lördag 15 november 2008

Med gråten i halsen....

...läste jag en så fantastisk fin text jag fått som kommentar här på bloggen. Vill gärna dela den med er andra också....




Till mina Vänner.

Jag tackar er för att ni alltid finns där när man behöver er.
Ni är riktiga vänner.
Ni är helt enkelt bäst.....
Ett hjärta av sten har spruckit, blivit till en kall frusen hög av sand.
Först kom oron sedan ångesten, hur mycket klarar ett mänskligt förstånd av.....
När du slagit i botten så hårt att du tappat luften, du hör röster vid ytan mumlande tills du ser ett par hjälpande händer som drar dig mott ljuset och luften, du kan andas igen tack vare dina Vänner.....
Som vägar SE på när du förtvinar.
Sånna Vänner har Jag det är där för jag andas.
Just nu tinar jag upp den frusna sand högen mitt hjärta blivit.
Med vemod sätter jag bitarna på plats.
Hjärtat slår ett tungt slag Det sitter ihop men är verkligen skört.
Men det har en vilja att övrleva, att kunna återgälda den osjälviska handligen att bry sig.
Det Älskar jag er för, Tack för att ni finns

/Mvh Jimmy


Dito.

Inga kommentarer: