söndag 25 september 2011

Veckan som kommer

Måndag
  • Jobba 15.00 - 20.15 CHECK
Tisdag
  • Prommis med Tess - Blev inte pga den härliga stormen... :S
  • Träna (Functional Moves) CHECK
Onsdag
  • Babyrytmik CHECK
  • Soptippen - blev inte...
  • Lite bus CHECK
Torsdag
  • 16.30Träna (Functional moves) - blev inte...
Fredag
  • 16.30 Träna (Step/Core) - blev inte heller....
  • BBQ/film-kväll hos Tess och Glenn CHECK (blev ist. för träning)
Lördag
  • 09.00 Träna (Bodypump) CHECK
  • Skjutsa Z till Svensbyn för sleepover CHECK
  • Gå ut och äta med gubben CHECK
  • Bio
Söndag
  • Sovmorgon!!! Hoppas på en ordentlig sån då vi inte upplevt det på snart åtta månader.... :)
  • Kapa ner häcken
  • Bjuda pappa och I på middag

Söndag igen då

Det känns ibland som att veckan bara består av måndag, fredag och söndag. Tiden går så galet fort! Fastän det inte känns som att jag gör nåt särskilt så håller jag ändå igång hela dagarna. Facinerande.

I lördags drog vi en sväng förbi stan, vilket vi ångrade när vi kom dit. Inte fasen hade vi tänkt på att det var löningslördag och ALLA var på stan. Eller så kändes det då iaf. :/  Vi fick till slut nästan plats på Nodo och käkade lite lunch där innan vi åkte vidare till lilla Timpans dop. Det var mysigt med bara den närmsta familjen och några nära kompisar. Så här i efterhand så var det kanske så man skulle ha gjort, det var så otroligt lugnt och avslappnat... Massor trevligt!

Idag drog jag, Åsa och Carmen iväg till Happis och söndagsshoppade lite. Trots mycket folk så var det rätt okej faktiskt... Vi fick plats när vi skulle käka lunch och vi behövde inte så alltför länge i kön till kassan heller. Jag handlade bara lite smått och gott - ex. liten stekpanna, värmeljus, sängkläder till Z, en dörrmatta, leksaker till Z, några tavelramar... Ja, ni förstår, bara lite ditt och datt. :)  Vi hade i alla fall en riktigt trevlig roadtrip med en massa surr och garv som vanligt. Tack för idag vännerna!

Nästa vecka är också full med roligheter, tar det i ett annat inlägg! :P

lördag 24 september 2011

Jag har en dröm....



...som så många andra. Men en av mina drömmar och nåt jag har på min "Bucket-list" är att få åka på en SPA-weekend med bara ompysslande - massage, ansiktsbehandlingar, bubbelbad hela helgen lång.... *drömmer mig bort*

fredag 23 september 2011

Bilder på huset....

...eller iaf inuti huset. :)















torsdag 22 september 2011

Status

Idag har jag och Z varit på stan med Åsa och Wendy-Bus och shoppat lite. Det var riktigt najs att surra över en lunch, mer sånt! :)  Jag slog på stort och köpte både en fodrad jacka och en vinteroverall till Z, tänkte att jag skulle passa på medan det finns kvar i butiken. Har hört att man oftast bara hinner tänka tanken att man ska köpa vinterkläder till kidsen så är de slut. Imorrn ska han få prova inköpen och se om det räcker med en 74:a på overallen eller om vi måste ta en större om den ska räcka över vintern. Han fick ju en jättefin Reima av min syster som hennes grabbar har haft men den är lite väl stor än så den passar nog bättre till våren tror jag. :)
Jackan

Annars då? Jo tack, det är rätt bra faktiskt. Träningen går riktigt bra och det är roligt - vilket jag tycker är galet viktigt! Jag har sagt till mig själv att jag ska gå på alla pass som jag bokar in mig på, oavsett liksom. Då får jag hellre planera om nåt annat för träningen ska göras - för min egen skull och mitt välmående. Sådetså.
Nu känns det tyvärr som att jag håller på att bli sjuk, men så länge det inte bryter ut som kommer jag att träna som planerat. :)
Jag är inte helt förtjust i att prata vikt, men jag märker att det finns de som är intresserade av hur jag ligger till nu så här efter operationen och graviditeten. Till er kan jag säga att jag landat på 58-60 kg typ (har alltså tappat ca 40 pannor!) och trivs himla bra här, ska bara byggas på lite muskler så jag slipper känna mig så jäkla svag. :)  Så är det.

Nu ska jag nog leta reda på en kvällsmacka och sen kudden för nu är jag toktrött!

Tjing!

onsdag 21 september 2011

WIhoo!

Idag tackar vi fullkornsvällingen och fullkornsgröten för en hel natts sömn! Jeejjj! :D

måndag 19 september 2011

v38

Måndag
  • Göra vinter ute - alltså ställa undan utemöbler och tömma krukor etc. CHECK!
  • Hälsa på i Svensbyn. CHECK!
Tisdag
  • Massagetid bokad! Sköööönt!
  • BP med mammagruppen
Onsdag
  • Babyrytmik
Torsdag
  • Stan med Åsa.
  • Bada med mammagruppen
Fredag
  • Step/Core
Lördag
  • BP
  • Dop för Timpan! :)
Söndag
  • Ikea med Åsa! Wihoo!

onsdag 14 september 2011

Onsdag

Vaknade med en grym huvudvärk idag. Härligt. :/   Tog en Ipren och hoppades på bättring... Jorå, värken försvann men istället så kändes det som att hela huvudet var inlindat i bomull och så har resten av dagen varit. Känner att jag hört lite sämre än vanligt och varit lite disträ... Nästan snudd på obehagligt emellanåt. :S  Så, som ni kanske förstår så lyssnade jag på kroppen och struntade i träningen idag - hade aldrig gått bra.

Vad mer har vi gjort idag? Jo, vi har köpt en moppe! Jag röstade på att vi skulle köpa en bil men gubben stod på sig om att en moppe är billigare att äga och köra så så fick det bli. Det är en ny Yamaha som nu tydligen ska köras in i typ 100 mil... Förstår ni hur långt det är på en moppe?! Lååååångt! Det blir då alltså gubben som kommer att köra den och jag kör bilen... Känns bra. :P  Självklart kommer jag också att köra moppen, typ när jag far och tränar och så, men i huvudsak så blir det gubbens. :)

tisdag 13 september 2011

Duktiga jag!

Jag är faktiskt riktigt nöjd med att jag faktiskt tagit tag i träningen - bättre sent än aldrig! Inledde med ett Bodypump-pass i fredags med Åse och Camilla som instruktörer, jag var helt slut som artist efteråt. Dock infann sig en grymt skön känsla i kroppen efteråt - lite harmoni... Najs! Ikväll var det dags igen - Bodypump - och jag är ännu mer knäckt. Voj voj. Men även ikväll har den där sköna känslan infunnit sig. :)  Imorrn blir det lunch-core, återkommer med rapport!

Harmoni - finns det nåt bättre?