söndag 18 januari 2009

Det var på håret.....

.....att det inte blev någon prommis idag! Men där vid 22 så gick jag och Rejsa-Bus på en 40-minuters. Sköööönt. Känner att jag börjar få den där känslan att jag måste ut på en prommis varje dag - det var sjukt längesen jag kände så! Det är riktigt skönt att få lite frisk luft.... Det gör otroligt mycket för humöret - på ett bra sätt såklart. :)

Dagens träning
  • Styrketräning ca 1 h
  • Promenad 40 min

Till veckan funderar jag på att byta ut fredagspasset (step 30) mot ett onsdagspass (bodyjam) eftersom jag ska på massage på fredag och då brukar jag vara så otroligt mör efteråt. Som ni kanske märkt så är planen att ta en prommis varje dag och fyra pass på Korpen varje vecka, till att börja med. Jag har en tendens att gå ut så jäkla hårt i början och då blir jag less eller sjuk och då kommer jag sällan tillbaka. Så nu är det en ny strategi. Har inte styrt upp maten till 100% än, men jag tar det stegvis - känner mig själv så pass bra att jag vet att det är den bästa approachen. Vi får väl se hur det går.

Mitt högra knä har börjat mucka med mig, på ett helt nytt sätt dessutom! Det högra knät har alltid varit sämst, men nu är det ordentligt många år sen jag hade problem med det. Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur det känns, men det är som att det är någon mjukdel som far fel och gör att knät blir "slappt" på nåt sätt. Är ingen stadga i knät efteråt, tar väl en timme eller två innan det försvinner. Gör inte jätteont, men det är obehagligt eftersom det kan komma när som helst. Senast igår när jag stod och diskade. Hmmm... Kanske måste kolla upp det där? Men jag är ju inte döende så jag får väl ingen tid på VC........

Inga kommentarer: