tisdag 11 maj 2010

Har fått en förfrågan... :)

Jag har varit ruskigt dålig på att skriva om hur allt gått efter min operation, hur jag mår och hur livet är nu. Så nu tänkte jag att jag skulle göra en liten insats... :P

Livet efteråt är helt underbart - operationen ligger högt på min topplista! Nu säger jag inte att den är rätt för alla, men för mig var det ett bra val att göra. Just efteråt var jag väldigt mör och trött, men nu är det nästan tvärtom - jag är pigg som en mört och får otroligt mycket gjort på dagarna. Helt galet. Konditionen är inte den bästa, så där har jag inte kommit så långt... Tyvärr. Träna fick jag börja göra en månad efter operationen - kirurgen tyckte att om jag mådde så här bra så var det bara att köra igång. Och det gjorde jag. Jag promenerar och tränar i gymet, det är så grymt skönt!
Kroppen formas hela tiden om, om det inte händer nåt på vågen så händer det annat. T ex huden har jag varit väldigt orolig över, men det visade sig att det hade jag inte behövt vara. Den har dragit ihop sig mycket bättre än förväntat och jag tvivlar på att jag kommer att behöva någon plastikkirurgi för den sakens skull. Det är skönt! *puh*  Vad mer? Jo, huvudet har hängt med förvånansvärt bra tycker jag. Men det kan ju kanske bero på att jag inte känt att min insida har matchat min utsida och att jag mer och mer börjar känna igen mig själv igen istället för att uppleva att jag inte känner igen mig själv alls. :)
Sen är det otroligt roligt att höra från vännerna att de uppever mig mer positiv. Som Åsa hade skrivit i sin blogg: Det var skönt att vara där och slappa och bara surra med henne och varje gång jag ser henne nu efter operationen slår det mig att hon är lite annorlunda än förut fast på ett positivt sätt...hela hon utstrålar en glädje jag inte sett på väldans länge !!! 
De små raderna värmde i hjärtat. :)

Om det är nån där ute som har frågor om operationen eller nåt annat för den delen - fråga! Det är så lätt att man glömmer nåt. Just nu känns ju allt så normalt, så oftast tänker jag inte ens på att jag är opererad. :P


Här nedan ser man väldigt tydligt hur de förändrar magsäcken, de svarta plupparna är nya "kopplingar".


1 kommentar:

maria sa...

Jag känner igen mig i det du skriver. Det är precis samma med mig, massor med energi, positiv attityd och levnadsglädje. Mina kompisar och familjen tycker att jag är helt förändrad (till det bättre då)
Enda nackdelen är att min sambo blir mer och mer trött ju piggare jag blir! Vi är liksom i kraftig otakt just nu och det är mindre kul.
Men som sagt var, livet är just nu en sjuhelvetes dans på rosor!!
Kram på dig / Maria