fredag 17 oktober 2008

Ibland....

...har man bättre dagar och ibland har man sämre. Som idag till exempel.

Trots trevligt hang-out med Jäcka, så är det en riktig skitdag idag.

Ibland blir det så fruktansvärt påtagligt hur orättvist det känns att vi inte får hjälp med att skaffa barn, trots laglig rätt till den hjälpen. Vi vill ju också ha smått. Jag vill vara gravid, jag vill föda vårt barn, jag vill se det växa upp, gifta sig och kanske till och med uppleva känslan av att få barnbarn. Och det är så otroligt frustrerande att veta att anledningen att vi inte får hjälp är att Norrlandslandstingen inte tycker att det är värt pengarna. Landstinget har alltså beslutat att vi inte får bilda familj - de tjänar för lite pengar på det.
Nu har jag beslutat att skriva några välformulerade brev till berörda parter och ifrågasätta detta ytterligare.

Vad har vi för alternativ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!

Jag tycker du och gubben ska fixa en adress i Stockholm, nu när ni säljer huset och allt. Det verkar ju vara ett alternativ, om jag har förstått rätt. Kram