måndag 12 mars 2012

Update: Köket!

Det tar sig i byggdammet! :P  Allt tar ju lite längre tid när man har lillen hemmavid, men det framåt går det i alla fall. :)  Jag måste erkänna att demoleringen var galet kul - speciellt att ta ner kaklet som jag gick lös på med en kofot! Snacka om en perfekt grej att ta ut lite aggressioner på! :D Najs.

I helgen ryckte Martin in och hjälpte oss med att få ner överskåparna då de är lite väl tunga för mig att ta emot - supernajs! Igår fick Z roa sig nån timme hos familjen K så att vi skulle kunna vara lite effektiva, och jäklar så mycket vi fick gjort alltså! Grymt tacksamt! :D

To Do-listan:
  • Riva ut det gamla köket - KLART!
  • Ta upp golvet i köksdelen - KLART!
  • Jämna ut golvet där gamla köksinredningen stått - KLART!
  • Lägga om golvet i köksdelen - KLART!
  • Ta bort det gamla kaklet - KLART!
  • Åka till tippen med allt skräp
  • Gipsa väggarna
  • Fixa fläktröret
  • Bygga stommar och lådor
  • Ställa alla underskåpar på plats
  • Sätta upp överskåparna
  • Sätta alla vitvaror på plats
  • Städa bort allt damm
  • Fylla upp alla skåpar och lådor
  • Ställa tillbaka alla möbler där de ska vara igen
  • KLART! :D



Skafferi/allt porslin

Fläktröret som vi måste fixa på nåt sätt...

Harmoniskt? Nop, not much. Yet.

1 kommentar:

Therese sa...

Tack! Nu mår jag bara bra. Jo, jag vet många som fått den där skiten. Men jag hoppas jag slipper nå mer, för det var inte roligt...!

Oj vad ni är duktiga! Är så spännande! Ett litet tips bara, fläktröret ser ut att vara asbest? Var galet försiktiga om ni ska göra något åt det! Inte bra att andas in dammet!