Detoxen går rätt bra, men det känns att kroppen varit van att få ett dagligt intag av koffein och godis. Jag har varit rätt trött och lättirriterad de här dagarna - abstinens kanske? :P Idag känns det dock bättre och trots att jag dragit på mig en förkylning så är jag ändå lite piggare. Mycket skönt!
Var på första Bodypump-passet på nån månad och tro mig, det känns! Haha! Men det är skön-ont i de stackars musklerna och jag är nöjd över att jag inte behövde lätta på några vikter sedan sista passet innan uppehållet. Det innebär ju att jag kanske inte tappat såå mycket den här tiden utan träning... I hope. Så nu ska jag ta tag i konditionsträningen också, ska bara bli kvitt förkylningen först. Längtar massor - är hur taggad som helst! :D
torsdag 19 april 2012
söndag 15 april 2012
Säljer snygg-klockan!
Jag vann ju Smyckas "Alla Hjärtans Dag-tävling" och priset var då en klocka från Dolce & Gabbana - sjukt snygg! Det är en unisexklocka vilket innebär att den är av lite större modell vilket inte riktigt funkar för mig, jag skulle behöva en lite mindre klocka. Så, nu tänkte jag sälja snygg-klockan till förmån för en mindre snygg-klocka helt enkelt. Det är ju bara dumt att behålla den om jag inte använder den, tänker jag... :P
Färg: Svart
Pris i butik: 1998:-
Mitt pris: 1000:-
(Levereras såklart i orginalförpackning - låda och påse!)
Färg: Svart
Pris i butik: 1998:-
Mitt pris: 1000:-
(Levereras såklart i orginalförpackning - låda och påse!)
lördag 14 april 2012
Detox
Jag känner att det blivit lite väl mycket snask på senaste tiden i form av socker. Inte bra. Socker har alltid varit min akilleshäl och därför bör jag vara lite aktsam när det kommer till just det. Så till veckan tänkte jag påbörja en liten detox, för min egen skull. Sen ska jag även, på inrådan av bästa C, prova att inte äta så mycket mackor och se hur min mage reagerar på det. Som C sa, min knepiga mage kan ju faktiskt vara resultatet av att jag äter väldigt mycket vitt bröd. Touché my friend. Och Colan, det aset. It has me hooked igen. Den ska också väck. Pooof.
Så vi börjar här:
Och bara för att förtydliga: Det är inte på grund av vikten eller nåt sånt, står väldigt stadigt (trots allt socker och skräp) och trivs bra där jag har landat men jag känner att kroppen inte mår bra. Min kropp behöver bra och långsiktig energi och det har jag tänkt att ge den - den håller så himla mycket bättre då. :P
Så är det!
Så vi börjar här:
- Bort med Cola Lighten
- Bort med godiset
- In med vattnet
- In med träningen
Och bara för att förtydliga: Det är inte på grund av vikten eller nåt sånt, står väldigt stadigt (trots allt socker och skräp) och trivs bra där jag har landat men jag känner att kroppen inte mår bra. Min kropp behöver bra och långsiktig energi och det har jag tänkt att ge den - den håller så himla mycket bättre då. :P
Så är det!
torsdag 12 april 2012
Idag är en stor dag!
Idag tog bästa ungen i världen sina tre första steg helt på egen hand! :D Wihoo! Det har länge varit på gång och han har nog kunnat egentligen, men han är en kille som inte lever on the edge så att säga. "Better safe than sorry" verkar vara hans ledmotiv. ;) Klättrar upp och ned från soffan helt på egen hand utan problem gör han också. Lillskiten börjar bli stora killen juh! Mysis!
Fick även ett telefonsamtal där jag, eller Zack egentligen, blev välkomnad till Pitholms förskola - avdelning Spiran - till hösten. Pitholms förskola var vårat förstahandsval när vi ansökte om plats till Z, men eftersom det inte fanns plats så hamnade han på Mossens förskola som är en provisorisk förskola som bara öppnas när behov finns. Så han kommer att gå där fram till sommaren och sen till hösten blir det ny inskolning! Har bara hört gott om PHF så det blir riktigt spännande. Tror att vi måste ta oss en liten prommis dit och hälsa på någon dag här framöver så vi får se vart det är han kommer att hålla till sen. :)
Fick även ett telefonsamtal där jag, eller Zack egentligen, blev välkomnad till Pitholms förskola - avdelning Spiran - till hösten. Pitholms förskola var vårat förstahandsval när vi ansökte om plats till Z, men eftersom det inte fanns plats så hamnade han på Mossens förskola som är en provisorisk förskola som bara öppnas när behov finns. Så han kommer att gå där fram till sommaren och sen till hösten blir det ny inskolning! Har bara hört gott om PHF så det blir riktigt spännande. Tror att vi måste ta oss en liten prommis dit och hälsa på någon dag här framöver så vi får se vart det är han kommer att hålla till sen. :)
söndag 8 april 2012
Nya äventyr!
Jag har bestämt mig för att lära mig löpa på "riktigt" - hör och häpna! Det är inte alltid jag kommer mig iväg och träna men jag tänker att med ett elljusspår runt knuten så kanske man kan ta sig nån tur där några gånger i veckan för att få upp flåset lite. Efter lite efterforskningar så inser jag ju att det krävs en del teknikträning för att få ett bra och effektivt löparsteg så därför tänkte jag ta Korpen och deras löparskola till hjälp! :) Dock kommer jag att behöva investera i ett par bra löparskor, men såna har jag önskat mig i present på min födelsedag så det löser sig. De gamla får duga tills dess helt enkelt.
Styrketräningen får bli ett komplement - antingen på gymet eller hemmavid.
Känner mig taggad och det ska bli galet kul att testa nåt nytt! :D
Wish me luck!
Styrketräningen får bli ett komplement - antingen på gymet eller hemmavid.
Känner mig taggad och det ska bli galet kul att testa nåt nytt! :D
Wish me luck!
Hemma efter en riktigt skön och lugn helg....
Vi har verkligen haft en helt tokskön helg uppe i stugan tillsammans med föräldrar och syskon! Den här helgen behövdes och blev precis så bra som jag önskat och hoppats på. :) Jag ser redan fram emot nästa år. Tyvärr har jag inte tagit (i princip) några bilder alls - vette klån hur jag tänkte där liksom. :S Ni får helt enkelt föreställa er det i huvudet. :)
tisdag 3 april 2012
Påskhelgen närmar sig - wihoo!
Som jag har längtat efter den här helgen! I min lilla värld så ser jag alltid mer fram emot påsken än julen... :P
I år, som alla andra år, så åker vi upp till stugan och myser på lite tillsammans med familjen. Så najs!
Blir väl till att ha med lite plugg också, men bara liiite. ;) Ledighet och lov finns ju inte när man studerar vid universitet ser ni. Surt, men med lite planering så kan man vara lite ledig ändå. :)
I år, som alla andra år, så åker vi upp till stugan och myser på lite tillsammans med familjen. Så najs!
Blir väl till att ha med lite plugg också, men bara liiite. ;) Ledighet och lov finns ju inte när man studerar vid universitet ser ni. Surt, men med lite planering så kan man vara lite ledig ändå. :)
| Påsken 2011 - inte så mycket till is att pimla på |
| Z var lite mindre då - sötfisen! <3 |
Påskharen?
Hur coolt vore det inte om det fanns ett nummer som kidsen kunde ringa och få höra Påskharen berätta om vem han är och vad han gör liksom?
Kärringen mot strömmen, typ.
Efter att ha läst ett par bloggar om hårväxt så kände jag att även jag ville tycka till i detta ämne. :P
Först och främst så tycker jag att det är helt upp till var och en om man vill raka sig under armarna/benen/wherever. Jag rakar mig under armarna i princip varje gång jag duschar då jag tycker att det är fräschare helt enkelt. Sen har jag även upplevt att om man råkar svettas lite så luktar det mer illa om man är orakad, så ja - hår under armarna går fetbort! :P
Jag må vara rätt ljus i mig själv men det hår som kommer ut är i princip svart och syns ordentligt så det stör ihjäl mig. Hade jag haft ljust och fjunigt hår på ex benen så hade jag nog inte brytt mig lika hårt.
Jag skulle dock vilja veta om alla dessa som är för orakade armhålor och "vill ta tillbaka kvinnligheten" eller whatever, om de även går på stranden i bikini med en vildvuxen bikinilinje? Jag tvivlar faktiskt. Och vad är då skillnaden mellan en orakad armhåla och en hårig bikinilinje om det är principen det handlar om? You tell me... ;)
Som sagt, alla gör precis som de vill men jag rakar mina armhålor och tycker faktiskt att karlarna kan göra detsamma! :P
Först och främst så tycker jag att det är helt upp till var och en om man vill raka sig under armarna/benen/wherever. Jag rakar mig under armarna i princip varje gång jag duschar då jag tycker att det är fräschare helt enkelt. Sen har jag även upplevt att om man råkar svettas lite så luktar det mer illa om man är orakad, så ja - hår under armarna går fetbort! :P
Jag må vara rätt ljus i mig själv men det hår som kommer ut är i princip svart och syns ordentligt så det stör ihjäl mig. Hade jag haft ljust och fjunigt hår på ex benen så hade jag nog inte brytt mig lika hårt.
Jag skulle dock vilja veta om alla dessa som är för orakade armhålor och "vill ta tillbaka kvinnligheten" eller whatever, om de även går på stranden i bikini med en vildvuxen bikinilinje? Jag tvivlar faktiskt. Och vad är då skillnaden mellan en orakad armhåla och en hårig bikinilinje om det är principen det handlar om? You tell me... ;)
Som sagt, alla gör precis som de vill men jag rakar mina armhålor och tycker faktiskt att karlarna kan göra detsamma! :P
måndag 2 april 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





