Visar inlägg med etikett jul. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jul. Visa alla inlägg

fredag 5 november 2010

Stulen av Monstermalla

Pepparkakor - Lussebullar

Ischoklad - Marsipan   Inget av det, knäck är det bästa!

Köttbullar - Prinskorv

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill   Nej tack.

Revbensspjäll - Janssons frestelse   Får nästan kväljningar av blotta lukten av Janssons... *ryyys*

Paradis - Aladdin  Vad är egentligen skillnaden? Choklad som choklad.

Rullsylta - Pastej  Leverpastej då...

Glögg - Julmust  Glögg luktar sjukt gott, men går fasen inte att dricka. Julmust är beroendeframkallande!

Rödbetssallad - Dopp i grytan  Det traditionella doppet i grytan med buljong hoppar jag gärna över, men ge mig en blöta så kan vi snacka! :P 

Ris a la Malta - Risgrynsgröt Nej tack, det bara växer i munnen.

Äppelmos - Senap

Hemma - Borta  Beror lite på var "borta" är... Gärna nära hem, så att man kan åka hem när man blir trött.

Utomlands - Sverige

Ge - Få  Jag älskar att ge bort presenter när jag hittar nåt riktigt bra, gillar inte att ge bara "för att" - det är samma när jag får nåt själv. Hittar man inget bra, strunta i det då och ge mig en påse bullar eller nån knäck istället liksom. Och ja, jag gillar att få presenter också - det är aldrig fel.

Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss  Va?

Chokladkalender - Paketkalender  Choklad tack!

Plastgran - Äkta Det är mysigt med en äkta gran, men inte så jäkla kul med allt barr!

Arne Wiese - Ernst  Jag ser ändå inte det där, så för mig kvittar det faktiskt.

tisdag 6 oktober 2009

Tisdag = måndag

Idag får min tisdag representera måndag då hela gårdagen gick bort pga min elaka huvudvärk. Så idag blir det en massa plugg - dvs. lääääääsa! :P Fast först ska vi på en liten prommis med Loppan och ta några fina höstkort på henne....

Har börjat fundera på var vi ska fira jul i år - jag skulle gärna fira tillsammans med pappa och hans sambo, men vi får se vart vi hamnar. Oavsett så är det svårt att vara borta någon längre stund då Rejsa inte kan följa med överallt pga flera i min familj är allergiska. Det är lite trist.... Men det är bara att göra det bästa av kvällen!

Ne, nu ska vi gå ut med allra käraste vovven! :)

torsdag 1 januari 2009

Jul och nyår i bilder

Mamma kan konsten att dekorera vad som helst... hihi. Sötmamman! :) (juldagen)

Brorsan och Mallan - de bästa! (juldagen)


Nyår spenderades i Bersika hos Martin och Carmen - hur trevligt som helst!

Kaxiga Zelda

Wilma och Zelda - sötisar!

Zelda - får man vara så här söt?

Before

Doris fick sig en och annan omgång av Kaxiga Zelda

Sällskapet! :)

After

Mästerfotografen in action

Jimmy blev less och dekorerade om hos familjen Karlsson med rödvinssås... Eller? ;)

Grabbarna Grus helt borta i tv-spelets värld! Coolingar!

Jag och Rejsa-Bus firar tolvslaget i soffan