tisdag 6 september 2011

Men för i helvete!

Alltså allvarligt... Den här kvinnan i Lillpite som anser att det är "hets mot folkgrupp" när hon nekas operation eftersom hon vägrar att sluta röka. Hon har två val: Antingen slutar hon röka i några veckor och gör operationen av ett knä som hon behöver, eller så röker hon och skippar operationen. Att sätta cigaretterna före sin egen hälsa är något jag har sååå svårt att förstå, och det lär jag säkert få nån känga för. Haha! ;)  Att man ska sluta röka inför en operation och nån vecka efteråt är ju pga att kroppen läker upp till 50% (enligt en artikel jag läste om ämnet) bättre utan ciggen. Klart som fasen att läkarna inte vill chansa liksom - förstå vilka stämningar de kan få på sig bara för att folk inte kan lägga giftpinnen åt sidan för betydligt viktigare saker! GaaahhhH!

....och ORKA gå ut i pressen med det!! Tragiskt....

4 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Rökare är duktiga på att tycka synd om sig själva!

Erika sa...

Oh yes!

Anonym sa...

Men okej, skulle du tyckt det var okej att läkare ställde samma krav på överviktiga? Gå ner i vikt, annars ingen op? Jag tycker både nikotinister och tjockisar måst sluta om doktorn säger att det är så ;-)

Erika sa...

Anonym: Yes, det tycker jag. Det är en jätterisk at söva en överviktig person, så JA, att gå ner ett antal kilo innan operation kan jag tycka är rimligt. Och jag antar att du frågar just för att jag varit överviktig... ;)