lördag 14 april 2012

Detox

Jag känner att det blivit lite väl mycket snask på senaste tiden i form av socker. Inte bra. Socker har alltid varit min akilleshäl och därför bör jag vara lite aktsam när det kommer till just det. Så till veckan tänkte jag påbörja en liten detox, för min egen skull. Sen ska jag även, på inrådan av bästa C, prova att inte äta så mycket mackor och se hur min mage reagerar på det. Som C sa, min knepiga mage kan ju faktiskt vara resultatet av att jag äter väldigt mycket vitt bröd. Touché my friend. Och Colan, det aset. It has me hooked igen. Den ska också väck. Pooof.

Så vi börjar här:
  • Bort med Cola Lighten
  • Bort med godiset
  • In med vattnet
  • In med träningen
Jag är så galet trött - all the time. Och jag vet ju att det beror på att mitt stackars blodsocker får åka en helvetes brutal berg- och dalbana. Häjjn duug it.
Och bara för att förtydliga: Det är inte på grund av vikten eller nåt sånt, står väldigt stadigt (trots allt socker och skräp) och trivs bra där jag har landat men jag känner att kroppen inte mår bra. Min kropp behöver bra och långsiktig energi och det har jag tänkt att ge den - den håller så himla mycket bättre då. :P

Så är det!

4 kommentarer:

Nathalie sa...

Heja heja! :-)

CK sa...

Du klarar det!! Kanske inte allt på en gång men några små steg åt gången är bättre än inga steg alls ;)
Jag borde kanske följa ditt exampel och göra nåt åt mitt pepsi max beroende, men ack!, är inte så stark för att vända ryggen mot den... Än....
En så länge håller jag tummarna på dig och hoppas på success! Kram!

Jennie sa...

Precis!
Jag hade ju däremot inte tackat nej till en massa pengar till inredning :p Men som du skriver så blir det lite mer av en utmaning. Sen är det ju bara döda prylar, något som jag egentligen inte ens vill lägga mkt pengar på om det nu inte är ett nytt kök, soffa, tvättmaskin e.t.c. Vägrar liksom köpa en ljuslykta för 500 spänn =)

Catarina sa...

Påsken är farlig för mitt sockersuget. Mitt väcktes rejält av påskgodiset förra året så i år har jag varit mer försiktig. Men det är ändå lite mer än det brukar vara...
Lycka till med detoxen.