tisdag 3 april 2012

Kärringen mot strömmen, typ.

Efter att ha läst ett par bloggar om hårväxt så kände jag att även jag ville tycka till i detta ämne. :P

Först och främst så tycker jag att det är helt upp till var och en om man vill raka sig under armarna/benen/wherever. Jag rakar mig under armarna i princip varje gång jag duschar då jag tycker att det är fräschare helt enkelt. Sen har jag även upplevt att om man råkar svettas lite så luktar det mer illa om man är orakad, så ja - hår under armarna går fetbort! :P 
Jag må vara rätt ljus i mig själv men det hår som kommer ut är i princip svart och syns ordentligt så det stör ihjäl mig. Hade jag haft ljust och fjunigt hår på ex benen så hade jag nog inte brytt mig lika hårt.
Jag skulle dock vilja veta om alla dessa som är för orakade armhålor och "vill ta tillbaka kvinnligheten" eller whatever, om de även går på stranden i bikini med en vildvuxen bikinilinje? Jag tvivlar faktiskt. Och vad är då skillnaden mellan en orakad armhåla och en hårig bikinilinje om det är principen det handlar om? You tell me... ;)

Som sagt, alla gör precis som de vill men jag rakar mina armhålor och tycker faktiskt att karlarna kan göra detsamma! :P

Inga kommentarer: