tisdag 19 april 2011

Var tog dagen vägen?

Den här dagen bara försvann! *poff*

Vi har i alla fall hunnit med ett besök på BVC för att fylla i en enkät för nyblivna mammor, föräldragrupp med info om hur man introducerar vanlig mat, helghandling, hämtat ut mina nya glasögon och lite städande...

Nu när vi börjat bo in oss lite i huset så upptäcker man ju mer och mer grejer som behöver göras - antigen nu eller inom några år i alla fall.

Inne:
  • Tapetsera alla rum utom köket
  • Göra en walk-in-closet
  • Nytt kök (några år bort)
  • Byta handtag på alla innerdörrar
  • Sätta upp ett element i badrummet
  • Måla alla lister runt dörrar och fönster
Ute:
  • Olja in altanen
  • Göra altanen på baksidan till en mysig lounge (nästa år kanske)
  • Kapa ner syrenerna på gården
  • Fräsha upp äppelträdet (Lisa: Hjääälp! Hur gör man?)
  • Inventera vad som är planterat runt huset och plocka bort alla blommor som är på baksidan
  • Kapa ner häcken
  • Hägna in så att Loppan kan springa lös när vi är ute

4 kommentarer:

Mallan sa...

Tur att ni ska bo där i måååånga år, så ni hinner! :P

Kram!

Hanna sa...

Helt rätt tänkt att ta det pö om pö, annars skulle man ju bli utbränd :D Märker dock att det börjar vara dax för många av våra uppskjutna projekt..det blir en arbetssam sommar :) Väntar med spänning på bilder från huset :)

Sv: Tack för tipset, ska höra med dem på BVC om nattskräcken! Det har dock blivit bättre, men man vet ju inte riktigt vad man ska göra när hon är så "borta" :S

Jennie och Norah sa...

Hihi :p Oftast har jag bara ett burrigt hår,olika storlekar på lockarna och allmänt risigt.Men jag har aldrig provat att fixa det spec.mkt heller.Så nu tog jag tag i saken och började piffa upp lockarna och se där,det blev en frippa =)

Loo sa...

Jag kan hoppa förbi nästa gång jag kommer å kika vad ni har (bara för att jag är så nyfiken också) åppelträdet tar vi till hösten aug-sept nån gång! Jag hoppas på att kunna komma ner gode snart men då kan jag höra av mig :)