måndag 29 augusti 2011

Måndag igen då....

Helgen gick himla snabbt - det var knappt jag hann vara med!

Snabb recap:

Fredag
Vi åkte till Storheden med mamman, blen ett rätt kort besök där då vi inte hade nåt särskilt som vi skulle ha. Nä, nu ljög jag - jag var ute efter en spaghettiburk men hittade ingen. I dagsläget har vi spaghettin i en platt burk bara som tar massa plats i skafferiet så jag vill ha en stående burk som tar mindre plats. Jag får helt sonika åka till Dollarstore och köpa en, där vet jag att det finns lite olika modeller dessutom.
På eftermiddagen kom BusWendy till oss då Å & J skulle åka ner till storstan för en romantic weekend utan kids! Det förtjänar de verkligen! :)  Zack verkade tycka om att ha en kompis hemma hos sig då han i princip skrattade hela eftermiddagen.

Lördag
Trött efter en natt med två kids.... BusWendy vaknade under natten och ville inte riktigt somna om direkt, men jag förstår henne - en tand på väg upp, förkyld och ett nytt ställe - klart att det är lite svårt att komma till ro. Sen vaknade ju Z då han hörde henne, så där för en stund var det lite svettigt då jag var själv hemma (gubben jobbade natt)... :P Ett par timmar senare somnade hon då om iaf och sov till efter sju. Där före lunch så bäddade vi ner kidsen i vagnarna och gick en liten prommis så de skulle sova, och det gjorde de verkligen! De fick fortsätta sova ute när vi kom hem igen och sov ett bra tag - sötisarna behövde det nog.... :)   Efter att W använt lite lasange som bodylotion så fick hon ta sig en dusch. Jag önskar att jag funnit mig och filmat henne när hon smorde in sig med maten, såg så sjukt roligt ut så jag höll på att skratta ihjäl mig! Hahaha! :P   Efter duschen så åkte vi och lämnade henne i Bersika där hon skulle vara till på söndagen...
På kvällen så var det dags för tjejmiddag i just Bersika, det var alltså Carmen som stod för denna kvälls meny. Till förrätt fick vi vårrullar som var fyllda med glasnudlar och grönsaker (om jag minns rätt), varmrätten bestod av ris och en kinesisk kycklinggryta (sjuuuukt god!) och till efterrätt så blev det friterade bananer och glass! Riktigt schmumsigt! :D

Söndag
Lilla Z hade en jobbig natt med en näsa fylld med snor (trots snorsug och näsdroppar!) och sov dåligt, vilket resulterade i att även jag sov dåligt. När gubben kom hem från sitt nattpass så la jag mig i soffa och det tog inte många minuter innan jag sov - sååå skönt! Jag behövde verkligen den stunden...
Gubben körde lite grejer åt sin mamma som håller på att ska flytta in till stan och jag och Z tog en prommis till Lyckovägen där det firades ett par födelsedagar. :)
Körde några tvättmaskiner också, men det är så jäkla frustrerande att tvätta när torktumlaren är trasig... Och extra mycket nu när det är så fuktigt ute - det tar ju ett liv innan tvätten torkar juh! Vi har ju dock beställt en ny tumlare som kommer imorrn... Jeejjj!

Electrolux Torktumlare EDC47100W
Den nya torktumlaren!

Idag
Idag står det Apoteket på ToDo-listan - näsdroppar och alvedonsuppar. That´s it.

Inga kommentarer: