fredag 5 november 2010

Stulen av Monstermalla

Pepparkakor - Lussebullar

Ischoklad - Marsipan   Inget av det, knäck är det bästa!

Köttbullar - Prinskorv

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill   Nej tack.

Revbensspjäll - Janssons frestelse   Får nästan kväljningar av blotta lukten av Janssons... *ryyys*

Paradis - Aladdin  Vad är egentligen skillnaden? Choklad som choklad.

Rullsylta - Pastej  Leverpastej då...

Glögg - Julmust  Glögg luktar sjukt gott, men går fasen inte att dricka. Julmust är beroendeframkallande!

Rödbetssallad - Dopp i grytan  Det traditionella doppet i grytan med buljong hoppar jag gärna över, men ge mig en blöta så kan vi snacka! :P 

Ris a la Malta - Risgrynsgröt Nej tack, det bara växer i munnen.

Äppelmos - Senap

Hemma - Borta  Beror lite på var "borta" är... Gärna nära hem, så att man kan åka hem när man blir trött.

Utomlands - Sverige

Ge - Få  Jag älskar att ge bort presenter när jag hittar nåt riktigt bra, gillar inte att ge bara "för att" - det är samma när jag får nåt själv. Hittar man inget bra, strunta i det då och ge mig en påse bullar eller nån knäck istället liksom. Och ja, jag gillar att få presenter också - det är aldrig fel.

Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss  Va?

Chokladkalender - Paketkalender  Choklad tack!

Plastgran - Äkta Det är mysigt med en äkta gran, men inte så jäkla kul med allt barr!

Arne Wiese - Ernst  Jag ser ändå inte det där, så för mig kvittar det faktiskt.

Inga kommentarer: