Nu har jag bestämt mig! Jag ska fasen plöja igenom alla Camilla Läckbergs böcker! :P Jag har bara läst en - Tyskungen - och den var gillade jag så nu ska resten också avverkas. Najs. :)
Måste bara få upp de nya sänglamporna först så jag ser vad jag läser... ;)
måndag 29 augusti 2011
Måndag igen då....
Helgen gick himla snabbt - det var knappt jag hann vara med!
Snabb recap:
Fredag
Vi åkte till Storheden med mamman, blen ett rätt kort besök där då vi inte hade nåt särskilt som vi skulle ha. Nä, nu ljög jag - jag var ute efter en spaghettiburk men hittade ingen. I dagsläget har vi spaghettin i en platt burk bara som tar massa plats i skafferiet så jag vill ha en stående burk som tar mindre plats. Jag får helt sonika åka till Dollarstore och köpa en, där vet jag att det finns lite olika modeller dessutom.
På eftermiddagen kom BusWendy till oss då Å & J skulle åka ner till storstan för en romantic weekend utan kids! Det förtjänar de verkligen! :) Zack verkade tycka om att ha en kompis hemma hos sig då han i princip skrattade hela eftermiddagen.
Lördag
Trött efter en natt med två kids.... BusWendy vaknade under natten och ville inte riktigt somna om direkt, men jag förstår henne - en tand på väg upp, förkyld och ett nytt ställe - klart att det är lite svårt att komma till ro. Sen vaknade ju Z då han hörde henne, så där för en stund var det lite svettigt då jag var själv hemma (gubben jobbade natt)... :P Ett par timmar senare somnade hon då om iaf och sov till efter sju. Där före lunch så bäddade vi ner kidsen i vagnarna och gick en liten prommis så de skulle sova, och det gjorde de verkligen! De fick fortsätta sova ute när vi kom hem igen och sov ett bra tag - sötisarna behövde det nog.... :) Efter att W använt lite lasange som bodylotion så fick hon ta sig en dusch. Jag önskar att jag funnit mig och filmat henne när hon smorde in sig med maten, såg så sjukt roligt ut så jag höll på att skratta ihjäl mig! Hahaha! :P Efter duschen så åkte vi och lämnade henne i Bersika där hon skulle vara till på söndagen...
På kvällen så var det dags för tjejmiddag i just Bersika, det var alltså Carmen som stod för denna kvälls meny. Till förrätt fick vi vårrullar som var fyllda med glasnudlar och grönsaker (om jag minns rätt), varmrätten bestod av ris och en kinesisk kycklinggryta (sjuuuukt god!) och till efterrätt så blev det friterade bananer och glass! Riktigt schmumsigt! :D
Söndag
Lilla Z hade en jobbig natt med en näsa fylld med snor (trots snorsug och näsdroppar!) och sov dåligt, vilket resulterade i att även jag sov dåligt. När gubben kom hem från sitt nattpass så la jag mig i soffa och det tog inte många minuter innan jag sov - sååå skönt! Jag behövde verkligen den stunden...
Gubben körde lite grejer åt sin mamma som håller på att ska flytta in till stan och jag och Z tog en prommis till Lyckovägen där det firades ett par födelsedagar. :)
Körde några tvättmaskiner också, men det är så jäkla frustrerande att tvätta när torktumlaren är trasig... Och extra mycket nu när det är så fuktigt ute - det tar ju ett liv innan tvätten torkar juh! Vi har ju dock beställt en ny tumlare som kommer imorrn... Jeejjj!
Idag
Idag står det Apoteket på ToDo-listan - näsdroppar och alvedonsuppar. That´s it.
Snabb recap:
Fredag
Vi åkte till Storheden med mamman, blen ett rätt kort besök där då vi inte hade nåt särskilt som vi skulle ha. Nä, nu ljög jag - jag var ute efter en spaghettiburk men hittade ingen. I dagsläget har vi spaghettin i en platt burk bara som tar massa plats i skafferiet så jag vill ha en stående burk som tar mindre plats. Jag får helt sonika åka till Dollarstore och köpa en, där vet jag att det finns lite olika modeller dessutom.
På eftermiddagen kom BusWendy till oss då Å & J skulle åka ner till storstan för en romantic weekend utan kids! Det förtjänar de verkligen! :) Zack verkade tycka om att ha en kompis hemma hos sig då han i princip skrattade hela eftermiddagen.
Lördag
Trött efter en natt med två kids.... BusWendy vaknade under natten och ville inte riktigt somna om direkt, men jag förstår henne - en tand på väg upp, förkyld och ett nytt ställe - klart att det är lite svårt att komma till ro. Sen vaknade ju Z då han hörde henne, så där för en stund var det lite svettigt då jag var själv hemma (gubben jobbade natt)... :P Ett par timmar senare somnade hon då om iaf och sov till efter sju. Där före lunch så bäddade vi ner kidsen i vagnarna och gick en liten prommis så de skulle sova, och det gjorde de verkligen! De fick fortsätta sova ute när vi kom hem igen och sov ett bra tag - sötisarna behövde det nog.... :) Efter att W använt lite lasange som bodylotion så fick hon ta sig en dusch. Jag önskar att jag funnit mig och filmat henne när hon smorde in sig med maten, såg så sjukt roligt ut så jag höll på att skratta ihjäl mig! Hahaha! :P Efter duschen så åkte vi och lämnade henne i Bersika där hon skulle vara till på söndagen...
På kvällen så var det dags för tjejmiddag i just Bersika, det var alltså Carmen som stod för denna kvälls meny. Till förrätt fick vi vårrullar som var fyllda med glasnudlar och grönsaker (om jag minns rätt), varmrätten bestod av ris och en kinesisk kycklinggryta (sjuuuukt god!) och till efterrätt så blev det friterade bananer och glass! Riktigt schmumsigt! :D
Söndag
Lilla Z hade en jobbig natt med en näsa fylld med snor (trots snorsug och näsdroppar!) och sov dåligt, vilket resulterade i att även jag sov dåligt. När gubben kom hem från sitt nattpass så la jag mig i soffa och det tog inte många minuter innan jag sov - sååå skönt! Jag behövde verkligen den stunden...
Gubben körde lite grejer åt sin mamma som håller på att ska flytta in till stan och jag och Z tog en prommis till Lyckovägen där det firades ett par födelsedagar. :)
Körde några tvättmaskiner också, men det är så jäkla frustrerande att tvätta när torktumlaren är trasig... Och extra mycket nu när det är så fuktigt ute - det tar ju ett liv innan tvätten torkar juh! Vi har ju dock beställt en ny tumlare som kommer imorrn... Jeejjj!
![]() |
| Den nya torktumlaren! |
Idag
Idag står det Apoteket på ToDo-listan - näsdroppar och alvedonsuppar. That´s it.
torsdag 25 augusti 2011
Är det bara jag?
Sitter och halvtittar på True Talent och konstaterar att jag inte har den blekaste aning om vem denna brud som är en av coacherna är - Pernilla någonting.... Nån som vet vem det är? Tänker att Tommy Körberg och Danny Suicide (eller nu vad han heter i efternamn, nåt på S och så tror jag att det är ett c med någerst) är ju ändå hyfsat kända och så tjoppar de in en brud som jag aldrig hört talas om förut. Inte nu för att jag är allvetande på nåt sätt, men ändå märkligt kan jag tycka.
tisdag 23 augusti 2011
Förra helgens roligheter!
På lördagen var vi på bröllop - så underbart fint och jag grät såklart en massa. Tjejerna var så himla vackra och det bara lös om dem, precis som det ska göra en dag som denna!
Bröllopsfesten var galet kul och jag önskar bara att jag hade orkat vara kvar längre än vad vi var. En riktig toppenkväll!
Bröllopsfesten var galet kul och jag önskar bara att jag hade orkat vara kvar längre än vad vi var. En riktig toppenkväll!
Att minnas vad man gjort förut
Blev lite inspirerad av Monstermalla som hade kollat vad hon bloggade om förra året och året före det så jag gjorde detsamma. :) Förra året just denna dag så skrev jag om hur mycket jag tycker om att storhandla och att handla pennor - länk till inlägget här. Året före det så var jag och svamlade på en annan bloggportal så jag har ingen aning om vad jag sysslade med då... :P
Jag tycker fortfarande att det är väldigt tillfredsställande att storhandla - det är så grymt najs när man kommer hem och får fylla upp kylen/frysen/skafferiet. Älskar när det finns mycket att välja mellan när det kommer till mat. Att göra matlistor funkar inte för mig, hos oss bestämmer vi i princip samma dag vad det blir för middag - på sin höjd dagen innan. Mitt "mathumör" svänger rätt hårt från dag till dag... Haha.
Oj, nu kom jag ju på att jag inte skrivit något om helgen med bröllop och andra roligheter! Tar det i ett särskilt inlägg... :)
Jag tycker fortfarande att det är väldigt tillfredsställande att storhandla - det är så grymt najs när man kommer hem och får fylla upp kylen/frysen/skafferiet. Älskar när det finns mycket att välja mellan när det kommer till mat. Att göra matlistor funkar inte för mig, hos oss bestämmer vi i princip samma dag vad det blir för middag - på sin höjd dagen innan. Mitt "mathumör" svänger rätt hårt från dag till dag... Haha.
Oj, nu kom jag ju på att jag inte skrivit något om helgen med bröllop och andra roligheter! Tar det i ett särskilt inlägg... :)
fredag 19 augusti 2011
Dagens ToDo - fredag
- Dammsuga/skura/renbädda
- Pyssla
- Dra en sväng till Apoteket (hur jag tar mig dit utan bil, det vette klån)
- Packa ihop en sova-över-väska till lilleman som han ska ha med till mormorn imorrn
onsdag 17 augusti 2011
Bara en massa roligheter!
Gissa om jag längtar till helgen! Först bröllop på lördag för bästa Erica och hennes Therese och så på söndag åker vi till Ikea en sväng. Tror nog inte att en helg kan bli så mycket bättre alltså... :) På lördag ska dessutom Z sova borta för första gången, det kan ju bli spännande för mormorn (och för oss!) som han ska vara hos. Det kommer säkert att kännas jättekonstigt att ha en tom spjälsäng när vi vaknar på söndag men det blir säkert bra. :)
tisdag 16 augusti 2011
Då var det gjort...
Idag har vi varit till Sunderbyn för Zack´s tredje undersökning av njurarna. Först fick vi gå till barnmottagningen för att sätta en port i lillarmen, men Z var för välisolerad så de hittade inget bra kärl att sticka honom i. Efter många om och men så satte de en port på huvudet... Hujja. När de skulle göra det så var jag tvungen att gå ut, var lite orolig över att det skulle bli liiiite för mycket för extremt nålrädda mig. Tur att mamman var med så hon fick vara med honom där inne när de stack honom. (Gubben kom inte ifrån jobbet så mamma följde med). Efter det så var det bara att knalla upp till avdelningen som så fint kallas Nuclearmedicin. Ni kan ju gissa vad de pysslar med för fiffigt där... Jupp, lillen fick en radioaktiv vätska insprutad i porten på huvudet. Känns inte helt rätt, men det är ingen stark lösning direkt - såklart. Men ändå. Så under 30 minuter skulle han ligga relativt stilla så att de skulle se hur lösningen passerade genom njurarna och vidare ner till urinblåsan och sen ner i blöjan. Det gick jättebra, han var verkligen duktig trots att han blev lite less där på slutet... :) På skärmen såg man iaf att den ena njuren funkar precis som den ska, medan den andra är lite "slö" eller vad man nu ska kalla det. Den funkar iaf inte lika bra. Som jag förstått det hela så är det sällan någon fara om det är så, då den njuren som funkar bra "tar över". Sen finns det ju faktiskt de som lever med bara en njure och funkar helt perfekt ändå. Han kan ju låta bli att bli alkoholist bara, tänker jag. För det vore ju onödigt. Skämt åsido, nu är det här bara spekulationer då vi inte pratat med Zs läkare än - hon hör säkert av sig i veckan.
| Våran lilla stjärna! :D |
måndag 15 augusti 2011
Dags att styra upp lite känner jag!
Jag känner verkligen att det är dags att styra upp lite... Det är lite mycket datortid, för lite motion, för lite sömn, för lite mental stimulans.
Så från och med idag ska jag försöka upprätthålla följande:
Så från och med idag ska jag försöka upprätthålla följande:
- Fler promenader
- Träna 2-3 ggr/vecka (hemma eller på Korpen)
- Ställa undan datorn senast 21.00 på kvällen
- Gå och lägga mig i tid
- Läsa mer böcker
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


