söndag 2 december 2012

En härlig söndag!

Nu på förmiddagen har jag varit och kollat in pappas skogsskifte i Måttsund och även passat på att ta med en gran som ska stå ute på gården därifrån. Det är skönt att inte behöva kika sig över axeln och oroa sig över att markägaren står bakom en med yxan i högsta hugg liksom när man sågar ner sitt byte. För det är tydligen väldigt olagligt att sno granar till höger och vänster.  :P Jag tycker att det är rätt häftigt att den skog som pappa äger idag har funnits i släkten sedan 1946 eller nåt sånt.

Jag måste verkligen bli bättre på att fota i farten, så att säga, då jag alltid är efterklok och kommer på efter att jag varit någonstans eller gjort något som kan vara värt att dela med sig av, att "det där borde jag ha fotat". Så även idag då det var en kanonhärlig dag ute i skogen och det hade jag gärna delat med mina nära och kära. (Bild på den riktigt snygga granen jag hittade kommer sen, pimpad med belysning och sånt). Hm. Ja, det får väl bli nåt form av nyårslöfte eller nåt sånt. Ska faktiskt försöka få ihop en liten "löfteslista" till mig själv. Kommer nog inte att innehålla nåt storstilat, mer såna saker som att faktiskt göra sånt man bara tänker att man ska göra som t ex hälsa på hos människor man saknar eller tycker är roliga att umgås med. Såna saker lär nog stå på listan.


2 kommentarer:

Jennie sa...

Jag höftar! ;) Men mest sweetchili och flytande honung, men även olivolja, salt, peppar, soya och vitlök..Gned in den med balsamvinäger innan också. Riktigt god! =)

Loo sa...

Ja det är visst det, tur man bor lite glest så att säga hähä