Jag har gått och blivit en Buzzador! Ska bli galet kul! :D En Buzzador är en person som får hemskickat olika produkter att prova och utvärdera, jag kommer också att ibland få lite prover som jag kan ge till vänner som också får prova och sätta betyg på produkterna.
Så håll lite utkik här på bloggen då jag kommer att skriva lite om produkterna jag testar här! :P
Och till er som jag skickat inbjudan till - gå med för tusan! Det kostar ingenting och du får chansen att prova nya grejer helt utan kostnad, det enda du behöver göra är att sätta betyg på grejerna via internet! :D
Ni som inte fått något mail och vill gå med får jättegärna skriva in mitt användarnamn som "rekryterad av" - "Rockerika". :P
Do it!
söndag 14 augusti 2011
Söndag
Söndagar är sköna dagar, ännu bättre när man är som jag och oftast har flera söndagar/måndagar/torsdagar... haha! Nu är jag iaf inne på min andra söndag då jag tyckte att det kändes som söndag igår också. :) Toppen!
Idag bjuder dagen på lite städning, kanske en liten "hälsa-på-turné" och fotografering på Korpen ikväll. Blir bra det.
Jag borde även träna, men jag känner verkligen inte för det idag - vill bara ha en slappardag idag. :) Så då har jag det. Jupp.
Idag bjuder dagen på lite städning, kanske en liten "hälsa-på-turné" och fotografering på Korpen ikväll. Blir bra det.
Jag borde även träna, men jag känner verkligen inte för det idag - vill bara ha en slappardag idag. :) Så då har jag det. Jupp.
()%?"/#¤&=(!="" !!!!!!!!!!!!!
Torktumlarhelvetet har gått sönder. Behöver jag säga att jag är lite sur? Den är, enligt uppgift, ca 5-6 år gammal och då kan jag tycka att den borde funka än faktiskt... Igår när jag skulle tumla lite så började den lukta bränt, och så drog jag snabbt som ögat ur kontakten och hängde upp kläderna som var i istället. Crap. Det är en utgift som jag inte ville ha.... :/
fredag 12 augusti 2011
Impad!
Jag fick tips att beställa foton och förstoringar från Crimsom - det tackar jag å det varmaste för! Jäklar så snabba de är! Jag beställde ett gäng bilder och tack-kort onsdag kväll, idag landade de i postlådan - det tog alltså inte ens två dygn innan jag fick mina bilder. Det är sjukt bra! Sen att det dessutom var billiga bilder, billig frakt och att matta bilder inte kostade extra, det är ju ett plus i kanten. :P Tack-korten som jag fick designa själv kostade två spänn styck (10x10 cm) t ex. Galet bra! Så, om ni ska beställa foton på nätet så beställ från Crimson! :D
onsdag 10 augusti 2011
*fuff*
Det känns som att jag inte har så mycket att skriva om egentligen.
Jag skulle ju i och för sig kunna skriva om hur det spränger i hjärtat av kärlek när jag ser på sonen. Jag skulle kunna skriva om att jag ibland gråter på kvällen då jag inser att vi till slut fick vårat mirakel. Jag skulle kunna skriva om att jag vill göra om en massa, eller iaf lite grand här hemma. Jag skulle kunna skriva om hur nervös jag är för logistiken när jag börjar om skolan efter nyår. Jag skulle kunna skriva om att jag i dagsläget hellre vill jobba än plugga. Jag skulle kunna skriva om hur dåligt jag mår när jag ser hur barn i andra länder lider på grund av svält när jag själv inte tycker att vi har nåt hemma trots att kylen/frysen/skefferiet är fullt med ätbar mat. Jag skulle kunna skriva om alla drömmar jag har om vad jag vill göra karriärmässigt. Jag skulle kunna skriva om hur glad jag är att jag har underbara vänner och familj runt omkring mig. Jag skulle kunna skriva om hur amazing jag tycker att livet är. Jag skulle kunna skriva om att jag fortfarande är trött. Jag skulle kunna skriva om att jag vill måla om i sovrummet. Jag skulle kunna skriva om hur underbart snäll hund vi har. Jag skulle kunna skriva om hur mycket jag älskar min karl. Jag skulle kunna skriva om hur frustrerande det är med höstmys när jag har slut värmeljus hemma.
Det skulle jag kunna skriva om. Men jag ids inte.
Jag skulle ju i och för sig kunna skriva om hur det spränger i hjärtat av kärlek när jag ser på sonen. Jag skulle kunna skriva om att jag ibland gråter på kvällen då jag inser att vi till slut fick vårat mirakel. Jag skulle kunna skriva om att jag vill göra om en massa, eller iaf lite grand här hemma. Jag skulle kunna skriva om hur nervös jag är för logistiken när jag börjar om skolan efter nyår. Jag skulle kunna skriva om att jag i dagsläget hellre vill jobba än plugga. Jag skulle kunna skriva om hur dåligt jag mår när jag ser hur barn i andra länder lider på grund av svält när jag själv inte tycker att vi har nåt hemma trots att kylen/frysen/skefferiet är fullt med ätbar mat. Jag skulle kunna skriva om alla drömmar jag har om vad jag vill göra karriärmässigt. Jag skulle kunna skriva om hur glad jag är att jag har underbara vänner och familj runt omkring mig. Jag skulle kunna skriva om hur amazing jag tycker att livet är. Jag skulle kunna skriva om att jag fortfarande är trött. Jag skulle kunna skriva om att jag vill måla om i sovrummet. Jag skulle kunna skriva om hur underbart snäll hund vi har. Jag skulle kunna skriva om hur mycket jag älskar min karl. Jag skulle kunna skriva om hur frustrerande det är med höstmys när jag har slut värmeljus hemma.
Det skulle jag kunna skriva om. Men jag ids inte.
söndag 7 augusti 2011
Tick tack....
Tiden går såååå fort! Imorrn blir Zack 6 månader - vad hände liksom? :P Han är en fantastisk liten kille som förmodligen är den snyggaste ungen i stan dessutom. ;)
Fotade snyggingen idag, fick några bra bilder faktiskt. Sen tänkte jag att jag skulle ta en fin bild på honom och Rejsa.... De bilderna blev väl inte fullt lika bra. Tydligen är det jättesvårt att sitta still samtidigt - var det inte den ena så var det den andra... :P
Fotade snyggingen idag, fick några bra bilder faktiskt. Sen tänkte jag att jag skulle ta en fin bild på honom och Rejsa.... De bilderna blev väl inte fullt lika bra. Tydligen är det jättesvårt att sitta still samtidigt - var det inte den ena så var det den andra... :P
| Rejsa: "Du är lite smutsig här på benet, lillebror" |
| Zack: "Slickar du på mig så slickar jag på dig" |
fredag 5 augusti 2011
Förvirrad?
Förra veckan så satt jag och gubben och surrade....
Gubben: Det känns som en söndag idag alltså...
Jag: Jag vet! Men det är ju tisdag, så det är ju några dagar kvar tills dess.
Gubben: Tisdag? Nä, det är ju lördag!
Jag? Förvirrad? Näääää......... ;)
Gubben: Det känns som en söndag idag alltså...
Jag: Jag vet! Men det är ju tisdag, så det är ju några dagar kvar tills dess.
Gubben: Tisdag? Nä, det är ju lördag!
Jag? Förvirrad? Näääää......... ;)
Isa Form fyller år!
torsdag 4 augusti 2011
Jag tog mig i den berömda kragen....
....och åkte iväg och tränade lite. Det var riktigt skönt, om än jag kände mig som en virrig höna då jag inte hade med mig mitt program och därför inte heller hade någon plan. Jaja, men jag var där och det var skönt för humöret och själen iaf. Och jäklar i min låda så jäkla fint det kommer att bli när renoveringen är klar - wihoo! :D
onsdag 3 augusti 2011
Tro inte att du är nåt...
....bara för att du kommer att ha pluggat i 3½ år.
Från Vi Föräldrar (som i sin tur fått det från Lärarnas nyheter):
"Förskollärare som tagit sin examen efter den 1 juli i år måste genomgå en introduktionsperiod på ett år för att få ut sin lärarlegitimation. Under året ska förskolläraren leva upp till 20 kompetenskrav, som till exempel att kunna tillägna sig aktuellt forskningsarbete och kunna bedöma och dokumentera det enskilda barnets behov. Efter introduktionsperioden lämnar rektor eller förskolechef en rekommendation till Skolverket, som utfärdar legitimationen. Från den 1 juli 2015 får bara den legitimerade läraren ansvara för pedagogisk undervisning."
Näää, men det är ju inte det man gör under de här åren. Inte alls. Bara typ hela jäkla tiden! "Less" är väl ett ord som beskriver min känsla just nu....
Från Vi Föräldrar (som i sin tur fått det från Lärarnas nyheter):
"Förskollärare som tagit sin examen efter den 1 juli i år måste genomgå en introduktionsperiod på ett år för att få ut sin lärarlegitimation. Under året ska förskolläraren leva upp till 20 kompetenskrav, som till exempel att kunna tillägna sig aktuellt forskningsarbete och kunna bedöma och dokumentera det enskilda barnets behov. Efter introduktionsperioden lämnar rektor eller förskolechef en rekommendation till Skolverket, som utfärdar legitimationen. Från den 1 juli 2015 får bara den legitimerade läraren ansvara för pedagogisk undervisning."
Näää, men det är ju inte det man gör under de här åren. Inte alls. Bara typ hela jäkla tiden! "Less" är väl ett ord som beskriver min känsla just nu....
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
