onsdag 4 juli 2012

Sommar och sol

Tidig morgon och jag gäspar ikapp med mig själv... Idag kommer min kära mor hit och hänger med Z medan jag och gubben gör ett gemensamt ryck på gården. Blir himla bra det.

Igår var vi en sväng till Norrstrandspoolen där inte ens badgurun Z ville bade för att det var så kallt... Sen var han på ovanligt dåligt humör och ingenting dög, så vi gav till slut upp och åkte in till stan istället och där kom svaret på hans humör - en jättepoop. Då föll alla bitar på plats. Efter det så var han som vanligt och humöret var på topp igen! :)

När vi ändå var i stan så passade gubben på att fixa en ny mobil då han lyckats bada med sin under dagen och jag fixade en ny ring att ha som förlovnings-/vigselring till vardags. Mina ringar i vitguld blir så galet fula snabbt och man måste rodera om dem minst en gång per år om de ska hålla sig snygga, det känner jag inte alls för. Nu köpte jag en bred ring i stål som jag ska ha till vardags då jag känner mig väldigt naken utan ringar - egentligen ska man ju ta av sig ringarna när man gör saker som diskar/klipper gräs/städar/whatever för att de ska hålla sig snygga längre. Så sen ska jag rodera om vitguldsringarna och ha dem som "finringar", det är inte billigt så jag får avvakta lite med det.

Gäller att ha tungan rätt i mun när man kör! :P

Inga kommentarer: