måndag 5 mars 2012

Stackars skitunge...

En förkyld Z har nu även fått sin första magsjuka - tror vi. Han har ju aldrig haft det förut, så vi har ju inget att jämföra med liksom. Men han har spytt en gång och bubbat "vatten" några gånger, dock ingen feber eller dålig aptit. Han äter som vanligt och är glad och leker som han brukar annars också. Så jag vette klåån alltså... Antingen har han reagerat på nåt han ätit i helgen eller så har han magsjuka, inte lätt att veta vad det beror på då vi inte träffat någon som varit sjuk heller.
Jaja, det går ju över. Bara synd att det inträffade under den mest fullspäckade veckan på väääldigt länge. Inskolning på förskolan, jag har fältstudiedagar, köket kommer, gamla köket ska rivas etc... Ja, ni fattar. Inskolningen får vi snällt ta till veckan istället, fältstudien kan jag ju inte göra heller då jag inte vill bära med mig nå baciller till dem, köket kommer ju oavsett, rivningen av det gamla köket kanske vi kan ta itu med till helgen - under förutsättning att nu inte gubben blir sjuk han också (själv har jag aldrig haft en regelrätt magsjuka - ever - och hoppas på att trenden håller i sig!).
Det här är lite jobbigt för en sån som jag som planerar ALLT i minsta detalj... Hmmm. Det kanske är nyttigt också, who knows? :P

2 kommentarer:

Ulrika E sa...

Get used to it! Räkna kallt med VAB varje månad i ett år så blir du inte besviken...Hoppas Z kryar på sig!

Therese sa...

Oh crap! Hoppas ni klarar er! Hujja! Kram kram