lördag 25 februari 2012

Hur mycket som helst att blogga om!

Jag vet inte ens var jag ska börja... :P

I måndags hade vi iaf föreläsningar på LTU, det var väl inte så spännande men alltid kul att träffa klasskompisarna och surra lite! :)  Samma sak i tisdags, än mindre intressant då vi fick veta (när vi väl pallrat oss dit på morgonen) att första lektionerna inte var obligatoriska. Gaah! :/  Jaja, det gick att ta sig igenom i alla fall. Tur det. När jag kom hem från skolan så packade vi in lilla familjen i rackelbilen och styrde kosan mot Djupwiika. Där bjöd bästa J på suuupergod middag bestående av fullkornspasta, kycklinggryta och grönsaker i ugn. Nomnom! Vilken huvva lyx att sätta sig vid ett dukat bord dessutom - det var helt klart rätt dag för en sån grej. TACK! :D
Onsdagen bjöd på otroligt spännande saker som städning och tvättstugetime. Skönt att ha det gjort, men inte är det kul.
I torsdags så hade jag pluggdejt med en bakis Bea. (Hahhahaha!). Vi kom ändå en bit på väg trots att vi surrade en massa och käkade. :P Efteråt gick vi ner till Korpen där en annan Erika joinade oss för ett ShBam-pass. Mitt första. Det var rätt annorlunda allt annat jag testat, men kul så det lär jag nog gå på fler gånger! :)  Efteråt så åkte jag och lilla familjen och storhandlade. Vi har bestämt oss för att bli bättre på att planera middagar och att verkligen äta från det som finns hemma liksom. Vi är grymt dåliga på det och småhandlar en massa utöver storhandlingarna. Det blir dyrt i slutändan, men nu ska det ändras på!
Igår bjöd kvällen på fredagsmys med hela Kollektivet - vi var väl typ sexton stycken tror jag. Det är så härligt att ha huset fullt med människor som står mig så nära. Det värmer i lillfågelhjärtat! :)

Le Rouge TjejNär jag var hos Bea i torsdags så berättade hon att personalen på Havsbadet (hon jobbar extra där) ska få gå och se den nya showen de har där - gratis. Himla kul, tänkte jag då jag tror att den är skitbra! Då frågar hon om jag vill vara hennes "respektive" då de får ta med sig en person. Men JA! Klart jag vill! Wihoo! Igår messade hon att om vi ska gå på showen så ingår middag, övernattning, frulle och bad också - helt huvva gratis! Jag är så otroligt glad att hon frågade just mig, för det här är galet lyxigt för en småbarnsförälder. :)  TACK Bea! (Känns lite som att "tack" inte riktigt räcker till, men jag vet inte riktigt vad annars jag ska säga. :) )



Nä, nu pausar jag i bloggandet - måste utfodra sonen! Återkommer senare med en massa, massa mer!

1 kommentar:

Linda sa...

Hon är allt bra den där Bea! ;)