tisdag 23 september 2008

Resan.....

Jag skrev dagbok hela veckan vi var borta - tänkte att jag skulle dela med mig av den....

Lördag 13/9
Vid 06 på morgonen kom vi fram till hotellet - solen gick precis upp! Hotellrummet är rätt slitet, men resten av hotellet är superfint. Började dagen med en engelsk frulle på Carlito´s där det var riktigt bra service, blev hela tiden kallad "first lady". Haha. Sen gick vi vidare till Kleopatra Hamam för att få oss ett turkiskt bad (skrubb av hela kroppen+helkroppsmassage) - helt underbart härligt! Det där borde man göra ett par gånger i månaden.
Efter det gick vi ner på beachen, två solstolar och ett parasoll kostar 9 turkiska lira (lite drygt 45 spänn) för en hel dag.
Vi åt middag på hotellet - riktigt impad av middagsbuffén! Riktigt gott!
Fick mess från Linda, vi ska eventuellt träffas imorrn kväll.

Söndag 14/9

Frulle på hotellet - lika imponerande som middagsbuffén! Sen direkt ner på stranden nedanför hotellet - när man kliver ut från hotellet så står man på stranden! Inte helt fel. Käkade lunch på Burger King, det var lindrigt då det ligger på andra sidan vägen från hotellet. Det funkade då iaf. Låg på stranden till 17-tiden nångång... Sköööönt.

Saknar Rejsa-Bus..... Det var en svart hemlös hund på stranden som ville leka med ett par som spelade boll - det skär verkligen i hjärtat att se sånt. Stackars liten.....

Måndag 15/9

Varmt som fasen!!! "Svalare" än igår iaf.... Solat och badat hela dagen och ätit lunch på BK igen. Idag bokade vi en båttur till på onsdag - ska bli kul att se lite annat!
Igår mötte vi upp Linda och hennes kompis, vi gick ner till hamnen och kollade lite shoppingställen och en tatueringsstudio (Black Angel Tattoo) - inte så impad. Sen lät vi brudarna gå vidare och vi gick hemåt, fotade lite i en park sen var vi hemma.
Vi åt middag på hotellet, sen kollade vi lite internet. Efter en halvtimme vid datorn gick vi upp på hotellrummet och spelade kort och surrade.
Ruggigt irriterande att de ska dubba alla jävla tv-program!!! Såg slutet på en dubbad Con Air - det var en traumatisk upplevelse.

Tisdag 16/9

Solat och badat till 18 idag - hur skönt som helst! Som vanligt lunch på BK.
På kvällen gick vi och åt middag på Carlito´s, gubben åt en filé mignon (hur det nu stavas) och jag åt plankstek. Jag var inte så impad, men gubben gillade sin mat! Lämnade generöst med dricks så vi fick ett ganska brett smile från vår kypare. Kul!
Efter middagen shoppade vi lite tröjor och kepsar för 130 lira, hade nog kunnat pruta lite men orkade inte ens försöka..... Sen hem och sova.

Onsdag 17/9

Idag var det båttur på schemat - Manavgat (hur det nu stavas). Lugn och skönt fram till lunch då en äldre man höll på att dö! Vi vet inte om det var någon drunkningsolycka eller värmeslag, eller om det rent av var något med hjärtat. Såg bara att han låg på strandkanten och att en massa folk försökte hjälpa honom. Till slut kom iaf läkare och sköterskor med båt och hämtade honom. Obehagligt.
Duschade i vårt mögelbadrum när vi kom hem sen middag. Visade sig att hotellet firade 20-årsjubileum så de hade turkisk afton och underhållning hela kvällen! Riktigt trevligt! De bjöd på tårta och vin.

Torsdag 18/9

Regn! Sitter ute vid poolen under ett parasoll och myser. Stoooora vågor och badförbud idag! Får hoppas att vi iaf får några soltimmar idag - vore inte så dumt.
ToDo idag:
- Äta middag ute
- Packa
- Köpa nåt till brorsan och Malin
Strålande sol efter 11! Idag blir det poolside då det är badförbud.... Det är såååå skönt i poolen! Skulle kunna guppa omkring i den varje dag! Just nu sitter gubben och dricker kaffe i solstolen och jag dricker cola light....
Efter att ha legat vid poolen hela dagen så gick vi upp på rummet och slappade en stund. Sen gjorde vi oss klara för middag på Green Garden - ett ställe vi gått förbi rätt många gånger och tyckt att de sett fint ut.
Vi gick dit efter 20 och det var lika fint som det sett ut från gatan! Väldigt seriöst ställe - välstrukna vita skjortor med slips (även tjejjerna), tygservetter och tygdukar i riktigt fin kvalla och allt annat var också perfekt! Till och med toaletterna var ultralyxiga! Maten var helt underbar!
Efter middagen gick vi och shoppade till brorsan och Malin - hoppas att storlekarna funkar. Sen packade vi ihop våra grejjer så vi slipper det imorrn.

Fredag 19/9 - hemresa!

Borta bra men hemma bäst! Så är det.
Vi har haft en toppenvecka, men nog ska det bli skönt att komma hem till lilla Loppan. Sitter och skriver på planet hem nu. Massor med turbulens - jobbigt som fn! Men vi närmar oss iaf Kallax - "bara" två timmar kvar i luften. Ska bli såååå skönt att känna fast mark under fötterna.
Något som stör rätt ordentligt är att det röks på planet!!! David gissar att det är piloterna som sitter och bolmar.... Idioter är de iaf!!!! Gaaaaaaaahhhhhhhhh!!!

TACK till alla som bidragit till vår resa på ett eller annat sätt - det är ett minne för livet!