fredag 13 juli 2012

Det här med sommar....

Känner mig en smula snuvad på årets sommar, det känns som att det var vår och sen höst - i år skippade tydligen vädergudarna sommaren. Eller? Idag måste vi dessutom på soptippen med sista lasset med kompost och ris, det känns verkligen jättekul när himlen öppnat sig och kastar ner en massa regn. :/ Surt. Jaja, bara att klä sig så gott det går och så får man ta sig en dusch efteråt. Det känns sjukt skönt att ha fått bort den där illaluktande högen alltså. Vi har länge tänkt att vi skulle ta bort den och sätta nytt gräs där istället, alltid najs att kunna bocka av grejer på "Sommarens ToDo-lista"!Nästa punkt på listan är att röja ur garaget, ordentligt, och allt som inte använts under det senaste året kommer att förpassas till Brevika. Får se om jag kanske gör det hela själv då gubben ibland har lite svårt att kasta grejer - "det kan ju vara bra att ha, nångång". :P Igår var jag till bästa frissan Frida, det var verkligen dags... Tror inte att jag varit där sedan i december. Men håret har vuxit bra och det är ju det som varit syftet med att jag hållt mig därifrån. Nu har jag en frisyr som är klippt för att kunna sparas ut lite till och färgen är piffad så nu känns det riktigt bra! :D Min ring som jag beställt har kommit men är ivägskickad på gravyr as we speak! Den är superfiiiin! Kastar in en bild när jag hämtat ut den! :) Jag skickade ju även in min vigselring på reparation då en av stenarna hade lossnat och trodde att det skulle kosta en helv förmögenhet, men icket. Hela 420 riksdaler skulle det kosta enligt guldsmedens kostnadsförslag och till och med personalen i butiken tyckte att det lät billigt men sa att det bara var att tacka och ta emot! :P Tack tack!

Inga kommentarer: