onsdag 29 april 2009

En snabbis på stan

Idag har vi varit och käkat med familjen Karlsson, eller det blev bara halva familjen K - men trevligt i alla fall! :) Vi får göra ett nytt försök med heeela familjen en annan gång. ;)

Har inhandlat en ny ansiktscreme idag på Kicks - en Clarins såklart. Det är det enda som funkar i mitt ansikte. Dyrt, men helt klart värt det. Men jag måste säga att det är rätt facinerande vilken skillad på service det är där beroende på vad man ska handla och hur man ser ut... När man springer och och ska snabbhandla nåt t ex en IsaDora ögonskugga, eller nån make-up svamp iförd mjukisbrallor och en huvtröja så är det knappt att de tittar på en. MEN, när man har ansträngt sig och fixat till sig och ska köpa nåt dyrare märke så kommer de och hjälper en när man tagit ett steg in i butiken, överöser en med prover av alla de slag och är extremt trevliga. Jag säger ingenting om att man får prover och så emellanåt, men jag tycker nog att ALLA kunder förtjänar lika service - oavsett vad man handlar! Sånt här kan störa mig till vansinne!!!

Det är så himla mycket jag skulle vilja ha just nu (men pånboken bromsar hårt!) när det kommer till "ta-hand-om-sig-själv-grejjer", men överst på listan står dessa:











Vi var in på Djurmagazinet för att köpa hundmat och kom då på att vi skulle köpa en sån där ställning till Loppans matskålar, när vi ändå kom ihåg det (har pratat om det i evigheter, men vi kommer aldrig ihåg det när vi väl är där)! Sagt och gjort, vi köpte ställningen med tillhörande rostfria skålar. När vi kom hem så ställde vi fram den, och då visar det sig att de vita porslinskålarna vi haft passar perfekt i ställningen! Då jag är lite störd när det kommer till att, i princip, ALLT ska passa ihop hemma så fick de vita fortsätta agera mat-/vattenskålar. De rostfria får fungera som "reseskålar".




Loppan var väl inte fullt lika exhalterad som matte över att det funkade så bra med de vita skålarna. Min gissning är att Loppan skiter i vilka skålar hon äter ur. ;)

1 kommentar:

Hannah sa...

Gud vad snyggt med vita skålar!