdags med introduktion till en kurs där vi bland annat ska lära oss en massa, massa växter. Mina fingrar är allt annat än gröna så jag har det jag gör vill jag lova... Hujja. :P Tisdagen spenderade vi utomhus med klassen och kollade in naturen lite, det var riktigt najs. :)  Fastän kursen känns mastig så känns den ändå rolig och vi har bra lärare så jag ser optimistiskt på den.  

Helgen kom och "halv åtta" var den här gången på Grindgatan där der serverades riktigt smarrig mat. Efterrätten var nog den mest spännande vi varit med om då Åsa gjorde suffle och alla stod vid ugnen och kollade hur de fluffade upp sig ur formarna - sjukt coolt. Och gott! Synd bara att jag inte vågade käka så mycket av den. En himla mysig film med god mat, bra film och framför allt det bästa sällskapet! 



måndag 3 september 2012

Friends for life

För ett par veckor sen hittade jag ett gammalt foto på mig och Erica som var taget sommaren 1982. Vänner då, vänner nu, vänner för alltid. :)

söndag 2 september 2012

Älskade unge!

Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket vi älskar dig!

fredag 31 augusti 2012

Z önskar sig...

...en ny, vanlig, säng. Vi har fått ta hem en jättefin gammal växasäng från Svensbyn som vi tänkte måla och så skulle han kunna ha den ett tag. Idag insåg jag att Z "virvelvinden" Edin kommer att känna att den är lite väl smal för att vrida och vända sig till sömns i. Tyvärr. Jäkla skit! :/ Har kikar lite på Ikeas hemsida och deras säng "Kritter" i vitt vore nu himla najs. :) Får nog bli en sån istället då.


tisdag 28 augusti 2012

Höst ute, höst inne, höst i sinne....

Om man bortser från att hösten bjuder på en hel del regn så tycker jag att det är en rätt mysig tid på året. Det blir mörkare så man kan tända lampor och ljus och få den där mysiga känslan på kvällskvisten, man får även klä på sig utan att behöva svettas - härligt! Höstmodet brukar ofta falla mig i smaken också, sommaren är oftast för färgglatt medan hösten bjuder på lite mer dämpade fäger.



onsdag 22 augusti 2012

Vinterkänslor säljes!

Eller så kanske jag nöjer mig med att sälja våran jättefina sparklåda! :P Den är blå med dekormålade blommor på - superfin! Den skulle kanske behöva lite ny målarfärg, eller så behåller med retrolooken. :)
Pris: 350:-