onsdag 31 december 2008

Sista dagen

Sista dagen på 2008. Skööööönt! Nytt år - nya möjligheter!

Nu lämnar jag 2008 och allt elände bakom mig, det som har varit kan man ändå inte ändra på så varför älta? Nej, nu är det dags för nya friska tag - med betoning på friska!


2009 års tema
~~~~~~
hälsa, harmoni och en massa kärlek såklart!
******
GOTT NYTT ÅR
&
GOD FORTSÄTTNING!
******

tisdag 30 december 2008

En skön dag

Frissabesöket imorse var helt underbart - som vanligt var jag suuupernöjd när jag gick därifrån! TACK Frida - du är bäst! :D

Jag har även fått massage idag, det behövdes verkligen. Massören tyckte att vi ska boka fler tider då jag har mycket issues i min stackars rygg... Vi har bara börjat reda ut den. Blir bra det.

Sen lunch intogs på Sunes (!!?) med Mia där vi turbo-åt och surrade en massa, som vanligt... ;) Alltid lika najs, bruden!

Försökte ta ett kort med mobilen på min nya frilla, men efter massagen är den inte riktigt lika fin som före.... :) Man kan iaf se att det blev kortare och ljusare....

måndag 29 december 2008

Stadstripp

Idag har jag dejtat Jäcka en sväng på stan - käkat lite lunch och fönstershoppat lite. När vi satt och skulle käka så började det strömma folk till scenen utanför Elkedjan och vi satt som frågetecken. Ett telefonsamtal senare så visste vi varför alla människor var där - Idolerna skulle ju uppträda! Vi stressade i oss resten av maten och avlägsnade oss illa kvickt....

Efter lite fönstershopping så begav jag mig hem igen. Så nu sitter jag hemma och bara softar en stund och sen ska jag göra klart städningen....

lördag 27 december 2008

Sådär ja

Nu ska jag sjunka ner i soffan med gott samvete och se lite film.... Vi har varit på en två timmars prommis med Rejsa, bl a en sväng genom stan för att hon skulle få lite miljöträning. Det var dock lite väl mycket folk där så hon blev jättestressad... Så då gick vi hem igen - Rejsa hoppade hela vägen hem med en pinne i munnen! Hahaa. Söthund! :)

Imorrn ska vi roa oss med att tvätta och städa undan julen... Mmm, jag veeeet - man ska inte plocka bort den än, men jag är less. Som vanligt. ;) I år har jag haft kvar julen längre än vanligt - brukar stöka undan den på Annandagen. Problemet är bara att vi inte riktigt har någon plats att förvara granen.... Ska se om man kanske kan hänga upp den i taket i förrådet?

Ikväll blir det till att besöka familjen Samuelsson/Björk - ska spela lite spel och umgås! :)

Ne, nu ska jag landa i soffan så jag orkar spela sen. ;)

fredag 26 december 2008

Äntligen över!

Jaaaaa!!! Äntligen är julhelgen över! :) Visst är det kul att träffa släkt som man annars inte träffar så ofta - men det är så sjukt stressigt att hinna runt till alla..... Nu är man ju helt knäckt. *puh*

Nyår var planen att vi skulle till Bersika och fira i goda vänners lag, men tyvärr sprack de planerna... :( Gubben var tvungen att jobba ett 24h´s pass och jag blir hemma med Loppan då vi inte vet hur hon reagerar på smällare och raketer. Insåg att det var sjukt jobbigt för henne att vara med då det är mycket folk, hon var jättestressad på julafton då vi var i Skellefteå - skulle ha koll på alla och vad de gjorde. Så i år firar jag och Loppan nyår själva hemma. Tråkigt, men så får det bli. :)



Vi har varit snälla i år - Tomten kom med många fina klappar!
  • Presentkort hos frissan - Pa & Irma
  • Massage och bidrag till Ikea-shopping - Ma & Anders
  • Parfym och ansiktsbehandling på Parelle - gubben
  • Foto på kidsen - Wille och Wilma
  • Foto på Jossan - Josefin
  • Ikealampa - Emilia
  • Stort Ikeafat - Sanna
  • Ittala-ljuslyktor - Herman & Alfred
  • After Eight - Åsa & Jimmy
  • Pengar - Svärfar

....och säkert nåt mer som jag har glömt....

Ja just ja! Kanske skulle säga att jag har luskat fram vem den hemliga "Tomten" var som hade lämnat en bok i postlådan.... hihi. Det var så fint papper och tjusigt inslaget så direkt kände jag igen stilen när jag kikade på lite kort..... ;) Tack vännen! 2009 kör vi hårt! :D

Less

Klockan är 03.20 och jag är fortfarande vaken......... GAAAAAAAAAAAHHHHH! *suck*

onsdag 24 december 2008

Tack Tomten!

Eftersom det var Tomten som var avsändare på paketet i postlådan så är det lite svårt att tacka rätt person.... ;)

Så jag tackar här istället - TACK Tomten för Mia Thörnbloms bok! Jag tror att den kommer att passa perfekt till 2009 - då den handlar om att ta hand om sig själv. :) Tack tack tack!


(och för den som undrar - Jaaaa, jag håller på att spekulera mig galen över vem som har lämnat paketet i postlådan!!!!!)

tisdag 23 december 2008

Så fick det bli!

Det BLIR nyårslöften i år - skillnaden för alla andra hundra gånger jag avlagt såna löften är att jag i år SKA hålla dem. 2009 kommer att, till mesta del, handla om att ta hand om mig själv.

Det är dags nu.

Dan före dopparedan...

Idag har jag dragit med mig Malin på stan, vi har shoppat lite och mött upp brorsan för att käka lunch. Sen åkte jag hem och så gick jag och Bus ut på en prommis - riktigt skönt var det! Underbara Djupviken - det finns hur många "rundor" som helt att gå och jag är aldrig rädd när jag är ute när det är mörkt. Sånt gillar vi!
Efter prommisen var det dags för nästa sväng på stan, fast den här gången med gubben - han skulle köpa en julklapp till gumman. Jag fick snällt parkera på Gina Tricot och surra med Jessica medans han sprang på stan. :)

Har även fått ett paket från Tomten som jag hittade i postlådan idag! Riktigt spännande! :D


GOD JUL på er allihopa!