Jag har suttit och surfat runt lite här och där under senaste veckan och har blivit mer och mer förbannad...
Man läser att vi som inte har egna barn inte förstår hur det är att ha det, och visst, till viss del stämmer det ju men inte helt och hållet. Det krävs ingen hjärnkirurg att förstå och veta hur barn fungerar och vad de behöver.
Varför ska det alltid vara vi barnlösa som ska ta hänsyn till de som har barn? Förstå mig rätt - jag vill inget hellre än att ha en egen barnvagn med en liten i - men i dagsläget har vi inte det och vette fasen när vi kommer att få det heller. Varför kan inte de med barn anpassa sig efter oss, eller i alla fall ha viss förståelse, för att vi inte har samma rutiner eller samma prioriteringar som dem? Jag blir så jäkla less!
I princip alla våra kompisar har barn och inga av dem behöver ta åt sig av det jag skriver - för de förstår att man inte lever på samma sätt före/efter att barnen anlänt. Vi älskar verkligen alla våra kompisars kids, vilka ungar - de är helt underbara!
Men då och då läser man på nåt forum om föräldrar som inte förstår varför de utan barn inte kan ta hänsyn till de med barn. Varför skulle vi? Helt ärligt? Jag tar hänsyn till barnen i släkten och vännernas - jag ska inte behöva ändra mitt sätt att leva för att alla andra har barn och inte vi. Det sticker med all säkerhet i vissa människors ögon - men vet ni vad? Det skiter jag i!
Varför har inte vi egna barn? Vi kan inte få barn på egen hand, vi behöver hjälp av landstinget som vi inte får för att vi bor i Norrbotten. Enligt lag så har vi rätt till det, men landstingen här uppe i norr har beslutat att den behandling vi behöver inte är tillräckligt "kostnadseffektiv". I april 2005 började vi vår väg till ett barn. Sedan dess har vi haft 5 missfall (vad vi vet om iaf). Så tro mig när jag säger att barn är den finaste gåvan man kan få, och vi vill inget hellre än att få ett alldeles eget barn. Eller två.
Idag är jag ledsen. Men vet ni vad? Det får man vara....
måndag 9 februari 2009
06.20
Då ringde min väckare... Bara att kliva upp, klä på sig, ut med Loppan och sen iväg till Bilprovningen med Rally-Micran. Som grädde på moset har jag sovit typ tre timmar inatt. It sucks.
Jag ska försöka ta igen nån timme nu på fm så jag orkar åka och hälsa på Erica ikväll! :)
Och ja, Micran gick såklart igenom utan anmärkning! ;)
Nu: täcke, kudde, soffan
Jag ska försöka ta igen nån timme nu på fm så jag orkar åka och hälsa på Erica ikväll! :)
Och ja, Micran gick såklart igenom utan anmärkning! ;)
Nu: täcke, kudde, soffan
söndag 8 februari 2009
Efterlysning!
Är det nån som har lite att göra och gärna vill göra en ny sån där "rubrikruta" till mig så är det fritt fram! Behöver verkligen hjälp!
(Jag har inget PS på den här datorn, det suger. :S)
(Jag har inget PS på den här datorn, det suger. :S)
fredag 6 februari 2009
Lite renovering här i bloggen...
Hittade en sida som har en massa bakgrunder - perfekt för en sån som jag som inte har kunskapen att göra en egen! :)
Nu måste jag bara göra en ny "rubrikruta" (jag vet, jag är hur grym som helst på fackspråket - hahhahaaa) så den matchar resten.
Nu måste jag bara göra en ny "rubrikruta" (jag vet, jag är hur grym som helst på fackspråket - hahhahaaa) så den matchar resten.
torsdag 5 februari 2009
Ja just ja...
Glömde ju att säga att jag hittat en jättesöt födelsedagspresent till Tess! Nästan så jag vill ha den själv... hihi!
Om nån funderar...
...på varför jag förflyttat min förlovningsring och vigselring till en kedja så är det enbart för att jag har bekymmer med att de är lite tajta. Har gått upp ännu i vikt sista halvåret (är man lycklig så är man.. ;)) så blir jag varm om händerna så är det nästan så det stasar i fingret! *jävligt oskönt*

Så idag hittade jag en snygg länk från Efva Attling som jag tycker är perfekt för ändamålet! :D
Känns väldigt naket att inte ha nåt på händerna, men det är ju bara temporärt - när jag blir snärtig så ryms jag i dem igen, med råge! ;)
(Och för er som undrar varför jag inte bara slår ut dem - det är inte billigt, och ska jag då ändå gå ner i vikt så skulle det innebära nån tusenlapp i bara slå ut/ta in-kostnader. Onödigt tycker jag.)
onsdag 4 februari 2009
Utmanad
Blev utmanad av Nathalie för ett tag sen, men då skulle man välja 6:e fotot ur 6:e mappen - men jag har inte ens 6 mappar med foton i den här datorn så det var lite svårt.... :(
Men nu har jag blivit utmanad igen av Tess och den utmaningen tror jag bestämt att jag kan kirra! :D
Utmaningen går ut på att man kollar i sitt bildarkiv, letar upp den fjärde eller den sjätte mappen och sedan i denna mapp väljer den fjärde eller sjätte bilden. Sedan ska man berätta lite om bilden.
Men nu har jag blivit utmanad igen av Tess och den utmaningen tror jag bestämt att jag kan kirra! :D
Utmaningen går ut på att man kollar i sitt bildarkiv, letar upp den fjärde eller den sjätte mappen och sedan i denna mapp väljer den fjärde eller sjätte bilden. Sedan ska man berätta lite om bilden.
Mapp 4, bild 4: Det här är då Rejsa och Eddie som brottas - i vanlig ordning - på isen. Ser ut som att de ligger och håglar ellernå, men så är alltså inte fallet... ;)
Mapp 4, bild 6: Tokhundarna igen. Behöver kanske inte säga att 4:e mappen är döpt till "en dag på isen".... ;)
tisdag 3 februari 2009
En härlig dag på isen
Har varit på isen med Malin och Eddie - bilderna berättar rätt bra om den prommisen! :) Hundarna var superduktiga och svarade bra på inkallning - till och med Rejsa! Helt över förväntan, gick hur bra som helst. *överlycklig matte* Eddie och Rejsa är som Piff och Puff - har alltid hur kul som helst tillsammans.
måndag 2 februari 2009
Det tar sig.....
Sovrummet efter Ikea...
(Ja, har ett överkast - tänkte tvätta upp det innan det åker fram.)
Diskbänken
Funderade länge på vad jag skulle ställa dit då det är en otroligt tråkig del av lägenheten, blev så här... Får se om det håller i längden. :)
Badrummet
De gröna mattorna ska BORT - ska köpa svarta istället så det går bättre ihop med det fula, blå orginalgolvet...
Ikea är beroendeframkallande
Igår åkte jag, Åsa och Carmen till Ikea och shoppade loss ordentligt! Vi hade riktigt roligt och för ovanlighetens skull så var det inte jag som handlade mest... :D Jeejj!
Idag var planen att fara iväg och träna, men det sket sig då jag har feber. It sucks. Det innebär också att det inte blir nån massage för mig heller. Den hade jag verkligen behövt... :(
Så idag blir det soffläge varvat med lite dammsugning... Kanske att jag vågar mig på att använda slagborren också..? Gillar inte saker som lever om som den gör, men det finns inte så mkt att välja på när man vill ha upp nåt på betongväggarna i lägenheten. Men bättre att göra det på dan än på kvällen när folk ska sova iaf... :)
När vi fått i ordning så kommer det bilder på hela lägnenheten! :D
Idag var planen att fara iväg och träna, men det sket sig då jag har feber. It sucks. Det innebär också att det inte blir nån massage för mig heller. Den hade jag verkligen behövt... :(
Så idag blir det soffläge varvat med lite dammsugning... Kanske att jag vågar mig på att använda slagborren också..? Gillar inte saker som lever om som den gör, men det finns inte så mkt att välja på när man vill ha upp nåt på betongväggarna i lägenheten. Men bättre att göra det på dan än på kvällen när folk ska sova iaf... :)
När vi fått i ordning så kommer det bilder på hela lägnenheten! :D
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)