onsdag 12 november 2008

Jag har inget liv

Därav bristen på blogginlägg.... haha.


Önskelista till Tomten
  • Ett roligt arbete där jag får träffa människor och där det är lite fart
  • En massa pengar
  • En heldag på Ikea - med NoMoneyLimit
  • Förmågan att telepatera mig själv och alla grejjer i huset
  • Nya tapeter i alla rum i lgh
  • Att tiden går fort idag och en månad framåt

Jag önskar innerligt att jag vore mer positiv just nu, men ibland ger man bara upp när det blir för mycket skit. Så är det.

måndag 10 november 2008

Helgen

I helgen har vi mest haft det lugnt och skönt - om man bortser från en massa packande och städande... :)

Kommer inte ens ihåg vad vi gjorde i fredags... Eller jo! Jag och gubben såg den sämsta filmen på mycket länge - "Anaconda Offspring" med David Hasselhoff och en massa okända f-skådisar... Vi satt mest och garvade, allt var så sjuukt dåligt gjort - såg ut som nåt nån 17-åring gjort på skolan ellernå. Borde vara olagligt att hyra ut en sån film. hahaaaaa.


I lördags var planen att vi skulle packa och städa som galningar, men vi var jätteknäckta och slappade hela dan i princip. Nåt fick vi ju gjort, men inte var det mycket.
Kvällen tillbringade vi nere på Grindgatan och såg en riktigt bra film - "Felon" med Val Kilmer och Stephen Dorff. Rekommenderas!

Igår var det ju Fars Dag så vi åkte först till Davids pappa i Skellefteå och fikade lite, sen vidare till Svensbyn för att käka palt och fika hos min pappa. Det var längesen vi åt palt så den satt där den skulle, schwiimen kom som ett brev på posten. ;)

Sen mådde jag apa hela kvällen och natten till idag. Wihoo. Jaja, så går det när det fikas för mycket.... ;) Var kanske inte helt oväntat.

Jaja, nu ska jag duscha och sen iväg och jobba en stund.

söndag 9 november 2008

lördag 8 november 2008

Hur fasen.....

....får folk klipp från t ex Youtube att synas direkt på bloggen? Alltså inte en länk, utan ett bildfönster typ.... Jag har inte lyckats greppa detta än. Surt. Tycker inte om att inte förstå.... :S

HAhaaaaa

Fick en länk av Jäcka.... Hysteriskt rolig! :D


http://www.kontraband.com/videos/14173/The-Ikea-Circle-Of-Hell/

Typ Dreamhouse, på order av Tess ;)



Så här skulle jag mer än gärna bo, fast några inredningsdetaljer skulle åka ut ganska omgående.... ;)



































Hade värsta planerna på att uppdatera med en massa kul, men det händer inte så himla mkt här hemma just nu. Eller jo, vi packar och städar som besatta - så även idag. Inte kul kanske, men nödvändigt ont.

Ska bli sjukt skönt när vi flyttat klart... *puh*


Så här ser i alla fall lägenhetens planlösning ut:


onsdag 5 november 2008






Dags för en uppdatering kanske.... ;)

Halloweenfesten

Den var jätterolig, om än rätt lugn. :) Underbart sällskap och en massa surr! En perfekt kväll när man inte varit helt pigg hela veckan.... :)


Jobbet

Riktigt roligt - har börjat sitta här hemma i Piteå nu så det är skönt att slippa åka till Ä-byn. :) Ska bara försöka få upp lite tempo så kommer det att lösa sig! Jag går på 50% fram till jul och sen blir det eventuellt heltid efter det.

Livet

Vi packar och vi röjer som galningar för att hinna klart tills det är dags att flytta. Känns bara bättre och bättre att flytta - ska bli riktigt skönt. Sen så är jag ju Djupviksbo i hjärtat så det känns som att komma hem. Det ska framför allt bli roligt att få inreda och göra fint på nya stället! :)