torsdag 19 augusti 2010

Torsdag och allt är lugnt

Idag har vi insett att vi måste dammsuga varje dag om vi inte ska bli anfallna av "småvalpar" (Rejsahår). Är ju lite lagomt kul. Det är såna här perioder när man längtar efter ett hus på landet lite extra, där Loppan kan vara ute och filosofera hela dagarna... Inte nu bara för att hon fäller, men för att hon ska få ligga och snustra i gräset och jaga flugor och allt annat hon kan tänkas vilja göra. *drömmer mig bort*  Som det ser ut i dagsläget så blir det nog på äldre dagar hon kommer att få uppleva det där för att skaffa hus nu när jag pluggar är verkligen inte någon bra idé ekonomiskt. Sen, med de nya bolånevillkoren så är man ju körd om man inte har (minst) hundra tusen på banken.
Snacka om att verkligen göra allt för att införskaffa klassamhället igen! Idioter. De påstår att de inför de nya reglerna om att man inte får låna hela köpebeloppet, endast bottenlånet (kontantinsats och lagfart och såna avgifter måste man betala cash), för att de vill hjälpa folk att komma ifrån kreditfällorna. Snacka om att gillra en större fälla! Nu kommer de som vill köpa hus och inte haft möjlighet att spara alla de där pengarna att ta dyrare "skitlån" för att överhuvudtaget kunna köpa sitt hus. För hur man än vänder och vrider på det så är det billigare att bo i ett hus än att hyra en lägenhet med typ 5 rok. Faktiskt. Jag säger det igen - idioter är de som bestämt det här.

Idag ska jag då i alla fall till Sunderbyn och träffa dietisten en sväng och prata lite om mina värden och passa på att ställa lite frågor till henne. Jag är ju jättesugen på att börja träna igen, men vette fasen om den lilla energi jag får i mig är tillräcklig för något sånt? Ja, lite sånt ska jag surra med henne om i alla fall... Jag lämnar en rapport senare idag! :)

2 kommentarer:

Louise sa...

har du en furminator? :)

Erika sa...

Furmiwhat? Nee, vi kör på en karda som funkar rätt bra faktiskt... Vi ska testa att avmaska henne och se om det gör någon skillnad. Inte för att vi sett nåt misstänkt, men då kan vi utesluta det iaf. Annars är ju årstiden typisk för pälsfällning... tycker bara att det är så himla mycket!