söndag 7 september 2008

Söndagsslapp

Söndag idag och allt är lugnt. Tog en rejälv sovmorgon och sov till halv elva! Var hur skönt som helst - men jag tror att det blev lite väl mycket sömn då jag fortfarande inte riktigt har vaknat till liv. Ganska facinerande det där, att kroppen vet precis hur mkt sömn den behöver och att man blir trött om man får för lite/för mycket sömn.
Kroppen är helt fantastisk! Vi pratade lite om det hos T &G igår hur otroligt det är att bäbisar föds med alla organ på rätt plats och såna fina detaljer som öronens snirklar..... Blir nästan lite väl stort att hantera när man väl börjar fundera på det.



Vi var, som sagt, hos T & G igår och hälsade på en stund. T´s kusin A och hennes J var också där, riktigt trevligt! Grabbarna hamnade framför PS3:an medans vi brudar landade i soffan och surrade hela kvällen - hade inte ens på tv´n!! Kommer inte ihåg sist man hade en helkväll utan att tv´n var på - var hur skönt som helst. :)
Lilla N är hur söt som helst - man kan som inte släppa ögonen från henne! :) Ett litet mirakel!


Nu är vi iaf klar med det mesta på ToDo-listan! Jeejj! Det känns hur skönt som helst! Nu ska vi bara mecka fest toastolen idag, sen är det klart. Ikväll ska jag börja "skala av" lite här hemma så det bara är för mäklaren att komma och fota när det passar honom. Tänkte även klippa gräset idag då det är rätt härligt väder. Väntar jag tills imorrn så lär det garanterat tokregna, det är så det funkar har jag upptäckt. Sparar man nåt till nästa dag så kan jag lova att det dyker upp något som gör att du inte kan göra det du skjutit upp. Då vet ni - det är bara att ta tjuren vid hornen och göra det du tänkt direkt.



På fredag drar vi till Turkiet - jag och gubben! Ska bli sjukt skönt att bara slappa, sola och bada i en vecka.... Vi har aldrig varit längre än Sundsvall tillsammans sedan vi träffades, så det här blir spännande. :)



Dagens ToDo

  • Mecka fast toastolen
  • Städa
  • Tvätta
  • Packa ner lite grejjer
  • Äta godis ;)

Måste bara inflika att Idol ger nog fler känslor på en gång än någonting annat. Man känner sig full i skratt samtidigt lätt illamående för de där jobbiga människorna som tror att de kan sjunga bara för att deras mamma sagt det. GAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!! Hur dum får man bli? Har de inte fungerade öron? Jag bara undrar liksom...........

Inga kommentarer: