lördag 30 april 2011

Livet som husägare....igen.

Jag känner mig otroligt harmonisk redan nu, trots att vi inte kommit helt i ordning än... Det är olikt mig. Jag brukar vanligtvis inte känna lugnet innan jag bockat av allt på ToDo-listan. :) 

Kontoret är klart, bara lite småfix kvar där. Lilla Z´s rum är klart, saknas bara lite leksaker och grejer på väggarna - har lite plans... :P 
Nästa rum som ska fixas är vardagsrummet - vi kom på idag att vi nog målar taket också och gör det ordentligt när vi ändå håller på liksom. :)  Sen ska listerna, som idag är spikade, skruvas fast istället.

Ikväll ska vi ha lite Valborgsmässoaftonsfirande här hemma. Eller firande och firande, blir väl mer lite BBQ-kväll. Det är jättekul att äntligen ha plats för att bjuda hem alla kompisarna, det var ju lite trångt i lägenheten...

Nä, nu är det dags att börja göra sig klar inför dagen! Ha en skön helg allihopa!

Big Brother

Alltså.... Det har knappast ungått någon att det varit skrivierier om eventuellt fusk när Rodney röstades ut förra veckan. Att det på något sätt skulle vara omöjligt att just han skulle åka ut. Är det verkligen det? Med tanke på hur killen betett sig är det väl inte på något sätt förvånande kan jag tycka. Att överhuvudtaget ens komma på tanken att "heila" (eller nu hur man stavar det) är tyder på att han inte har alla getter på plats. Helt rätt att skicka ut honom, så sjukt skönt att slippa se stoopid mer. Bra röstat svenska folket! :D

tisdag 26 april 2011

Klart!

Imorrn lämnar vi in nycklarna till Rawi och avslutar kapitlet som stadsbor för oss. :P  Känns så skönt att äntligen ha gjort klart där. TACK till mamman som städat ur den åt oss - du är helt fantastisk! :D

Idag har jag varit till läggan och plockat ner lampor, tagit det sista ur förrådet och hjälpt mamman lite. Gick även en liten snabbis på stan och shoppade lite för ett presentkort jag fick i present på H&M och ett par linnen på Gina. Åkte förbi Barnens Hus också och köpte ett par till Avent-flaskor eftersom de där jäkla DrBrown-flarrorna bara läker - sjukt irriterande!

Ikearesan igår var klockren och riktigt trevlig! Blev till och med lite billigare än vad vi hade räknat med, inte dumt. Dock fick vi tänka om lite när det kom till köksmöbler då det bord vi sett ut såg ut som att det lätt skulle bli skador på och stolarna i vitt var slut. Såklart. Det blev ett svart Bjursta bord för upp till 10 personer och svarta Norvald stolar - riktigt najs! Ska bara skruva ihop alla stolar, sidobordet och pimpa köket lite så kommer det bilder... :P 

Nä, dags att fixa lite kvällsfika innan Big Brother börjar... ;)

måndag 25 april 2011

Det var den helgen!

Helgen har vi tillbringat uppe i pappa och hans sambos stuga. Vi har haft det helt underbart härligt! För att sammanfatta det hela kort: god mat, gott sällskap, nöjd son som sovit jäääättebra, SOL, glad voppe, harmonin var total. :)

Idag åkte vi med familjen Samuelsson/Björk till Happis och Ikea för att införskaffa bland annat lite köksmöbler. Vi shoppade en massa fint och är riktigt nöjda med dagens inköp. :D  Det kommer bilder på köksdelen av huset när vi fått upp alla grejer där. I de andra rummen är det ju inte ens i närheten av klart då jag vill tapetsera innan jag börjar göra i ordning. Som jag längtar tills tapetseringen är klar! Har som mål att göra klart det i veckan eftersom gubben jobbar natt och då kan jag tapetsera under dagarna. :)

Nu ska jag soooova, är sjukt trött.... :)

tisdag 19 april 2011

Var tog dagen vägen?

Den här dagen bara försvann! *poff*

Vi har i alla fall hunnit med ett besök på BVC för att fylla i en enkät för nyblivna mammor, föräldragrupp med info om hur man introducerar vanlig mat, helghandling, hämtat ut mina nya glasögon och lite städande...

Nu när vi börjat bo in oss lite i huset så upptäcker man ju mer och mer grejer som behöver göras - antigen nu eller inom några år i alla fall.

Inne:
  • Tapetsera alla rum utom köket
  • Göra en walk-in-closet
  • Nytt kök (några år bort)
  • Byta handtag på alla innerdörrar
  • Sätta upp ett element i badrummet
  • Måla alla lister runt dörrar och fönster
Ute:
  • Olja in altanen
  • Göra altanen på baksidan till en mysig lounge (nästa år kanske)
  • Kapa ner syrenerna på gården
  • Fräsha upp äppelträdet (Lisa: Hjääälp! Hur gör man?)
  • Inventera vad som är planterat runt huset och plocka bort alla blommor som är på baksidan
  • Kapa ner häcken
  • Hägna in så att Loppan kan springa lös när vi är ute

söndag 17 april 2011

Men vad i hela....

Skrev ett långt jäkla inlägg om hur flytten gått och allt kring det - men *vips* så försvann internet och ingenting sparades... CRAP!

Jaja... Inget att göra nåt åt, orkar dock inte skriva om det igen men det stod att flytten gått jättejättebra och smidigt och att vi haft hjälp av några tappra hjältar. :P  Jo, jag skrev också om att lilla Z hade varit med sin bonusmormor igår när vi flyttade grejer och han hade skött sig exemplariskt! :) 

Sen så har min kära mor bestämt att hon ska städa ur våran lgh själv så att vi ska slippa tänka på det och fokusera på att komma i ordning här hemma istället. Guld värt mamma! :D  Jag har ju dock putsat fönster och torkat ur alla köksskåpar så liiite har jag ju bidragit med. :P

Nästa vecka bjuder på tapetsering och en tripp till stugan över påskhelgen. Jeejj!

torsdag 14 april 2011

Okejrå, ett inlägg till... :P

Snodde en lista....

♥Vaxat benen.... Nop, är för feg (eller smart) för att utsätta mig för nåt sånt! Däremot har jag dragit bort vaxremsor från Jäckas ben - hon skrek och jag skrattade. ;)
♥ Helrakat kissen… Eehh - kissen? Jag har hund.
♥ Tagit en sömntablett… Nej, har aldrig behövt göra det.
♥ Varit otrevlig mot en kollega… Inte stolt över det, men jorå det har jag. Har jobbat på McD och då blev det lite hårda ord emellanåt.
♥ Brutit något ben… Nej. Ville dock ha kryckor när jag var liten så jag gick och önskade att jag skulle bryta nåt ben så jag skulle få ett par... :P
♥ Haft gruppsex… Oh no. Förstår inte varför man ska ha det ens en gång...
♥ Flirtat med en upptagen man… *funderar*  Nä, det har jag inte så vitt jag vet i alla fall.
♥ Flirtat med en kvinna… Nej. Icket.
♥ Stoppat fingrarna i halsen för att kräkas… Huvva. Ne. Då mår jag hellre illa.
♥ Kallat någon för Gubbjävel i vuxen ålder… Varje gång jag kör bil! Hahaaa!
♥ Snattat något… Nej.
♥ Prövat narkotika… Nej, har aldrig någonsin varit av intresse.
♥ Köpt ut alkohol till ditt barn… Eh, nä.
♥ Varit avundsjuk på någon du tycker om… Såklart jag har! Under alla år som barnlösa så var jag avundsjuk på alla som hade barn, man ville ju inget hellre själv.....
♥ Skvallrat en otrohet till den otrognes partner… Nä, jag tror inte det.
♥ Haft ångest för att du shoppat för mkt… Ja, det har väl hänt... ;)
♥ Målat naglarna blå… Nej, inte vad jag kan minnas.
♥ Tänkt ”fan vad snygg jag är idag”… Oftare nu än för ett år sen i alla fall.

Titta, han snackar!

Lilla Z har kommit på att han kan göra lite olika ljud. Han kan ligga jättelänge och bara oooo:a, uuu:a, äh:a och så skrattar han lite mellan varven och gör olika former med munnen. Det är så otroligt kul att verkligen se att han utvecklas massor för varje dag som går! Våran lilla sötunge! :)

Idag träffade vi ett par från föräldrautbildningen vi gick tidigare - supertrevliga! De är såna där människor som verkligen bara strålar genuin glädje och optimism, och det smittar massor. :)  Ska bli kul att träffa dem igen i föräldragruppen som är på tisdag (tror jag att den var...), och även om det är någon fler från föräldrautb. med också såklart! :P

Imorrn börjar flyttandet till huset, jag gruvar massor... Inte för att jag är orolig, men det är så otroligt tråååkigt och så känns det alltid som att det aldrig tar slut liksom fastän man tycker att allt är nerpackat. Urk. Ska bli så sjukt skönt när det är klart. Som jag längtar.... :)

Nä, nu ska jag gå och kolla om det är nåt mer jag kan göra innan det är BB och gonatt...

Kan tänkas att det dröjer med blogginlägg en liten tid framöver, vet inte riktigt när vi får nåt internet. Men när vi blir uppkopplade så lovar jag att det kommer lite bilder! :P

tisdag 12 april 2011

Stress

Jag misstänker att min mage fått sig en släng av stress.... Den mår verkligen inte bra. :/ Som sagt, antingen är det stress eller så är det någon biverkning av spiralen(?). Jag gissar dock på inre stress. Mina tankar är ständigt på språng och jag kommer på mig själv med att tänka "jag måste hinna göra det och det och det....etc". Sen att jag sover dåligt på nätterna gör inte saken bättre heller... Förhoppningsvis så blir det bättre när vi flyttat klart. Hoppas jag i alla fall.
Published with Blogger-droid v1.6.8

måndag 11 april 2011

Att sova gott

Igår natt sov Zack mellan ca 22-05, inatt har han sovit mellan 22-07! Det här får han väldigt gärna fortsätta med... :P  Jag vaknade kring 05 imorse och väntade på att han skulle vakna, men icket så till slut somnade jag om och vaknade just före 07 av att lillen höll på att vakna. Helt galet skönt! Som sagt, nu håller vi tummarna för att han fortsätter med den här trenden. :)

Flytt-update
  • Köket är nerpackat (bortsett från lite nödvändigheter som man använder dagligen)
  • Fönstrena är putsade
  • Datarummet är packat
  • Allt lull-lull är i kartonger
Idag (och kanske imorrn) hade jag tänkt att få gjort följande:
  • Packa ner kläder
  • Packa ihop från lådorna i köket  KLART!
  • Ta ner och tvätta gardinerna
  • Torka ur köksskåparna   KLART!
  • Packa ner skafferiet (kan leva med att det är i en kartong i några dagar)   KLART!