söndag 27 maj 2012

Härliga helg!

Vilket kanonväder vi haft i helgen! Vi har varit ute i pricip hela helgen - love it! :)I lördags så åkte vi till Davids pappa i Söderbodan (Sk-å) och mös på där hela dagen. På kvällskvisten åkte lilla familjen hem, nöjda och lite rödmärkta av solen. En kanondag helt enkelt! Idag har jag inlett projektet med att ta bort vinbärsbuskarna. Fick bort den lilla själv, men den andra behövde jag lite mer muskler för att få bort så då fick gubben komma till undsättning. Men nu är de rackarna borta och jag ska ge mig på de satans brännnässlorna en annan dag.... Blir att gräva bort dem, lägga lite markduk och så in nytt gräs ovanpå det. Jag är jättesugen på att skaffa jordgubbsplantor, smultronplantor och ett par blåbärsbuskar och kanske parkera det där vinbärsbuskarna varit. Det blir dock att vänta till nästa år så att gräsmattan får ta igen sig där först. Sen ska även komposten få sig en makeover, om det blir i år eller nästa år - det återstår att se. Om vi inte tar bort den helt och hållet. Så kan det också bli. Det lööööser sig. :PEftermiddagen spenderade vi med att dra en sväng på stan, en snabbtitt förbi Pitsund där minstingen fyllt hela fem bast och sen middag hos mamsen i Bersika. Som sagt, en riktig toppenhelg!

1 kommentar:

Jennie sa...

Han är nu gudomligt söt eran lille Zack! =)