onsdag 10 september 2008

Nu händer det grejer!

Igår ringde mäklaren från Svensk Fastighetsförmedling och frågade om det gick bra om han tittade förbi på torsdag och fotade huset invändigt. "Ja, självklart!" svarade jag, och insåg när jag lagt på luren att det skulle bli ett par rätt intensiva städdagar... Jaja, tänkte jag, han kommer ju kanske inte att fota alla vinklar och vrår så jag kan ju ställa undan grejer bara medans han fotar. Hinner bara tänka tanken så ringer mäklaren igen och säger att han kommer att ta med sig ett par som är jätteintresserade på en förhandsvisning! Kuuul som tusan, men lite panikartat! Det innebär alltså att det blir en riktig rensning och inte bara att plocka ihop. Sen ville han lägga ut huset på nätet på fredag för att ha visning nästa vecka då vi är på semester. Det här är hur spännande som helst juh!
Jäcka ska leka hustomte under veckan, så hon har fri tillgång till huset när hon känner för det. :) Det känns tryggt.


Efter min prommis med Rejsa-Bus i måndags fick jag så där ont i magen som hade hade oftare när jag var yngre och svimmade/krampade pga smärtan. Den här gången var det sjukt nära till att jag tuppade av, och hade inte gubben varit hemma så hade jag garanterat drasat i golvet. Men han har en lugnande effekt på mig, så det vänder ganska bra bara han är med. Trygghet tror jag att det kallas..... :)


Ne, om jag skulle gå och fortsätta städa..... *lite less*


Kvar att göra:
  • Källaren - Flytta veden och sopa ihop lite
  • Lilltoan - Montera toastolen
  • Sovrummet - Bädda rent och plocka undan från alkoven
  • Datarummet - Plocka ner i kartonger
  • Infarten - Sprala ut gruset vi har hämtat
  • Gästrummet - Hänga upp lampa och gardiner

2 kommentarer:

Anu sa...

Hörrö bruden, chilla ner lite, jag blir trött bara av att läsa hur effektiv du är... ;)
Många kramar! (och ta hand om dig!)

Erika sa...

Anu!

Tror inte att jag kommer att kunna slappna av förrän jag sitter på planet ikväll... Blir skönt att komma ifrån lite och bara ta det lugnt! :)

Kram!!