söndag 28 september 2008

lördag 27 september 2008

Uttråkad....


Gillar inte att vara sjuk - blir såååå uttråkad! Så idag fixade jag till mig lite (brukar oftast funka - ser man bättre ut så mår man oftast liiiite bättre) och hakade på Åsa och kidsen på stan. Det var skoj, dock kändes det att man inte är på topp, var helt knäckt efteråt... Nu har jag tre doggar här hemma - Rejsa, Eddie och Loke - och nu är jag allt annat än uttråkad. Trött, men inte tråkigt alls!



Storebror med fjälla skulle ner till Umeå tills imorrn, så då får grabbarna grus vara här. Det är bra, för då får Loppan ha lite kul också!





DAGENS SHOPPING

- Jag är inte längre blond! -

- Man får grym volym med hjälp av en sån här! - - Jag är ju ingen trendnisse, men jag tänkte försöka mig på detta med benvärmare.. -




- Det här kommer att bli ett bröllopsalbum -



Nu ska jag fortsätta med tack-korten..... :)

fredag 26 september 2008

Cult Design

Jag har länge önskat mig grejjer från Cult Design, men inte riktigt unnat mig något... Nu ska jag testa att tävla för att vinna grejjer därifrån!

Tävla du också! Gå in på http://inredningipitea.blogg.se/ och följ instruktionerna! Lycka till! :)

Gnällspik...

....är precis vad jag är idag. Är sjukare än vad jag varit de senaste åren.... Men skönt att det kom efter resan och inte under iaf.

Men det är fasen synd om mig. Tycker då jag iaf... ;) Har t o m skickat Rejsa-Bus till gubben på jobbet, tar knäcken att ens gå ut och rasta henne.


Ligger och kikar på MTV - Topp 10 Linkin Park. *njuter*


Visste ni om att det kostar 500:- att lägga in en bröllopsannons med bild i PT!??!?!! Helt sjukt. Det blir ingen bild för oss, de som varit delaktiga i vår bröllopsdag på ett eller annat sätt får ett tackkort med ett riktigt foto istället! (De är nästan klara, måste bara köpa nå band och kuvert sen är det klart!)

torsdag 25 september 2008

Ny kamera

Häromdagen var vi förbi på Mossen och fick lite hjälp att byta olja. Passade då på att prova nya kameran lite (en Nikon D80) - verkar funka himla bra! Lite att lära sig, men sånt är bara kul!

- i Tess fönster -

- lilla söt-Nova -



onsdag 24 september 2008

Som sagt, nu är huset sålt - eller vi har skrivit papper och gjort upp om handpenningen. Känns faktiskt rätt skönt, trots att vi älskar huset. Lägenheten tror jag blir toppenbra, stor och härlig med egen ingång på markplan och uteplats på baksidan.




Flyttar gör vi i mitten av november, blir skönt att komma i ordning innan jul. :)

Någon som vet hur man sparar ett dokument som ex Adobe Reader eller något annat som inte kan ändras i efterhand?

Nu ska jag bädda ner mig i soffan, har en sjuk huvudvärk..... *aj*

Bilder från resan

- på Kallax -

- klockan när vi satt oss i transferbussen -

- utsikten från rummet -


- gubben på väg till Kleopatra Hamam -


- engelska frullen -


- helt okej väder -


- vi är lite knäppa efter en hel dag i solen -


- hotellmissarna -


- beställde frukttallrik nere på stranden -


- Carlito´s -


- sköldpaddor på båtturen -


- vi -


- fotar från havssidan, man ser båtarna som ligger i floden -


- hotellets 20-årsjumileum -


- jag -


- gubben vid poolen -


- poolside -


- min alldeles egna man -


- Green Garden -


- Green Garden -


- jag, colan och brödet -


- gubben gör en stilstudie på mig när jag äter -


- hahahaaa -


- på väg hem -


tisdag 23 september 2008

Resan.....

Jag skrev dagbok hela veckan vi var borta - tänkte att jag skulle dela med mig av den....



Lördag 13/9
Vid 06 på morgonen kom vi fram till hotellet - solen gick precis upp! Hotellrummet är rätt slitet, men resten av hotellet är superfint. Började dagen med en engelsk frulle på Carlito´s där det var riktigt bra service, blev hela tiden kallad "first lady". Haha. Sen gick vi vidare till Kleopatra Hamam för att få oss ett turkiskt bad (skrubb av hela kroppen+helkroppsmassage) - helt underbart härligt! Det där borde man göra ett par gånger i månaden.
Efter det gick vi ner på beachen, två solstolar och ett parasoll kostar 9 turkiska lira (lite drygt 45 spänn) för en hel dag.
Vi åt middag på hotellet - riktigt impad av middagsbuffén! Riktigt gott!
Fick mess från Linda, vi ska eventuellt träffas imorrn kväll.

Söndag 14/9

Frulle på hotellet - lika imponerande som middagsbuffén! Sen direkt ner på stranden nedanför hotellet - när man kliver ut från hotellet så står man på stranden! Inte helt fel. Käkade lunch på Burger King, det var lindrigt då det ligger på andra sidan vägen från hotellet. Det funkade då iaf. Låg på stranden till 17-tiden nångång... Sköööönt.

Saknar Rejsa-Bus..... Det var en svart hemlös hund på stranden som ville leka med ett par som spelade boll - det skär verkligen i hjärtat att se sånt. Stackars liten.....

Måndag 15/9

Varmt som fasen!!! "Svalare" än igår iaf.... Solat och badat hela dagen och ätit lunch på BK igen. Idag bokade vi en båttur till på onsdag - ska bli kul att se lite annat!
Igår mötte vi upp Linda och hennes kompis, vi gick ner till hamnen och kollade lite shoppingställen och en tatueringsstudio (Black Angel Tattoo) - inte så impad. Sen lät vi brudarna gå vidare och vi gick hemåt, fotade lite i en park sen var vi hemma.
Vi åt middag på hotellet, sen kollade vi lite internet. Efter en halvtimme vid datorn gick vi upp på hotellrummet och spelade kort och surrade.
Ruggigt irriterande att de ska dubba alla jävla tv-program!!! Såg slutet på en dubbad Con Air - det var en traumatisk upplevelse.


Tisdag 16/9

Solat och badat till 18 idag - hur skönt som helst! Som vanligt lunch på BK.
På kvällen gick vi och åt middag på Carlito´s, gubben åt en filé mignon (hur det nu stavas) och jag åt plankstek. Jag var inte så impad, men gubben gillade sin mat! Lämnade generöst med dricks så vi fick ett ganska brett smile från vår kypare. Kul!
Efter middagen shoppade vi lite tröjor och kepsar för 130 lira, hade nog kunnat pruta lite men orkade inte ens försöka..... Sen hem och sova.


Onsdag 17/9

Idag var det båttur på schemat - Manavgat (hur det nu stavas). Lugn och skönt fram till lunch då en äldre man höll på att dö! Vi vet inte om det var någon drunkningsolycka eller värmeslag, eller om det rent av var något med hjärtat. Såg bara att han låg på strandkanten och att en massa folk försökte hjälpa honom. Till slut kom iaf läkare och sköterskor med båt och hämtade honom. Obehagligt.
Duschade i vårt mögelbadrum när vi kom hem sen middag. Visade sig att hotellet firade 20-årsjubileum så de hade turkisk afton och underhållning hela kvällen! Riktigt trevligt! De bjöd på tårta och vin.



Torsdag 18/9

Regn! Sitter ute vid poolen under ett parasoll och myser. Stoooora vågor och badförbud idag! Får hoppas att vi iaf får några soltimmar idag - vore inte så dumt.
ToDo idag:
- Äta middag ute
- Packa
- Köpa nåt till brorsan och Malin
Strålande sol efter 11! Idag blir det poolside då det är badförbud.... Det är såååå skönt i poolen! Skulle kunna guppa omkring i den varje dag! Just nu sitter gubben och dricker kaffe i solstolen och jag dricker cola light....
Efter att ha legat vid poolen hela dagen så gick vi upp på rummet och slappade en stund. Sen gjorde vi oss klara för middag på Green Garden - ett ställe vi gått förbi rätt många gånger och tyckt att de sett fint ut.
Vi gick dit efter 20 och det var lika fint som det sett ut från gatan! Väldigt seriöst ställe - välstrukna vita skjortor med slips (även tjejjerna), tygservetter och tygdukar i riktigt fin kvalla och allt annat var också perfekt! Till och med toaletterna var ultralyxiga! Maten var helt underbar!
Efter middagen gick vi och shoppade till brorsan och Malin - hoppas att storlekarna funkar. Sen packade vi ihop våra grejjer så vi slipper det imorrn.



Fredag 19/9 - hemresa!

Borta bra men hemma bäst! Så är det.
Vi har haft en toppenvecka, men nog ska det bli skönt att komma hem till lilla Loppan. Sitter och skriver på planet hem nu. Massor med turbulens - jobbigt som fn! Men vi närmar oss iaf Kallax - "bara" två timmar kvar i luften. Ska bli såååå skönt att känna fast mark under fötterna.
Något som stör rätt ordentligt är att det röks på planet!!! David gissar att det är piloterna som sitter och bolmar.... Idioter är de iaf!!!! Gaaaaaaaahhhhhhhhh!!!





TACK till alla som bidragit till vår resa på ett eller annat sätt - det är ett minne för livet!

fredag 19 september 2008

Äntligen hemma!

Nu är vi hemma igen efter en vecka i Turkiet! Borta bra, men hemma bäst - det stämmer då till 100%! :)
Vi har haft en toppenvecka, inte en dag under 35 grader! Härligt! Har skrivit dagbok där, ska föra över den till bloggen i helgen och även lägga in lite bilder... :)

TACK till storebror och Mallan för att de tagit sig an besten under veckan. TACK även till Hivve och Ida som inhyste besten ett par dagar!
TACK till Åsa som lekt hustomte - det var hur mysigt som helst att komma hem till en tänd lykta på bron och ett "Välkommen Hem"-brev på köksbordet. Tårarna var nära, det vill jag lova!
TACK pappa för att du skjutsade oss till flyget och TACK till mamma och Anders för att ni hämtade oss!

****************************

Ja just ja - nu har vi sålt huset! Paret som var och kikade förra torsdagen köper det - 1 mille och vi skriver papper på måndag! Jeeejj! Känns riktigt bra. Skriver mer om det sen.

****************************

Nu: SOVA!

onsdag 10 september 2008

Nu händer det grejer!

Igår ringde mäklaren från Svensk Fastighetsförmedling och frågade om det gick bra om han tittade förbi på torsdag och fotade huset invändigt. "Ja, självklart!" svarade jag, och insåg när jag lagt på luren att det skulle bli ett par rätt intensiva städdagar... Jaja, tänkte jag, han kommer ju kanske inte att fota alla vinklar och vrår så jag kan ju ställa undan grejer bara medans han fotar. Hinner bara tänka tanken så ringer mäklaren igen och säger att han kommer att ta med sig ett par som är jätteintresserade på en förhandsvisning! Kuuul som tusan, men lite panikartat! Det innebär alltså att det blir en riktig rensning och inte bara att plocka ihop. Sen ville han lägga ut huset på nätet på fredag för att ha visning nästa vecka då vi är på semester. Det här är hur spännande som helst juh!
Jäcka ska leka hustomte under veckan, så hon har fri tillgång till huset när hon känner för det. :) Det känns tryggt.


Efter min prommis med Rejsa-Bus i måndags fick jag så där ont i magen som hade hade oftare när jag var yngre och svimmade/krampade pga smärtan. Den här gången var det sjukt nära till att jag tuppade av, och hade inte gubben varit hemma så hade jag garanterat drasat i golvet. Men han har en lugnande effekt på mig, så det vänder ganska bra bara han är med. Trygghet tror jag att det kallas..... :)


Ne, om jag skulle gå och fortsätta städa..... *lite less*


Kvar att göra:
  • Källaren - Flytta veden och sopa ihop lite
  • Lilltoan - Montera toastolen
  • Sovrummet - Bädda rent och plocka undan från alkoven
  • Datarummet - Plocka ner i kartonger
  • Infarten - Sprala ut gruset vi har hämtat
  • Gästrummet - Hänga upp lampa och gardiner