onsdag 4 maj 2011

En snorig men bra dag!

Dagen började med att framiljen Grönlund tittade förbi och vi bokade och betalade vår gemensamma Stockholmsresa som vi ska göra i sommar - längtar massor! :D  Nu ska vi bara hitta hotell också... ;)
Sen lämnade jag pappan och sonen hemma och drog in till stan för en fika med Carmen. Vi surrade massor om allt och ingenting, riktigt najs! :)  Sen hjälpte hon mig att shoppa lite.... Blev ett par jeans och en jättesöt blommig(!!) reaklänning som jag tänkte ha på gubbens brors bröllop. Med ett bälte så blev den helt perfekt! Tack för hjälpen C!
I eftermiddag kom min bror och satte upp fondväggen i vardagsrummet och tur som fasen var det, för jag hade nog svurit mig hela vägen till helvetet och slitit ner skiten innan jag varit klar. Den var tydligen lite knepig och det hade egentligen behövts en till rulle men storebror trollade och fick ihop allt i slutet ändå! TACK för hjälpen - guld värt! :)  Sen satte jag upp en dryg vägg med den enfärgade tapeten och ska göra klart den imorrn så vi kan städa upp där inne och få tillbaka v-rummet. Längtar massor efter att få fixa till med gardiner och lull-lull sen....
Till middag lyxade vi till det och grillade då jag var jättesugen på kött... Nom nom! Blev riktigt huvva gott! *raap*

Nu ska jag söka mig mot sovrummet som just nu agerar som sovrum/vardagsrum under tiden vi håller på i det "riktiga" v-rummet. :P 

1 kommentar:

Emmeli och Mio sa...

haha :)
Jag läser studie- och yrkesvägledarprogrammet i umeå :)

Men vad bra! Synd att inte vi visste det då ;) Trivs ni?

Kramar!