söndag 30 januari 2011

Uppdaterad lista - igen

Det här är de som är kvar i tävlingen! :)  Börjar bli lite spännande alltså.....

Louise: 31 januari, 02.50
Frugan Flink: 31 januari, 04.33
Mikaela: 31 januari, 14.52

Malin (S?): 1 februari
Evelina: 1 februari, 02.40
SB: 2 februari, 15.36
Jennie L: 2 februari, 02.02
Erica J: 2 februari, 08.15
Jimmy: 3 februari, 20.50
Monstermalla: 3 februari, 21.33
Sandra: 7 februari
Anna S: 8 februari, 02.46
Nathalie: 9 februari

Verkligheten kom ikapp mig

Intellektuellt så vet jag att vi, inom en snar framtid, kommer att utöka familjen med en person till. Känslomässigt så har detta varit otroligt svårt för mig att förstå, även gubben har haft svårt att greppa detta. Igår kväll så åkte vi och lämnade Rejsa hos Jessica så att hon är på plats där och ska hinna landa lite innan J får hem kidsen idag - Loppan ska husera där när vi drar till BB. Hur bra som helst!
När vi hade lämnat av henne igår så kom allt över mig som en Tsunamivåg och jag grät och grät och grät. Men det var såklart inga ledsna tårar - bara happy tears! Tänk att vi, efter så många års kämpande och så många motgångar äntligen är där vi är idag. Det är så otroligt overkligt och så fantastiskt underbart! Att beskriva känslan med ord går inte ens. Snart ska våran efterlängtade Junior komma till oss och förgylla våra liv med sin blotta närvaro...

Vi längtar efter dig, älskade barn!

lördag 29 januari 2011

Varning för känsliga - äckelinlägg!

Jag tror bestämt att en del av slemproppen har lossnat nu på morgonen! Jeejjj! Det som kom ut var iaf genomskinligt, segt som snor/rx-lim eller nåt sånt och det såg väldigt suspekt ut... Petade lite på det med en tops och det var inget som gick att "dela" på (jag veet att det låter äckligt, men jag var bara tvungen).
Håll tummarna för att det snart händer nåt! :D

fredag 28 januari 2011

Kanske borde uppdatera er om den trasiga soffan... :)  Jag hade laddat med en massa gravidhormoner för att måsta strida för min sak när vi skulle åka till EM. Tyvärr behövde jag inte använda dem så efteråt så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra av mig själv... Det gick jättebra att reklamera soffdelen som var trasig, det enda vi behövde göra var att fota skadan och sen maila in bilderna till dem. Sen kommer det en ny stomme om några veckor - enkelt och bra. :)

Sen så har vi haft Jessica här hela veckan vilket jag har trivts jättebra med, trots att det var under tråkiga omständigheter. Jag har sagt det tidigare och säger det igen - det är få människor som jag kan vara kring utan att för den delen känna att man aktivt måste umgås med. Och det är positivt, fastän det kanske inte låter så. Jag ser det som att man är så pass bekväm att man kan hänga och bara vara liksom. Det är najs. Idag har hon dock åkt hem - och trots att det har varit riktigt najs att ha henne här så förstår jag henne. Bara en sån sak som att sova i sin egen säng är ju rätt skönt. Sen kan det vara skönt att göra bort en massa ToDo´s innan kidsen kommer hem igen. Men honey, du är alltid välkommen till oss och våran soffa! :D

Inatt har jag haft lite molvärk i nedre delen av magen och i ryggen - eller "lite" var kanske milt uttryckt. Jag tyckte att man kunde jämställa det med "gå-av-på-mitten-mensvärk". :P  Idag har jag dock inte känt något alls, mer än att det är tungt nedåt - som vanligt då. Men då har jag inte varit stilla så mycket idag som jag hade tänkt från början så det kan ju ha nåt med det att göra... För som Jäcka poängterade, de flesta barn föds på natten när man ligger och slappnar av. Så det är kanske det som är knepet? Att ta sig tid och bara softa i soffan.... Jag tänker iaf att köra på det. Mest för att det är vad jag orkar med i dagsläget... :P

torsdag 27 januari 2011

Men va faan....

....kan du inte bara komma uuuut!? Jag börjar vara ordentligt less och det börjar bli rätt tungt....

Dessutom är jag typ tröttast i världen. I kid you not.

=)(%/"¤#/&/=!¤#

Vilket roligt avslut på den här dagen då ens... ://

Upptäckte att våran soffa är trasig i stommen - den har GÅTT AV! Vi vet varken när eller hur fasen detta har kunnat hända då vi knappt sitter i just den delen av soffan.... Märkte det när jag skulle kolla om Rejsas leksak låg där under, tyckte då att soffan var ovanligt låg just där och ropade på gubben som kom och tog isär soffan. Och jepp, i skarven där så hade stommen på den långa divandelen gått av så den hängde på trekvart. Vilket jävla mysterium och föga underhållande.

Så himla kul. Det var ju verkligen precis vad vi behövde just nu. Helvete!

onsdag 26 januari 2011

v 41 (40+0)

Jag
Många kvinnor känner att de struntar i förlossningen nu bara barnet kommer ut någon gång. Men det finns flera fördelar med att vara gravid länge. Din kropp hinner mogna, din livmodertapp blir mjuk och hormonet relaxin hinner mjuka upp dina bäckenfogar ytterligare. Det kan göra att du får en smidigare förlossning. Livmodermunnen blir mjuk och börjar öppna sig. Din kropp blir bättre förberedd på att föda barn. Att föda när kroppen sätter igång av sig själv är alltid bäst så länge du mår bra och det inte finns några komplikationer.

Junior
Nu ligger barnet bara och väntar och gottar sig. Kanske vill det vila lite innan det måste utsätta sig för den stora utmaningen: förlossningen. Kanske har du en så skön mage som den vill stanna lite extra länge i. Hur som helst, oroa dig inte, ut kommer barnet alltid.

Gääääsp!

Inatt har jag sovit apdåligt... Kan lova att jag är rejält trött idag. Zzzzz........ 

På dagens ToDo står bara att äta och vila - det är typ det jag orkar med. :) 

Besöket hos barnmorskan idag var inte jättespännande, hon bara mätte magen och kollade blodtrycket typ. Och så pratade vi lite om hur det känns inför den kommande förlossningen. Inte mer intressant än så alltså. :)  Hade jag kunnat så hade jag tagit med mig våran barnmorska till Sunderbyn när det är dags, hon är så underbart lugnande och trygg! Säger det igen, att byta vårdcentral är lätt det bästa jag gjort på länge. :D

Nu ska jag fortsätta vara trevlig med mina kära vänner som är på besök... :P

tisdag 25 januari 2011

Redo för besök!

  • Jäckabullar
  • Chokladbollar
  • Chokladrutor

Nu är vi helt redo för Juniors ankomst - KOM UT NU DÅÅÅÅÅÅ så vi får fika nångång!!!!!

Jakten på mascara är över!

Jag provade Jessicas idag - gillade den stenhårt så det fick bli en sån! :) 


Sen köpte jag pudret jag hade listat på min "vill ha"-ha-lista eftersom det jag har håller på att ta slut. Det är lätt det bästa puder jag någonsin haft! Clinique is the shit när det kommer till bas - har även concealer och foundation därifrån som jag äääälskar! :D 
Någonting jag däremot skulle vilja ha är en massa olika paletter med ögonskugga. Där måste jag säga att IsaDora har mycket bra såna.


Det är mycket man vill ha alltså... :P



Och nej, ingen Junior än för er som funderar. :P